Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har de ingen moral?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15010
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Jeg er ikke enig, de har så sandelige også forbrug I Kina, jeg mener at det er 15,000,000 biler de langer over disken i år, det er mere end i USA.  Det er sku da forbrug som er til at få øje på. Hvor tror du at de biler bliver lave der hvor det er dyrest eller der hvor det er billigst?

FYI: Kina kan komme op på 8% vækst i år , man forventer at eksporten vokser med ca. 8% i 2010 (over 2009 hvor den er faldet med ca. 17%).  Altså hvis de tal passer så har de haft 8% vækst i år, og eksporten er faldet med ca. 17% (2008/2009). 

De er ikke nær så afhængige af os som vi gerne vil have at de skal være.

Hvis du så ser på, hvor pengene til de massive investeringer stammer fra, så vil du overraskende nok se, at USA, Europa, De rige oliestater samt Japan, er kæmpe bidragere. Det er udlicitering samt investeringer i Kina, som giver væksten. Trækker vesten, oliestaterne + Japan sig ud, så vil du se et land der  kommer til at gå voldsomt tilbage.

Peter Skouhus:

Det begynder først at stopper den dag at at de Asiatiske lønninger kommer på samme niveau som de Europrædiske lønninger (målt på effektiviteten) og det kommer til at tage tid, for Kina og Indien er meget store lande, der er mange mange mennesker at vælge imellem. 

Hvad evner angår så ved jeg at du tager fejl. De er nøjagtige lige så kloge og dygtige som du og jeg, og når de ledes rigtigt så kan du f.... tro at de kan få lavet meget på en dag.

Lønningerne i Kina er allerede høje, og mange firmaer er så småt begyndt at flytte til andre Asiatiske lande + tilbage til EU/USA. Væksten begynder allerede at bide Kina i hælen med en inflation, der er MEGET høj!

Kinesere formår ik at skabe designs, som de selv kan lide eller som de kan eksportere. De stjæler med arme og ben, og gør det til en forretning. Prøv evt at kigge på noget så simpelt som tøjkollektioner. Dem der er designet i Kina, kan de slet ik eksportere. Men dem der er designet udenfor, dem er kineserne selv vilde med, og hvis varerne ik produceres i Kina, så importeres de! Det samme er det jo med bilerne, som jeg linker til i oplægget. Ik kinesisk design, men Europæisk/Amerikansk design der blot stjæles.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:57

Peter Skouhus:

Fair enough, men lad os nu hypotetisk lege at Kina og Europa firmaer som var på børsen, jeg ville jeg købe de Kinesiske aktier og sælge de Europæiske som tingene er lige nu, hvad vil du gøre?

Købe guld eller sølv! Alle ved at det er totalt dumt at købe aktier pt... Wink

Men skulle jeg vælge, så var det nok Kina, hvis investeringen er på den korte bane, og Europa hvis det er en pensionsopsparing...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:04

Tommy Krabbe:

Jeg kan anbefale følgende foredrag, hvor han forklarer asiens op og nedture - og forudsiger hvornår gennemsnitslønnen i Asien er højere end USA.

Man skal bare huske på en ting. Når Kina mm når samme levestandard eller tæt på vestens, og det ik længere er en daglig kamp for overlevelse, så vil de pludselig have samme goder dvs mere fritid til familie, børn, venner osv, mere ferie, fleksible arbejdstider, mere i løn og sådan kunne vi blive ved.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)