Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp de nye iværksættere med gode tips og tricks

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Morgen

Ja nu er alle de andre kommet med links, så nu vil jeg komme med lidt personlige gode råd:

1. Få en freelance økonomimand til at lave dit regnskab. Det koster ca. 1000 kr i kvartalet og de penge er virkelig godt givet ud. Jeg sover roligt om natten, spekulerer ikke en dyt på moms, og skatte frister, og alt muligt andet. Og tænk på al den tid jeg har sparet, og stadig sparer, ved at få en ekspert til at gøre det - så kan jeg koncentrer mig om at banke min virksomhed op.

2. Dette råd er nok lidt mere branche specifikt - Jeg handler overordnet set maskinudstyr med produktionsvirksomheder. Råd: Køb ikke varelage hjem før du har fået ordren. Du risikere at brænde inde med en masse dyre varer og har sat de få penge du har i et varelager, så du har intet til drift.

3. Hvis du ikke er god til at sælge, og du har nogle varer der kræver et solidtsalgsarbejde, så hyr en ekstern eller opgrader dig selv! Hvis du intet sælger, har du ingen forretning. Du skal kunne tåle de første 200 nederlag i træk og stadig kører på med samme gejst!!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:21

Jeg har lavet en nyhedsportal for Randers og Opland hvor nye iværksætter kan få deres opstart med i helt frit og gratis.

Siden er dog stadig under opbygning. Starter officelt 1. jan 2010.

www.ditkronjylland.dk (siden er meget spinkel lige pt.)

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:24

lidt ekstra til listen:

http://www.dst.dk/ Dansk Statistik.  for nogle gange er de tal man skal bruge allerede fundet.

http://www.specialmedierne.dk/ brancheorganisation for en lang række af magasiner og har ud over artikler og indhold som kan være interessant for folk som gerne vil starte et forlag op, også en database over hvor meget en annonce koster med de flester danske blade.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Jeg vil sige, hvis du som ny iværksætter er i stand til at cykle i modvind, i regnvejr, en kold novembermorgen--uden at pive selvom det er pissekoldt, og du er drivvåd fordi du ikke lige huskede regntøjet denne morgen.......så har du det i dig--fordi det er den kraft du skal bruge som iværksætter--at komme fremad i modvind-fordi det er det bare en del at tiden, modvind--men heldigvis vender det også og du får medvind ind imellem.  Så har du den kraft i dig vil du lykkes som iværksætter.

GOOD LUCK OUTTHERE......

Mvh Flemming

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Øvrige praktiske ting man hurtigt støder på er f.eks:

Gode og ikke mindst billige  aftaler for:

Fragt:

www.abtrans.dk  , Tel. 21440303

Emballage:

www.jyllands-kartonlager.dk  , Tel. 75661066

Trykning af brochurer mv.

www.lasertryk.dk , Tel. 87 303 403

Der er naturligvis utallige muligheder, men så har man et godt udgangspunkt for evt. forhandlinger/priser med andre.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

De kommunale erhvervsråd/erhvervsudvikling (se på din kommunes hjemmeside) holder ofte kurser for iværksættere. Det er kurser, hvor man får et godt overblik over alle alle alle de områder man skal til at sætte sig ind i og være ekspert på Wink

Så vil jeg foreslå, at man bruger tid på at undersøge hvad der findes af netværk, både virtuelt og fysiske. Der er mange! udover Amino Big Smile

Hvsi man har familie ..... så husk den! Det er hårdt nok at gå igang men hvis man oven i også får problemer med kæresten/manden/konen er det endnu mere op ad bakke. Der er såmænd rigligt at 'slås' med alligevel.

Mvh. Sanne

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:35

Kære venner

Jeg har nu startet en FAQ og den ligger med direkte link på Amino forside, så den vil blive læst meget.
Jeg har tilføjet en del af de gode links, tak for dem.
Jeg har startet på formen jeg mener er bedste til en faq, men jeg har brug for hjælp til flere spørgsmål og svar på dem der er.

Kan i give en hånd med?

Se her:
http://www.amino.dk/wikis/erhverv/faq-til-nye-iv-230-rks-230-ttere.aspx

Dbh Martin

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 06:58

Hej

Her er et lille råd,

Når du sælger noget, så sørg for at få sendt fakturaen (regningen) af sted så hurtigt som muligt. Lav evt. en procedure så du ikke glemmer det. Og sørg for at du får pengene, lav også en procedure  for rykkere.

Få dette i orden fra starten af.

Der lyder utroligt elementært men manglende styr på dette område er en af de hyppigste årsager til konkurs.

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 12:26

Du skal kunne se dig selv som virksomhedsejer. Du skal ville være virksomhedsejer med alt hvad det medfører af personaleansvar, regnskabsansvar og salgsansvar. Det er dit ansvar at tingene kommer til at køre. Det er dit ansvar at rede tingene ud, når det går galt.

Du skal kende dig selv. Du skal vide hvilke opgaver, du mere eller mindre bevidst springer over, og sørge for at have backup på de områder (ingen er både sælgere og bogføringsfreak), og du skal vide om du egentlig kan trives med at du selv skal være igangsætter hele dagen, både over for dig selv og over for dine medarbejdere.

Gør dig klart hvilken hverdag du vil få som selvstændig. Er det i overensstemmelse med hvad du synes er sjovt? Har du overblikket til mange opgaver på en gang? Hvad stresser dig, og kan du undgå netop det som virksomhedsejer?

Det er ikke spørgsmål, man sådan lige svarer på, men de er vigtige for at få succes med sin forretning.

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:44

Kan det sælges???

Uden salg - ingen virksomhed.

Alt, alt for mange iværksættere "springer ud" med bind for øjnene uden til fulde at have forstået ovenstående spørgsmål.

Kunne de dog bare bruge noget mere tid på at undersøge markedet, så var mange skæbner reddet.

Og pengene kunne i stedet være investeret i et bedre projekt Wink

Venlig hilsen,

Christian

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)