Morgen Ja nu er alle de andre kommet med links, så nu vil jeg komme med lidt personlige gode råd: 1. Få en freelance økonomimand til at lave dit regnskab. Det koster ca. 1000 kr i kvartalet og de penge er virkelig godt givet ud. Jeg sover roligt om natten, spekulerer ikke en dyt på moms, og skatte frister, og alt muligt andet. Og tænk på al den tid jeg har sparet, og stadig sparer, ved at få en ekspert til at gøre det - så kan jeg koncentrer mig om at banke min virksomhed op. 2. Dette råd er nok lidt mere branche specifikt - Jeg handler overordnet set maskinudstyr med produktionsvirksomheder. Råd: Køb ikke varelage hjem før du har fået ordren. Du risikere at brænde inde med en masse dyre varer og har sat de få penge du har i et varelager, så du har intet til drift. 3. Hvis du ikke er god til at sælge, og du har nogle varer der kræver et solidtsalgsarbejde, så hyr en ekstern eller opgrader dig selv! Hvis du intet sælger, har du ingen forretning. Du skal kunne tåle de første 200 nederlag i træk og stadig kører på med samme gejst!! |
Jeg har lavet en nyhedsportal for Randers og Opland hvor nye iværksætter kan få deres opstart med i helt frit og gratis.
Siden er dog stadig under opbygning. Starter officelt 1. jan 2010.
www.ditkronjylland.dk (siden er meget spinkel lige pt.)
Mikkel