Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt jura råd søges!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville slå koldt vand i blodet. Der er tilsyneladende ingen advokat involveret fra kunden side. De har bare selv givet dig et pålæg. Nu har vi naturligvis ikke hørt sagen fra modpartens side - som kan have en anden opfattelse/oplevelse af hvad der er sket, men ud fra det du siger vil enhver advokat fraråde sin kunde at gøre mere ved sagen, fordi der ikke er udsigt til at den kan vindes. Kunden er faktisk stensikker på at tabe sagen 

Så sig til dem at de kan rende og hoppe

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 11:54
Dato: 08-10-2006 13:33:48 Forfatter: Skat & Råd

Så sig til dem at de kan rende og hoppe

Det har jeg også tænkt mig at gøre - men måske lettere omformuleret! 

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 18:18
Hej Ellegaard,

Jeg sidder og er flad af grin over, at en kunde kan tro det er din pligt at tage backup.

Lad os endelige høre mere til historien, hvis der sker mere i den

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 20:13
Fatter ikke den kunde... du har solgt en pc du har ansvar for i garanti perioden... kundens data, kundens problem...
Og at de tar en extern konsulent ind??? man kan jo aldrig vide om han har prøvet at rette fejlen men faktisk har gjort det værer...

Man skulle jo næsten lave en sort bog over disse kunder... :)
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 20:31
Lige da jeg fik brevet blev jeg rasende! Jeg synes ganske enkelt at det er svineri, at de forsøger at tørre deres egen dumhed af på mig. Og det på trods af, at jeg har ydet dem en MEGET udstrakt service i forbindelse med købet.

- men nu kan jeg godt grine af det.

Jeg har i dag sendt dem et brev hvor jeg MEGET venlige vendinger forklarer dem, at garantien kun dækker udgifter i forbindelse med rep. på autoriseret værksted, at den ikke dækker ændringer de selv har foretaget efterfølgende samt at den under ingen omstændigheder dækker deres tab af data og tid. Desuden har jeg vedlagt en kopi (væsentligt forstørret) af siderne i den Notebook Warranty Card, der fulgte med maskinen ved købet. Så må de da kunne fatte det!

I skal nok få at vide, hvis der sker mere!

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 14:19
I får lige lidt mere til historien. Først mit omhyggeligt redigerede  svar:

Den omtalte fejl er opstået indenfor købelovens – og producentens – garantiperiode og er som sådan blevet udbedret efter købelovens forskrifter.
Jeres krav indeholder udgifter til to ting:
1) Ekstern konsulents vurdering af problem, råd og vejledning
2) Installering af maskine efter reparation
Ad 1) Ifølge garantien er sælger/producent forpligtet til at udbedre væsentlige mangler, men ikke til at betale for ekstern vurdering. Dette krav kan derfor ikke tilgodeses.
Ad 2) Installering af maskinen er ikke en del af det oprindelige salg, det er tilføjelser udført på købers egen foranledning og for købers regning, uden nogen involvering af undertegnede eller andre i firmaet pc-manden.
Denne tilføjelse er derfor heller ikke indeholdt i garantien ligesom hverken datatab eller tidsforbrug falder ind under garantiforpligtelsen.
Dette krav kan derfor ikke tilgodeses.
Det er en god rutine at tage en sikkerhedskopi efter at have udført større ændringer, og med en regelmæssig sikkerhedskopiering til for eksempel en USB-stick kan risikoen for datatab også mindskes betydeligt.
Vedlagt Deres kopier samt uddrag af ASUS Waranty Card som også medfulgte produktet.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 14:29
Og så deres svar:

Idet vi referer til deres svar 13. oktober, skal vi kort oplyse
At vi ikke finder det rimeligt, at vi skal betale vores konsulent knap kr 4.000 + moms grundet en dårlig vare leveret fra deres firma.
At vi forventer at hvis man benytter deres firma, får man en vare af ordentlig kvalitet, der ikke går i stykker inden 1 måned og så en fatal fejl som et diskcrash, som betyder at vi har betalt yderligere ca kr 4.000 i omkostninger uden at få noget for disse penge.
Såfremt de fastholder deres stillingtagen og ikke vil dække omkostningerne helt eller delvis, vil vi ikke benytte dem som leverandør fremover, da vi ikke engang til vil stå med ekstra udgifter på grund af dårlig kvalitet leveres af deres firma og i så fald ønsker vi ikke at blive kontaktet i form af marketing eller salgsmateriale.

Jeg overvejer at sende et brev med blot et "Fint!" - men det kan jeg nok ikke få mig til.
I stedet får den bare lov at dø en stille død. De har under alle omstændigheder erkendt, at der intet er at komme efter. At de så har forsøgt kan stadig gøre mig gal i skralden, og jeg kan kun være glad for at det ikke er mig, der skal varetage deres IT-problemer fremover; man kan jo aldrig vide, hvad man bliver stillet til ansvar for!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:39
Jeg tror jeg havde svaret følgende,

OK :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 10:43
Det er egentligt en skam at jeg ikke kan få mig til at skrive navnet på firmaet. De havde faktisk fortjent at blive hængt ud...

Men så lægger du jo sikkert bare sag an.

Hvis nogen er interesseret i at vide hvem det handler om, så kan de sende mig en PM, så oplyser jeg det gerne. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 10:52
Morten-> Men du kan være sikker på, at pågældende firma vil nævne dig med navn for at hænge dig ud...

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)