Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analyse af CPM markedsføring og efterfølgende brandingværdi

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogen der kender til en analyse af, hvilken branding effekt der kan forventes ved CPM markedsføring?

Jeg har uden held ledt efter en form for benchmark eller analyse der kan redegøre for værdien af CPM annoncer, hos de modtagere der IKKE konverterer til et klik, men hvor annoncens budskab udelukkende har ramt brugeren med branding værdi af den ene eller anden årsag.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:35

Nu ved jeg godt at dette ikke er svaret på dit spørgsmål, men der er jo kæmpe forskel på hvilken visning det er. Er det en visning på et søgeresultat, er det en visning af en Adwords annonce på et søgeresultat eller på en hjemmeside. Er det en visning af et banner i bunden af Ekstrabladets hjemmeside, som reelt ikke bliver set af nogen, men som stadig tæller som en visning, eller er det en visning af et topbanner på f.eks. Trendsales.

Desuden er det væsentligt om der annonceres sideløbende via andre medier og hvor kendt dit brand er i forvejen.

Det var som sagt ikke svaret på dit spørgsmål, men måske lidt stof til eftertanke Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:55

Hej Nicolaj. Din observation er fin, men det er netop dette jeg havde håbet var inkluderet i en sådan analyse. Hvis den eksisterer derude.

Der er naturligvis en del eksisterende analyser man kan læne sig op ad. Blandt andet hvor mange gange en annonce skal vises før den kan dokumenteres uden gennemslagskraft på det pågældende individ, samt generelle CRT forventninger alt efter design, men jeg har svært ved at finde en der afdækker potentialet for den direkte trafik ved CPM. Hvis en organisation/virksomhed har udgivet en sådan analyse, så er jeg overbevist om at de ligeledes har haft intelligensen til at tage højde for de selvsamme kriterier du nævner og inkludere dem i analysen.

Men tak for dit input :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)