Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til aps

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 7. Oct 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg skal starte et ApS og en ven vil låne mig de 125000,- kr. der skal bruges.

Men hvad nu hvis han vil have sine penge igen om 2 md. (lad os nu sige vi bliver uvenner eller han får en kæreste ell. lig. *S*) Kan jeg så trække dem ud af firmaet uden at de bliver beskattet, hvis ikke hvem får skatte regningen? og kan jeg køre videre med firmaet indtil årsafslutningen 2007 og håbe på at jeg kan frem skaffe pengene enten i en bank eller det går så godt i firmaet at jeg kan hente dem der? (det skulle det jo meget gerne)

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 10:27
du kan ikke trække dem skattefrit ud af firmaet, hvis du skal have dem ud må du trække dem ud som løn, du skal beskattes af. Efter årsafslutning, kan du trække dem ud som udbytte, men det skal du også beskattes af.

Kan du ikke låne dem i banken allerede nu, evt. med ham som kautionist? Så skal han ikke have dem op ad lommen, og han kan ikek trække sin kaution tilbage.

Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:58
Aps. ´Hvis du bruger aps kapitalen uden at lægge aktiver ind skal du jævnfør erhvers og selskabsstyrelsen inden 14 dage angive det, dernæst skal du inden 30 dage fremsende hvordan selskabet vil til vejebringe aps kapitalen inden x.

Kan ikke lige huske tid, men ring til erhvers og selskabsstyrelsen. Min 65000 skal være i kontanter..

Lasse

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:22
Dato: 26-11-2006 15:58:00 Forfatter: Mr nobody but him self
Aps. ´Hvis du bruger aps kapitalen uden at lægge aktiver ind skal du jævnfør erhvers og selskabsstyrelsen inden 14 dage angive det, dernæst skal du inden 30 dage fremsende hvordan selskabet vil til vejebringe aps kapitalen inden x.

Kan ikke lige huske tid, men ring til erhvers og selskabsstyrelsen. Min 65000 skal være i kontanter..

Lasse

Hvor i alverden har du det med de 65.000 kr. fra. E&S blander sig ikke hvilke typer aktiver selskabet har.

Hvis din kammerat pludselig vil have de 125.000 han har lånt dig må du selv personligt til lommerne, medmindre der er tjent tilstrække midler i selskabet til at du kan få beløbet ud som udbytte eller løn uden at komme under de 125.000 kr..   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:33
Hei du

Det lyder spændende at starte sit egen firma. Tillykke med det.

De kr. 125.000 du skal bruge til anpartskapitalen skal blot være tilstede ved selskabets stiftelse, og kan i princippet hæves dagen efter.

Det betyder, at du i stedet før en gæld/mellemregning med selskabet, der skal være ude af verden ved selskabets årsafslutning.

Hvis det ikke er det, vil det skyldige beløb blive forrentet med ca. 12%.

I selskabets årsrapport kommer der til at stå, at der er et ulovligt lån til ledelsen.

Hvornår skal du starte selskabet, og har du fået registreret det hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Jeg er selvstændig revisor, og står til din disposition.

Held og lykke.

Hilsen Ingelise

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:11
Så er det lige at jeg undrer mig over at en revisor tilsyneladende  anbefaler en ny iværksætter at starte sin karriere som selvstændig med at begå ulovligheder?

Eller er det lovligt at lave ulovlige lån til ledelsen (lyder helt forkert i mit hovede), hvis bare man selv siger det til E&S?

Det må da have en konsekvens?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:25
Man kan bare kontakte E&S...

Men det er rigtigt at man kan tige, men det gør det jo ikke mindre ulovligt , hvis E&S skulle opdage at kapitalen ikke er indtakt... Man kan også lægge varer ind med regning, eller købe 20 kopimaskiner på auktion af de store udtjente for 20000. få en revisor til at påtegne at værdien af dem er xxxxxxx, så dernæst trække de penge ud som er revisorpåtegnet....Mange veje til rom..

Man skal bare huske at det bedste regnskab er det uden anmærkninger....

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:53
Personlig synes jeg at debatten tager en mærkelig drejning. Starter man som selvstændig, er det utroværdigt hvas man allerede dagen efter trækker engene ud og ligger udtjente aktiver ind istedet.

Det bedste råd er. Får din kammerat til at optræde som kautionist, start din virksomhed oh koncentrer dig om at udvikler den, istedet for at bruge energi på alt andet udenom.

Det er også en fordel hvis du senere har brug for kapital til udvidelse eller andet, da potentielle investorer er meget opmærksomme på hvorledes man har og agerer i finansielle spørgsmål.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:04
Jeg er enig med de to sidste. Det virker ikke specielt seriøst at starte et ApS for dagen efter at trække midlerne ud igen. Er man nødt til det er man (virksomheden) vel ikke moden til at starte op i ApS form. Der kan formentlig også være tvivl om hvorvidt virksomheden vil give overskud og er der underskud er en personlig virksomhed eller et I/S klart at foretrække. Så kan man senere omdanne til ApS.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 11:59
Mit råd ville være at du og din kammerat får lånet lavet hos en revisor, så renter og lign. er på plads...

I disse papirer får i så lagt en afdrags ordning ind, samt en uopsigelighed, altså en slags varsel f.eks. 3 mdr.

På den måde er din virksomhed sikret i den periode, låner han pengene til dig personligt skal du så betale lige meget hvordan virksomheden udvikler sig, men låner han dem til virksomheden, mister han også hans kapital hvis firmaet går ned...

Hvad med at han gik med som sleeping partner.

Peter

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)