Hej. Er der nogen der kender til en analyse af, hvilken branding effekt der kan forventes ved CPM markedsføring? Jeg har uden held ledt efter en form for benchmark eller analyse der kan redegøre for værdien af CPM annoncer, hos de modtagere der IKKE konverterer til et klik, men hvor annoncens budskab udelukkende har ramt brugeren med branding værdi af den ene eller anden årsag.
|
Nu ved jeg godt at dette ikke er svaret på dit spørgsmål, men der er jo kæmpe forskel på hvilken visning det er. Er det en visning på et søgeresultat, er det en visning af en Adwords annonce på et søgeresultat eller på en hjemmeside. Er det en visning af et banner i bunden af Ekstrabladets hjemmeside, som reelt ikke bliver set af nogen, men som stadig tæller som en visning, eller er det en visning af et topbanner på f.eks. Trendsales.
Desuden er det væsentligt om der annonceres sideløbende via andre medier og hvor kendt dit brand er i forvejen.
Det var som sagt ikke svaret på dit spørgsmål, men måske lidt stof til eftertanke