Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CPC-priser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg tænkte, at der sikkert var én derude, der kunne hjælpe mig - for jeg er lidt forvirret i denne jungle af information.

Hvad er markedspriserne for CPC?
Hvad angør hvor høje/lave sådanne priser skal være?

Jeg håber, at der er én af jer der ude, der kan hjælpe mig lidt på vej, gerne med reference til en hjemmeside/rapport der uddyber dette.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh DMZ

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:14

Hej DMZ

Jeg er ret sikker på jeg ikke kan hjælpe dig men kunne du uddybe hvad CPC står for ?

/allan

Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:21

Jeg skal da absolut ikke ligger hovedet på blokken, jeg har bare set ordet blive brugt i så ufattelig mange sammenhænge, derfor troede jeg, at det var et helt normalt ord i e-marketing.

I mit hoved står CPC for Cost Per Click, og som det da siges, står dette for omkostningen/betalingen for en annoncør for et klik på hans annonce. (Jeg er dog i tvivl om hvorvidt dette klik skal komme fra unikke hits, hvilket jeg lidt tror)
Men hvis andre har andre opfattelser af begrebet, så er jeg mere end villig til at korrigere i min verdensopfattelse.

Mvh DMZ

Fra København
Tilmeldt 31. Oct 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:23

CPC er cost per click.

Prisen for et klik - til din side.

Prisen afgøres efter flere parametre - men som udgangspunkt bestemmer man det selv, og så viser maskinerne dig, hvis du vil betale nok. Det er en meget simpel forklaring, der ligger en algoritme til grund som har meget at gøre med sitets udformning.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:00

dmz:

Hvad er markedspriserne for CPC?
Hvad angør hvor høje/lave sådanne priser skal være?

Hvis du køber annoncer på Yahoo søgninger (som også tæller Bing og MSN), så er mindsteprisen i Danmark €0.05 og nogle ord har en mindstepris op til €0.20, prisen kan dog sagtens være højere på eftertragtede ord, da udbud og efterspørgsel hænger sammen.

Google søgninger og indholdsnetværk er mindsteprisen så vidt jeg husker 0,30 kr., men til den pris får du ikke mange klik. Der er stor konkurrence på Adwords annoncer og der findes annoncører der betaler mere end 20 kr. pr. klik på udvalgte søgeord.

Hos Open Ad Exchange er der intet minimumsbud, men bud under 1 kr. bliver sjældent vist.

Hos de danske affiliatenetværk ligger klikpriserne på 1,5 til 2,5 kr. og de fleste klik kampagner er store velkendte brands. Det skal ses i lyset af at selvom man som affiliate bliver afregnet med ca. 2 kr., så koster det annoncøren 4-5 kr., da der er flere led der skal tjene penge - Mediebureau, affiliatenetværk og affiliate. Jeg vil vove at påstå at der ikke er nogen der har et produkt eller en webshop der kan holde pengene hjemme med en klikkampagne hos et affiliatenetværk som "stand alone" markedsføring og derfor bliver det som sagt mest brugt af store firmaer, som samtidig annoncerer via andre medier og på den måde skaber/opretholder brandværdi.

Endelig findes der en afregningsmodel der kombinerer CPA og CPC og her ligger klikprisen på mellem 0,10 og 0,50 kr. + CPA.

De fleste klikkampagner afregnes pr. unikke bruger (IP), men der findes også kampagner, hvor hvert klik tæller. F.eks. tæller hvert klik på søgninger hos både Google og Yahoo.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:10

Hej DMZ,

du er sandsynligvis ikke den eneste der ikke lige kan overskue markedet :-)

Jeg har arbejdet med online marketing i 10 år og det du til enhver tid skal se på er den kvalitet du får leveret; med andre ord, hvor mange kliks bliver til et lead eller et salg..?

Du kan købe kliks til 2,00-2,50 og du kan du kan også give 5,00-6,00 kr. stykket alt afhængig af udbyder - uden at kunne vide noget om kvaliteten på forhånd.

Der er dog - som med så mange andre ting - tit og ofte en direkte sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Det jeg synes du skal gøre er at foretage et par "tests", dvs. køb et mindre antal kliks af et par forskellige udbydere og se hvad der performer bedst. Så kan du derefter købe lidt større ind hos den bedst performende leverandør.

Der findes ingen "gylden" løsning, du skal simpelthen ud i markedet og forsøge dig lidt, som beskrevet ovenfor.

Good luck med tingene :-)

/Webolsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)