Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til hjemmeside.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer ;)

- Jeg har startet et firma med en ven´, vi vil gerne yde IT support. Men vi vil gerne have noget hjælp til vores hjemmeside. (Hjemmesiden er hosted hos www.one.com)

- Hvordan laver man login?

- Hvordan laver man design?

¨- Hvad kan man gøre for at hjemmesiden bliver super fed?

- Hvordan laver man et forum?

kom gerne selv med egne råd :)

mvh. Christianjohnsen

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 07:13

Hej :-)

Eeehm, se... Jeg er ikke sikker på at alt sådan noget er ting man bare lige lærer, så jeg ville nok personligt se om jeg kunne investere i én der kunne lave det.

Alt hvad jeg kan er lært ud fra websites jeg har fundet via en Google søgning, så jeg er LANGT fra den der kan komme med brugbart personlig viden.

Men det jeg kan sige er:

Nu når jeg skriver dette svar til dig kan jeg se at der står "aspx" i emnefeltet, på et andet forum jeg er medlem af står der "php"... dvs det ville jeg tage som hints til at man skal ud i asp eller php, begge noget jeg undgår som pesten indtil jeg har lært css og html ordentligt!

Men man er jo nysgerrig... 

Så her er et link til en side jeg af og til sidder og glor intenst på som tidsfordriv under aftensmaden, og de har endda en forum tutorial:

http://www.phpeasystep.com/phptu/12.html

Mht. design og "fed side", så kommer det meget an på hvilken målgruppe og emne du har udvalgt dig. Så kig på de sider der kunne relatere bare lidt til jeres, og skriv idéer ned.

Jeg håber det jeg har sagt er rigtigt, og ellers håber jeg at der er klogere mennesker tilstede som kan give os begge nogle gode tips :-) -No worries, jeg hijacker ikke din thread, tager bare noter på sidelinien :-D

Hyg og go weekend!

~*Louise

creatastica

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43

Hej Christian.

Louise har helt ret. Det er altså ikke så ligetil og nemt som det lyder. Der er nogle ting i/du skal lære før i kan gøre de ting som i ønsker. HTML og CSS er nødvendigt, og siden i ønsker et login er aspx eller php også nødvendigt, med mindre i finder et script som der kan lægges på siden. Der skal i så nok også regne med at der skal bruges en database til jeres medlemmer.

Design laver jeg i Photoshop, så det er også noget i skal lære, hvis i ikke allerede kan det.

Et forum ved jeg ikke lige hvordan man klarer.. da jeg var yngre brugte jeg nogle af de der gratis nogle man kan finde på nettet.

Måske skulle i bruge Joomla? Det er et Open Source, hvor der kan installeres templates som andre allerede har lavet, og i kan så tilføje diverse andre ting dertil, men det tager også lidt tid at lære.

Mvh. Christian

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:51

Jeg er også enig med de andre, men hvis du gerne vil vide mere om at lave hjemmeside så smut forbi html.dk

Hvis du ikke ønsker at lære det helt fra bunden vil jeg anbefale dig at prøve at kigge på Wordpress eller Joomla som kan være et fornuftigt løsning hvis du vil have en flot hjemmeside gratis. Dog kan du ikke bruge Joomla optimalt på one's servere da de er i safemode. Hvis du gerne vil have en billig installation med et flot design vil jeg med glæde hjælpe dig

Venlig hilsen

Kristoffer Hjerrild

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:07

Hej Christianjohnsen

Har I overvejet et CMS ?

- altså et næsten færdigt system hvor I kun selv skal skrive indholdet af jeres webside.

Jeg kan anbefale, http://www.freeguppy.dk

- dette er et enkelt system, et PHP-script, hvor I ikke skal tænke på SQL-databaser.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:27

Hey

Ja de ting i efterspørger at lærer, er ikke lige sådan at gå til, man skal først og fremmest kunne designe i et program alla Photoshop, der ud over skal i som minimum kunne XHTML, CSS og et serverside script såsom ASP eller PHP.

En CMS løsning er at foretrække, dog ville jeg ikke anbefale at i bruger de færdiglavede CMS systemer da disse tit indeholder fejl af den ene og den anden art. Men jeg vil anbefale jer at i får lavet en CMS løsning som er lavet til det formål i har med siden, og samtidig med tanke på SEO, så hjemmesiden også får det bedste udgangspunkt for en god placering på søgemaskiner som Google. Vil man bare igang med et eller andet, og samtidig ikke har så mange penge, så er det fint nok med et af de gratis template CMS systemer, men man taber tit mere ved det end hvis man fik en professionel og unik løsning.

MVH Kim 

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:25

Nemlig, og med GuppY CMS får I en indbygget SEO mulighed via administrator delen.

- samt et hav af plugins, skin (themes) og alt er gratis, og med support på flere sprog, samt en masse bruger der gerne hjælper jer, GuppY CMS har millioner af bruger verden over.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:08

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 19:11
Fra Hillerød
Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:19

Du kan komme rigtig langt med Joomla.
Her kan du finde det meste incl. fede designs, login osv...

Her kan du downloade det.
http://www.joomla.dk/

Forummet finder du har.
http://forum.joomla.org/viewforum.php?f=16

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)