Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link building strategi

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siddet og søgt indlæg igennem for en god link-building strategi, og jeg har endnu ikke fundet svar på følgende 2 spørgsmål:

1. Hvis jeg vil bruge 1 time på link building om dagen, hvad skal jeg så foretage mig, for at få mest ud af min tid?
  2. Hvis det her skulle outsources til nogle menneskelige maskiner, hvad skulle de så foretage sig udover svaret til spørgsmål 1?

Det er PowerPointing jeg gerne vil optimere.

Ser frem svar med værdi Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 14:46

Hej Tobias

Sjovt du lige skriver det indlæg, jeg stod i præcis den samme situation for nogle uger siden. Der nok mange forskellige strategier, men jeg mener struktur og overblik er vigtigt.

Jeg vil gerne have overblikket over hvilke linkkataloger jeg bruger, hvilken tekst jeg bruger, hvilke søgeord jeg bruger, hvornår de blevet tilføjet, samt hvor mange der bliver tilføjet etc. Derudover hvilke søgeord jeg vil fokusere på, fundet deres placeringer på Google, så man kan se udviklingen over tid.

Derfor har jeg lavet et excel dokument, hvor alle disse data er stillet op, diagrammer etc. Så jeg altid har et klart overblik over, hvad jeg har foretaget mig. Jeg bruger ca. 15-30 min. hver dag, for at smide mellem 4-10 links.

Jeg brugte ca. 1 dag på at stable alt det på benene med varierede tekster, fandt link katalogerne, fik det hele opstillede, så jeg egentlig bare copy/paster nu.

Jeg har lige set, at Demib er kommet med nogle nye tiltag på hans Seosupporten, måske det kunne være vejen til at spore, hvordan det så går med udviklingen. Jeg tror i hvert fald jeg vil prøve hans ydelse.

Det blev sgu til noget af et indlæg, men håber det gav dig lidt ideer til hvordan man kan gøre det Yes

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tobias,

Selvom jeg hverken kan eller vil lægge en komplet strategi for dig i et åbent forum, så kan jeg i hvert fald give dig noget input til omtanke.

For som jeg ser det, findes der ikke noget kort og enkelt svar til hverken dit spørgsmål 1 eller 2.

ad 1) Hvordan du bruger din tid mest effektivt på linkbuilding, afhænger af en række faktorer. Eksempelvis hvilke kompetencer, ressourcer og netværk, du selv har til rådighed.

• Kender du 100-vis af mennesker med onlineressourcer, som kunne lokkes til at linke til dig på den ene eller anden vis, kan det være rigtig fornuftigt at arbejde med nogen af dem.
  • Kan du spytte kvalitetsindhold ud på stribe, kan du bruge til at bygge en ekstra blog på din side med kvalitetsindhold, som folk måske vil linke til - eller til at levere en mængde gode artikler og indlæg, som andre folk måske gerne vil have som gæsteindlæg på deres egen blog/hjemmeside.
  • Er du sprængfyldt med vilde, kreative indfald og villig til evt. at investere noget i det, kan du gå efter at skabe noget linkbait af en art, som kan sprede sig viralt og give dig links på den måde.
  • Eller du kan sætte dig med noget af det mere basale rugbrødsarbejde med at skaffe links fra linkkataloger, aktivitet på fora etc. Herunder også spionere på dine konkurrenters backlinks og se, om de har nogle kvalitetslinks, der kan kopieres.

ad 2) Det du skal outsource er så det, du ikke selv er stærkest til. Hvis du vil outsource det hele, kan du finde nogle kvalitetsfolk og overlade det hele til dem - eller du kan gå efter nogle til lav pris, hvor du så selv dikterer helt præcis (nærmest ned til det sidste punktum), hvad de skal gøre for dig.

Det var lidt input herfra. God fornøjelse med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32

René:

Derfor har jeg lavet et excel dokument, hvor alle disse data er stillet op, diagrammer etc. Så jeg altid har et klart overblik over, hvad jeg har foretaget mig.

Kender du nogen guide eller f.eks noget på youtube, der forklarer en smule om hvordan sådan et exel dokument kunne se ud og hvad den kunne indeholde?

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 15:44

Hej Tobias

En strategi kunne lyde.

1. Få dit link ud på lignende sites, blogs og andre relevante og aktive sider. Få folk til at skrive om dit produkt, henvise til dig.

2. Lav klassisk backlink arbejde til de mange directories der er derude. Husk at benytte de vigtigste nøgleord for din side, og varier dine titles og beskrivelser, gerne hver gang. Google kan meget hurtigt se dublicate content. Directories med høj PR er mest interessante.

3. Submit til engelske directories.. Ikke lige så tungt vejende, men kan give dig nogle links.

Aldrig mere end 10 submits om dagen, eller der omkring. Du kan blive straffet hårdt af google. Det skal forekomme naturligt.

At betale sig fra det er en mulighed. Men du skal være sikker på at de laverer varieret content.

Jeg har på et tidspunkt selv lavet sådan et excel ark som rene snakker om. Du kan downloade det gratis her: www.letseo.dk

God fornøjelse.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 15:44

Hej Jan

Nej ikke rigtig. Jeg tænkte bare på hvad jeg skulle bruge, og lavede det herefter i Excel efter bedste formåen. På den måde giver det mig det bedste overblik og alt støj udenom er væk.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 15:46
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49
Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 16:04

René:

Hej Tobias

Sjovt du lige skriver det indlæg, jeg stod i præcis den samme situation for nogle uger siden. Der nok mange forskellige strategier, men jeg mener struktur og overblik er vigtigt.

Jeg vil gerne have overblikket over hvilke linkkataloger jeg bruger, hvilken tekst jeg bruger, hvilke søgeord jeg bruger, hvornår de blevet tilføjet, samt hvor mange der bliver tilføjet etc. Derudover hvilke søgeord jeg vil fokusere på, fundet deres placeringer på Google, så man kan se udviklingen over tid.

Derfor har jeg lavet et excel dokument, hvor alle disse data er stillet op, diagrammer etc. Så jeg altid har et klart overblik over, hvad jeg har foretaget mig. Jeg bruger ca. 15-30 min. hver dag, for at smide mellem 4-10 links.

Jeg brugte ca. 1 dag på at stable alt det på benene med varierede tekster, fandt link katalogerne, fik det hele opstillede, så jeg egentlig bare copy/paster nu.

Jeg har lige set, at Demib er kommet med nogle nye tiltag på hans Seosupporten, måske det kunne være vejen til at spore, hvordan det så går med udviklingen. Jeg tror i hvert fald jeg vil prøve hans ydelse.

Det blev sgu til noget af et indlæg, men håber det gav dig lidt ideer til hvordan man kan gøre det Yes

Hej Rene,

Det nu en meget god idé. Men spørgsmålet er, om det er den rigtig ting at bruge sin tid på? Ville det være givet bedre ud ved at skrive et kort blogindlæg om et relevant emne? Kommentere på forummer? Eller andre aktiviteter. Man jeg jo ikke det hele Smile

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 16:06

Hov

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)