Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor forskellige skal tekster være for at de ikke er duplicate content ?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 9
Fra  Psykolog Jacob Mosgaard Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvad hvis to har et tæt samarbejde:
Jeg og en kollega planlægger et kursusforløb sammen og ville gerne begge have en beskrivelse på hver vores hjemmeside af kurset. Men er vi så nødt til at omformulere det hele hver især? 

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 08:58

Ja, jeg har også overvejet den problemstilling med en producent eller importør, der stiller markedsføringsmateriale til rådighed for sine kunder, hvori varetekster, manualer mv indgår. Det vil i teorien betyde, at der genereres en masse dublicate content hos alle de forhandlere, som anvender disse tekster på deres hjemmesider

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:09

Jesper Christiansen:
Ja, jeg har også overvejet den problemstilling med en producent eller importør, der stiller markedsføringsmateriale til rådighed for sine kunder, hvori varetekster, manualer mv indgår.

Det siger sig selv i ikke skal skrive en ny manual, den kan DL som PDF eller lign. men ja det svare til en shop som sælger kaffemaskiner 10 andre shops i Danmark sælger for samme leverandør, en ny kaffe maskine kommer på marked, leverandøren sender en standard test til alle som sælger denne nye kaffemaskine. Hvis så alle 10 bruger samme tekst har vi problemet. ( det gør mange desværre )

Jesper Christiansen:
Det vil i teorien betyde, at der genereres en masse dublicate content hos alle de forhandlere, som anvender disse tekster på deres hjemmesider

Det er ikke kun terori men forgår skam hver dag.

Et andet eksempel der gav mig chokket er den med beta domænerne, hvis du bestiller en hjemmside/shop hos en strørre udbyder bruger mange arbejdes domæner, tit er det feks beta.ditdomæne.dk her kan du så i ro og mag taste alle dine info ind på din hjemmeside/shop og ingen har adgang borset fra søgemaskinerne, mange lukker ikke for dem, på den måde bliver det beta domæne indexseret. Så kommer dagen og du skal online med din side får du problemet, den er jo der i for vejen bare på et andet domæne.

/allan

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:45

Jacob Mosgaard:

Jeg og en kollega planlægger et kursusforløb sammen og ville gerne begge have en beskrivelse på hver vores hjemmeside af kurset. Men er vi så nødt til at omformulere det hele hver især? 

Hej Jacob,

Med mindre I vil slås mod hinanden, hjemmeside mod hjemmeside, om hvilken version, der skal vises af Google, bliver I nødt til at have forskellige formuleringer på jeres hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Fra  Psykolog Jacob Mosgaard Skrevet kl. 19:10

Frank Hellerup Madsen:

Jacob Mosgaard:

Hej Jacob,

Med mindre I vil slås mod hinanden, hjemmeside mod hjemmeside, om hvilken version, der skal vises af Google, bliver I nødt til at have forskellige formuleringer på jeres hjemmesider.

Og det synes jeg alligevel er første gang jeg oplever søgemaskinerne som en urimelig hæmsko, i modsætning til en rimelig dommer over snyd.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 19:12

Jacob Mosgaard:
Og det synes jeg alligevel er første gang jeg oplever søgemaskinerne som en urimelig hæmsko, i modsætning til en rimelig dommer over snyd.

Hvordan skal søgemaskinerne kunne se om i er venner ?Smile

/allan

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:50

Jacob Mosgaard:

Det lyder ikke helt somom du har forstået essensen af problematikken. Det er meget enkelt: Det gavner ikke søgebrugerne, at begge jeres sider med samme produkt og beskrivelse dukker op i toppen af søgemaskinerne. Det gavner brugerne mere, at få nogle flere valgmuligheder. Og det er brugerne Google har fokus på.

Hvis ikke I vil tage valget om hvilken en af jeres sider Google skal vise, så tager Google naturligvis det valg. Erfaringen er så bare, at hvis Google tager valget bliver resultatat dårligere for jer.

Så der er ingen vej udenom: Enten må I lave to unikke sider, eller også må I leve med at det kun er den ene af dem, der i bedste fald kan komme til at ranke.

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Fra  Psykolog Jacob Mosgaard Skrevet kl. 21:05

Mikkel deMib Svendsen:

Jacob Mosgaard:

Det lyder ikke helt somom du har forstået essensen af problematikken. Det er meget enkelt: Det gavner ikke søgebrugerne, at begge jeres sider med samme produkt og beskrivelse dukker op i toppen af søgemaskinerne. Det gavner brugerne mere, at få nogle flere valgmuligheder. Og det er brugerne Google har fokus på.

Hvis ikke I vil tage valget om hvilken en af jeres sider Google skal vise, så tager Google naturligvis det valg. Erfaringen er så bare, at hvis Google tager valget bliver resultatat dårligere for jer.

Så der er ingen vej udenom: Enten må I lave to unikke sider, eller også må I leve med at det kun er den ene af dem, der i bedste fald kan komme til at ranke.

Du har selvfølgelig ret. Heldigvis handler en god søgning om søgerens behov, ikke mit.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)