Jeg kan ikke få patent på det da det jo er et ord alle kender og bruger.
Ingen af disse navne:
alston.dk
borgerskolen.dk
digitalkort.dk
droge.dk
ekompas.dk
eurocity.dk
eurotrans.dk
gigacenter.dk
gigonat.dk
helsegiganten.dk
interbank.dk
lotion.dk
officesolutions.dk
ostehuset.dk
snemanden.dk
stenhuggeren.dk
streamerbutikken.dk
er specielt generiske og ej heller nogen jeg kendte før idag eller har tænkt mig at bruge fremover (Måske lige på nær snemanden og stenhuggeren). Om det så hedder patent eller varemærkebeskyttelse eller hvad det hedder, er jeg lige glad med.
Anyways, jeg prøvede bare at gøre mig sjov på dk-hostmasters klagenævns vegne, undskyld at jeg afbrød tråden.
Hvis jeg var dig ville jeg sende dem et brev, hvis det er et firma kan du vel finde deres adresse et eller andet sted. Skriv til dem at du har projekt på beding som ville have stor gavn af det domænenavn du ønsker, skriv at du henvender dig da du ikke umidelbart kan se at de bruger domænet og at du gerne vil betale dem hvis de afstår det. Men lad være med at byde for meget, prøv et sted mellem 500,-og 2000,-
Hvis de afslår er det nok fordi de selv har planer for domæne navnet og så er den ikke længere. Hvis de selv foreslår en højere pris skal du afveje med dig selv om prisen passer med den værdi domænet vil tilføre dit projekt, det er ganske enkelt.
Mvh Ken