Helt ærligt, så tror jeg ikke det havde hjulpet noet som helst i denne situation. En eller anden skovl ville ikke havde den ekstraregning liggende på sit bord og valgte så at sende den videre til mig. Helt uden at kontrollere noget som helst.
Det efterfølgende brev (der acceptere mine begrundelser) viser med al tydelighed, at der ikke er den store sammenhæng mellem deres ønsker og virkeligheden. Det beder mig om at lade være med at sende dem noget markedsføringsmateriale i fremtiden - jeg har aldrig sendt noget tidligere! De henvendte sig til mig, men det tror jeg ikke afsenderen er klar over. Han er åbenbart bare en account manager, der intet aner om IT.
Med hensyn til deres eksterne konsulent, så er hans eneste fejl at han har rådgivet sin kunde dårligt. At han tager sig så godt betalt, kan vel ikke være hans problem. Han brude nok have fortalt dem, at det ville være en god ide at tage backup inden maskinen kom med på rejse - men nu solgte han jo opsætningen endnu engang, så dum er han da ikke...