Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg give for det domæne ?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

kenhvm:

Du køber domænenavnet under .nu tld'et, og starter et firma med samme navn. Derefter patentere du navnet og så sender du en klage til dkhostmaster, derefter udlevere de det til dig uden tøven.

Det løser jo ik ligefrem problemet! Der står det er et normalt dansk ord, dvs det ik er specielt på nogen måde!

Desuden kan du ik tage patent på et ord/navn. Du kan købe trademark/varemærke beskytte det, men ik patent! Og her er der igen en problemstilling, hvis det er et normalt ord!

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 11:07

Fashion-Seller:

Det løser jo ik ligefrem problemet! Der står det er et normalt dansk ord, dvs det ik er specielt på nogen måde!

Desuden kan du ik tage patent på et ord/navn. Du kan købe trademark/varemærke beskytte det, men ik patent! Og her er der igen en problemstilling, hvis det er et normalt ord!

Godt ord igen!

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:34

kenhvm:

Du køber domænenavnet under .nu tld'et, og starter et firma med samme navn. Derefter patentere du navnet og så sender du en klage til dkhostmaster, derefter udlevere de det til dig uden tøven.

Det var dagens griner, og ja, det er en forunderlig verden domæneklagenævnet lever i Tongue Tied

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:37

Jeg kan ikke få patent på det da det jo er et ord alle kender og bruger.

Konceptet er nu heller ikke nyt, men måske man kan sige til dem man har firmanavn og ønsker domænet, evt at man gerne vil prøve gennem dk hostmaster hvis de ikke vil af med det i første omgang

Mikkel

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 14:26

Blot et forslag:

Ring op til dem og bed om at tale med ejeren eller direktøren.

Sig du er en privatperson og at de har registreret et domænenavn, som du er interesseret i at købe, og at du vil tilbyde kr 1.500.

Hvis de afviser beløbet kan du spørge hvor de ligger henne (beløbsmæssigt) og så får du fx. et svar, som hedder kr. 25.000. Så kan du sige, at du højst kan give kr. 4.000 (da du ved det er populære brands, som skaber populære domænenavne og ikke omvendt), og at du så hellere vil brande dit kommende projekt anderledes.

En uge efter kan du ringe til dem om sige, at du har tænkt over det og at du er villig til at betale kr. 7.000 og hvad de siger til det?

Bedste hilsener,
Aleksander :-)

Tilmeldt 26. Oct 06
Skrevet kl. 14:33

Mikkel Friis Media:

Jeg kan ikke få patent på det da det jo er et ord alle kender og bruger.

Ingen af disse navne:

alston.dk
borgerskolen.dk
digitalkort.dk
droge.dk
ekompas.dk
eurocity.dk
eurotrans.dk
gigacenter.dk
gigonat.dk
helsegiganten.dk
interbank.dk
lotion.dk
officesolutions.dk
ostehuset.dk
snemanden.dk
stenhuggeren.dk
streamerbutikken.dk

er specielt generiske og ej heller nogen jeg kendte før idag eller har tænkt mig at bruge fremover (Måske lige på nær snemanden og stenhuggeren). Om det så hedder patent eller varemærkebeskyttelse eller hvad det hedder, er jeg lige glad med.

Anyways, jeg prøvede bare at gøre mig sjov på dk-hostmasters klagenævns vegne, undskyld at jeg afbrød tråden.

Hvis jeg var dig ville jeg sende dem et brev, hvis det er et firma kan du vel finde deres adresse et eller andet sted. Skriv til dem at du har projekt på beding som ville have stor gavn af det domænenavn du ønsker, skriv at du henvender dig da du ikke umidelbart kan se at de bruger domænet og at du gerne vil betale dem hvis de afstår det. Men lad være med at byde for meget, prøv et sted mellem  500,-og 2000,-

Hvis de afslår er det nok fordi de selv har planer for domæne navnet og så er den ikke længere. Hvis de selv foreslår en højere pris skal du afveje med dig selv om prisen passer med den værdi domænet vil tilføre dit projekt, det er ganske enkelt.

Mvh Ken

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:39

Det er mere fordi det er super godt domæne og hvis de nu ikke brugte det til noget så kunne jeg smide et par hundre efter det, men vil ikke give flere tusinde kr, så heller tage .nu som er ledigt.

Domænet skal frem via flyers i samtlige firmapostkasser i Randers og omegn og måske man kunne finde en partner et andet sted i landet og samarbejde med.

En hjemmeside, flere virksomheder tilknyttet ;-) = Landsdækkende.

Tilmeldt 26. Oct 06
Skrevet kl. 14:44

Mikkel Friis Media:
så kunne jeg smide et par hundre efter det, men vil ikke give flere tusinde kr, så heller tage .nu som er ledigt

Send dem et brev og skriv at du vil kompensere dem med et par hundrede kr. hvis de afstår domænet til dig. Du skal ikke give mere for det end du selv synes det er værd.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:58

Jeg forstår heller ikke helt du vil bruge så meget tid på et domæne du vil give et har hundrede kroner for. (og jeg tror heller ikke de vil sælge det til den pris) de lever trods alt af at drive og opstarte andre virksomheder så de har nok en eller anden plan med det. 

Men som andre siger så ring eller skriv et brev, ingen grund til at gøre det stort nummer ud af det.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:10

Hvor kan du finde noget om at de hjælper andre med at starte firmaer ?

Jeg kan slet intet finde om deres virksomhed på nogen af de 3 navne jeg har fundet dem under

Men hvis de skal bruge domænet tror jeg desværre de tænker lidt i samme planer som mig :-)

Men måske det også kan blive en fordel ;-) hvis vi har samme domæner bare med .dk og jeg med .nu

Det er måske bare et spørgsmål om at gøre det synligt nok at vi hedder domænenavn.nu og ik .dk

Jeg må i tænkeboxen

Mikkel

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)