Smider så mange penge efter Google etc og jeg syntes virkelig det lader til at være til ingen verdens nytte. De eneste annoncer der virkelig har givet pote for mig har været Facebook ads.
Google Adwords er genialt. Men kun hvis dine tal ender positive. Hvis du kan optimere dit site, og dine adwords kampagner så du har et positivt regnskab på det punkt, så er det godt. Så kan du bare booste din kampagnes beløb og nyde godt af det. Men hvis du gang på gang mister penge på det, så skal du kigge lidt på hvor tallene er for dårlige. Hvor der konverteres værst. Vores tal på vores sider er nu en gang vores bedste ven.
Men er der ikke nogen der eksperter i den slags som bare KAN det der kram?
Jeg fik nogen til det i starten men syntes jeg at der var så banalt det de havde lavet at jeg selv kunne læse mig til på en dag. Siden da har jeg ikke gjort andet end at lukke kampagnerne ned een for een.
Du ved sådan nogen der går hele skidtet igennem og ligesom tager teten?
Men er der ikke nogen der eksperter i den slags som bare KAN det der kram?
Det er der uden tvivl. Der er mange her på amino som er dygtige til adwords. Og der burde da også være en eller to som tilbyder sine evner.
Du kan evt. benytte dig af Amino Freelancer. Der kan du enten oprette en opgave, eller søge i freelancer. Der burde være nogle stykker med adwords ekspertise.
Jeg kan dog se at man aktivt skal fjerne det hvis man ikke vil modtage. Jeg mener at der er en regel om at man aktivt skal tilvælge hvis man vil have. Så det starter med at man ikke er tilmeldt. Men du kan lige undersøge det.
For god ordens skyld skal det nævnes, at det er tilladt at have en præ-udfyldt checkbox, så længe brugeren selv kan fjerne markeringen. I praksis tales der om, at brugeren skal have mulighed for aktivt at frabede sig at modtage dit nyhedsbrev.
Der er dog et men: Gør du det på denne måde, har du kun lov til at sende tilbud på varer af lignende art. Sælger du både børnetøj og biler ( :) ), og har en kunde købt børnetøj, må du ikke reklamere for biler i dine nyhedsbreve.
Lader du ikke checkboxen være markeret, og tilmelder brugeren sig aktivt, har du friere spil mht. hvad du må sende. Det skal naturligvis stadig være relateret til din virksomhed, og det må ikke ligge udenfor hvad du har lovet brugeren, at denne modtager, men du må gerne reklamere for biler til børnetøjskunder.