Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb uden du kender mærket!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vil gerne hører jeres mening om noget..

Hvis du gik ind på en hjemmeside, hvor du kunne købe vine, øl, champagne og andet drikkelse, men ikke kunne se hvilket mærket drikkelsen havde ville du så købe det?

Der skal selvfølgelig lige være en forklaring :) Du bliver stillet nogen spørgsmål omkring din smagsløg, fx: Kan du bedst lide stærkt eller sødt?

Når du har svaret på disse spørgsmål, vil der komme nogen forslag op på drikkelse som du med stor sandsynlighed vil kunne lide.. Derudover vil der ved hver drikkelse stå hvordan den smager, hvilke aromaer den har og hvad den passer til af mad eller selskab.

Vi er utrolig mærkebevidste, hvis vi går hen til vinhandleren så køber vi tit det samme mærke af vin, da vi ved at vi kan lide det og er sikre på denne. Her ved du slet ikke hvad det er for en vin, kun udfra beskrivelse af vinen samt "undersøgelse" af din smagsløg...

Ville du kaste dig ud i det og prøve at købe drikkelse på sådan en måde?

Skal siges at priserne vil ligge fra 35-150 kr. for vine.

Mvh

Miloz

Altid en ny ide!

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 13:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Aldrig godt når over 40 kigger på ens tråd og ingen gider svare...

Altid en ny ide!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:55

Jeg tror du skal forvente, at folk der virkelig går op i vin også ved hvad de vil have og sjældent er i tvivl om deres preferencer, med mindre de oplever noget nyt ved en vinsmagning, vil kaste sig over vinkøb på den måde.

Derudover er der meget ofte på de bedre vine en historie der følger med, om man så mener den er interessant, det er noget helt andet.

Da jeg drak vin, der havde jeg 2 mærker jeg drak og intet andet. Chablis (hvid) og Chateau Neuf du Pape (rød) og intet kunne få mig til at fravige dette.

Og jeg tror der er mange der har det på samme måde, men også mange der smager andre ting, men så er det via vinsmagning eller hos venner/bekendte med samme passion.

Køb ren argan olie her

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 14:01

Kender en del personer som køber vin efter hvad de synes kunne være spændende at prøve istedet for at holde sig til en slags... Det er det samme med øl.. Mange drikker tuborg fordi de kender den, fremfor at prøve noget nyt og måske opdage en ny smag som man virkelig godt kan lide!

Altid en ny ide!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:08

Jamen jeg er helt med på hvad du mener, men det er virkeligt et følsomt område. Også fordi folks maver reagerer forskelligt især på vin :-)

Og nu er vin jo ikke på samme måde som øl et statisk produkt. Tuborg smager af Tuborg - helst hvergang år efter år, og der kan jeg forstå at folk prøver nye af.

Vin ændrer oftest smag efter hver høst og i forhold til lagringstid, så der er mange flere faktorer at tage hensyn til og have en mening omkring :-)

Køb ren argan olie her

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:12

Hej Miloz,

Jeg er ikke helt med. Når man har været igennem de udvalgte spørgsmål, ender man så ikke med at blive præsenteret for de konkrete forslag til vine med navne, etiketter og det hele? Eller får man så blot en pris og en antal flasker oplyst?

For hvis man får konkret info om vinene, kan du måske godt sælge noget til folk, der enten ikke har forstand på vine eller gerne vil prøve noget nyt.

Men er det no-name hele vejen frem til leveringen, tvivler jeg på, at du kan sælge ret meget på den måde.

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 14:17

Det er "no name" hele vejen da det ikke kommer an på mærket men smagen..

Men det er jo ikke sådan at man vil sælge lort på flaske, det vil være ordenlig vin.. Men der vil være en præsentation af vinen som fortæller om den, dens smag osv..

Altid en ny ide!

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 14:21

Hej.

Jeg ville ALDRIG købe en vin uden at vide:

• Hvilket land + distrikt vinen kommer fra
  • Hvilket Chateau (eller lignende) der lægger navn til vinen
  • Hvordan etiketten ser ud (lidt spøjst argument måske, men udseendet betyder meget, specielt hvis det er til gavebrug)

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 14:29

Men ved alt hvad man har brug for, hvor den kommer fra, hvilke druer den er blevet lavet på, hvilken mad den går godt sammen med og hvilken smag den har.. Forskellen er at man ik kender mærket!

Men tit køber vi vine fordi vi kender mærket, ikke fordi vi rigtig kender smagen.. Her kan man opdage nye vine, som måske smager bedre end den man kender mærket på!

Hver vin vil være folieret pænt ind og der kan stå en hilsen på bagsiden af flasken.. Desuden vil der være en stregkode på bagsiden af flasken, hvor vedkommende der køber vinen kan ligge en lille video eller andet på..

Dette kræver en 3.g mobiltelefon, men så tager man et billede med sin mobil og bruger en applikation til at scanne billedet, hvor efter der dukker en video op på ens mobil..

Altid en ny ide!

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 17:34

Hvad hvis det ikke er vine, men fx øl, speciel chokolade?

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)