Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg være Moms regestreret?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Nørager
Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har anmeld et Patent ved Patent- og Varemærkestyrlsen, nu kommer mit spørgesmode:

skal jeg som fremtiliger Patentindehaver være Momsregestreret til at sælge licencerne?

er der andere muligheder at komme i gang med et produktion når økonomien ligger i bunden?

Hilsen Stefan 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:11

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Nørager
Tilmeldt 11. Nov 09
Skrevet kl. 14:20

tak for linket

jeg er sikker jeg kommer over de 50.000 Kr også når jeg selger licencen

Hilsen stefan

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 14:38

Ja og nej. Du kan lave lidt business indtil en omsætning på 50.000 kroner uden at skulle momsregistreres. MEN - det kan slet ikke svare sig. Momsregistreringen koster dig ikke noget, men giver dig nogle fordele. Du eller dit firma bliver registreret ved WEBREG, altså Erhvervs og Selskabstyrelsen, så alle udlændinge der måske vil vide hvad du er for en fyr M/K, får de officielle oplysninger direkte fra de forskellige staters/landes egne erhvervsregistre der er samkørt med Erhvervs og Selskabstyrelsen. Og så kan du få momsen (momsrefusion) tilbage på de ydelser du køber, undervejs i processen, telefon, annoncering, arbejdsrelateret internet, og hvad du nu har af firmaomkostninger. Mit forslag er at du etablerer et lille firma, firmanavn, adresse, telefon, samt momsregistrering, e-mail og så videre, og så tager du dit salg af patentrettigheder derfra. Brevpapir, logo og deslige kan du selv fremstille, så det behøver heller ikke at koste noget. Advarsel: Husk at udfylde dine momskort, også selvom det hele er 0. Ellers giver det en masse gebyrer og unødig ballade ved Skat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21

Corporation...Her er jeg så ikke helt enig.

Det afgørende for momsregistrering ved salg under 50 tkr. må være, om der sælges B2B eller B2C!

For i øvrigt momskort er afskaffet...fremover kun on-line momsanmeldelse.

/peter 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:29

Peter,

Afhængig af hvor mange kroner der har været postet i projektet indtil videre bør det overvejes om omkostningerne indtil nu har været så høje, at en evt. bagudrettet momsregistrering kunne være relevant.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33

Henrik...ja det er da muligt.

Det kunne en nærmere beregning jo vise.

Jeg forstår det nu mere sådan, at det er egne arbejdstimer, der er puttet i projektet...men anyway!

Fra Nørager
Tilmeldt 11. Nov 09
Skrevet kl. 15:36

Hej Peter

det lyder da fint og plausibel hvad Corporation skriver ( synes jeg ) men hvad mener du med salg B2B eller B2C jeg verstår ikke hvad det er.

jeg er osse kun en desorientiert Tysker

hilsen Stefan

Fra Nørager
Tilmeldt 11. Nov 09
Skrevet kl. 15:40

har intil nu c.a. 45,000 Kr investeret inkl. Moms

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43

Stefan...det er jeg SGU osse!

B2B...Salg til virksomheder

B2C... Salg til private.

Jamen hvis det er eksterne udgifter du har haft.....er er ingen tvivl, hvad du skal!

/peter

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)