For en bekendt søger jeg efter et passende system til kalender og fakturering. Jeg er ikke så meget inde i time/sags systemer (som dette vel er), og jeg tænkte, at der måske er én herinde, som kunne hjælpe.
Hun skriver flg:
Jeg leder efter et system (helst web-baseret), der har følgende enkle funktionalitet.
Man kan oprette kunder (potientielle og eksisterende) og knytte løbende kontaktkommentarer til dem samt angive en timepris. Hver kunde kan have et antal sager Hver sag kan have nogle aktiviteter Hver medarbejder kan udføre timer (=aktiviteter) til en bestemt timepris. Default er kundens timepris. Kunden faktureres efter hvor mange timer der er registreret på kundens sager ud fra den angivne timepris. Og nu kommer det springende punkt: Hver medarbejder angiver VIA EN KALENDER sine aktiviteter. Dvs. jeg indtaster en aftale i en kalender og angiver kunde samt sag - og når jeg har gjort det, kan jeg trække en faktura på timer pr. projekt (med forskellig detailjeringsgrad). Og jeg skal kunne tilpasse fakturaen/skabelonen for fakturaen.
Det lyder da ret simpelt ikke?
Indtil videre har jeg afprøvet: Tiwix, Creative Pro (dette system er perfekt - bortset fra der ingen integration er imellem aktiviteter og fakturering, Men ellers er det gennemtænkt!) TimeLog (også ret godt - men uendeligt besværligt, fordi man for hver eneste sag skal angive faser, allokere timer, deadlines og et hav af andre ting) Freshbooks, Ronin Paymo Time59 Severa ...og et par andre...
Prøv at kikke på www.14dayz.com jeg bruger selv den gratis version, ved at købe denne service, er der mulighed for integration, jeg ved dog ikke hvilke oplysninger der kan integreres.
Du skal være velkommen til at kigge på Tasks, men jeg kan på forhånd sige at ikke alle krav kan honoreres. Endnu i hvert fald. Nogle af de ting du nævner, er ting som på et eller andet tidspunkt bliver features i systemet.
Din bekendte må også gerne tage direkte kontakt til mig, hvis hun er interesseret i at give input til mulige funktioner. Jeg er altid på udkig efter brugbare idéer.
Umiddelbart lyder det som om, at Harvest passer temmeligt godt på din beskrivelse. Jeg har dog ikke selv brugt det, men jeg har kontakter, der er rigtigt glade for at bruge Harvest.