Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danaweb vs. Magento

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar Yes

Jeg kan godt se at lidt af problemet ligger i at hun ikke selv er den store computerhaj.

Mht. til "Skoda vs. Mercedes" så var hun i forvejen træt af Danaweb og jeg tror at det er hendes frustration over hendes egen manglende kompetence, der gør at hun "opfinder" mangler i Magento, som jeg ellers syntes er et fantastisk system.

Helt specifik ønsker hun en knap, som kunden kan vinge af, så de kan afhente varen i den fysiske butik, i stedet for at få den tilsendt.

Det er klart at hvis man ønsker nogle muligheder i Magento, som ikke er en del af "standard pakken" så kan man godt komme i den situation, at man skal betale nogle for at lave det, men det er der jo ikke noget usædvanligt i.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:25

Therese Svendsen:

Helt specifik ønsker hun en knap, som kunden kan vinge af, så de kan afhente varen i den fysiske butik, i stedet for at få den tilsendt.

Det er klart at hvis man ønsker nogle muligheder i Magento, som ikke er en del af "standard pakken" så kan man godt komme i den situation, at man skal betale nogle for at lave det, men det er der jo ikke noget usædvanligt i.

Kunne man ikke bare lave en forsendelsesform der hed "Afhentning" som selvfølgelig kostede 0 kroner? (lige top of mind)

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 16:33

Hej Therese

Som Rasmus siger, er det muligt at lave en forsendelsesform, der hedder "Afhentning". At tilføje sådan en mulighed i Magento systemet vil ca. tage 5 min for en programmør. Vores programmør gjorde det drønhurtigt, da vi skulle have tilføjet ekstra muligheder på Trendfighter.dk

Hvis hun har brug for en Magento haj, der virkelig kan sit kram, så smid mig hendes mail, så vil jeg smide kontakten til vores programmør.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 16:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Therese Svendsen:

Den der kan jeg klare for din veninde uden beregning - det vil tage næsten 5 minutter.

Din veninde er velkommen til at kontakte mig på tlf: 4033 3026

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 16:51

Alletiders Thomas Yes

Dejligt vi kan hjælpe hinanden her på Amino.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:12

Hej Thomas

Lad os lige få på den rene at det er Varien der har fortalt hvad formålet med at lave Magento var. Jeg har aldrig sagt, at Magento ikke kunne køre små shops, det kan det sagtens! Axapta kan også bruges som økonomisystem til en hobby virksomheder. Og et mindre autoværksted vil kunne lave deres hjemmeside med Sharepoint som CMS. Det betyder bare ikke at det er klogt at gøre!

Jeg må indrømme, at jeg på ingen imponeret over den shop du peger på! Tværtimod, som en shop der kun sælger et produkt er den relativt dårlig! Og et rigtigt godt eksempel på hvad der sker når man går i for store bukser! Det er klart at den shop kun burde havde indeholdt en side, hvor man kunne vælge et antal kilo og indtastet sine betalingsoplysninger. Hvis jeg for tid, kan det være at jeg ringer til dem og tager en sludder, som det ser ud nu er deres løsning ihvertfald penge ud af vinduet.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:31

Lundsby:
Og et mindre autoværksted vil kunne lave deres hjemmeside med Sharepoint som CMS. Det betyder bare ikke at det er klogt at gøre!

Nej det ville de ikke! Nu har jeg arbejdet ret meget med SharePoint (er typisk ude some løsnings arkitekt på større løsninger). Alene licensen til SharePoint ligger på omkring de 500.000 sidst jeg tjekkede, og du kan ikke bruge det ud af boksen. SharePoint er mere en platform end et CMS. Fx. har kostede det en unnavngiven kunde omkring 100.000 at få udviklet noget nyhedsbrevsfunktionalitet, noget jeg ville mene burde være standard i de fleste systemer der kalder sig CMS. Forrige større projekt jeg var på, var der 8-9 fuldtids konsulententer i mere end 6 måneder. Oven i dette var der 2 frontend udviklere, en designer og en hær af "content folk". Og dette var "bare" en hjemmeside (ikke nogen applikation eller lignende).

Det er meget utroværdigt hvis du sammenligner et super lækkert webshop system (som vi iøvrigt efterhånden har lavet en del shops til mindre virksomheder på) med SharePoint.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:48

Rasmus Lindgren:

Lundsby:
Og et mindre autoværksted vil kunne lave deres hjemmeside med Sharepoint som CMS. Det betyder bare ikke at det er klogt at gøre!

Nej det ville de ikke! Nu har jeg arbejdet ret meget med SharePoint

Hvad mener du med at "det ville de ikke", jeg siger at det kan lade sig gøre at lave en hjemmeside for et mindre autoværksted på Sharepoint platformen. Det kan vi vel ikke være uenige om ? og vi er vel heller ikke uenige om, at det ville være en dårlig ide.

Det ville være meget nemmere at debatterer med dig, hvis du rent faktisk læste mine indlæg! Og det vil jeg helt klart foretrække du gør, inden du begynder at snakke om troværdighed!

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:17

Lundsby:

Hvad mener du med at "det ville de ikke", jeg siger at det kan lade sig gøre at lave en hjemmeside for et mindre autoværksted på Sharepoint platformen. Det kan vi vel ikke være uenige om ? og vi er vel heller ikke uenige om, at det ville være en dårlig ide.

Det ville være meget nemmere at debatterer med dig, hvis du rent faktisk læste mine indlæg! Og det vil jeg helt klart foretrække du gør, inden du begynder at snakke om troværdighed!

Teoretisk ja, men kan du vise mig bare en hjemmeside der er bygget på SharePoint for et firma der har mindre end 10 ansatte?

TIl gengæld tror jeg ikke at du er i tvivl om at jeg hurtigt ville kunne finde mindst 20 webshops bygget på Magento drevet af en eller to personer, vel?

Alt kan i teorien lade sig gøre, hvis et autoværksted står med minimum 2 millioner som de gerne vil brænde af på en ny hjemmeside og synes Microsoft er lækre, ja by all means... Giv den dog gas på SharePoint. Men i virkelighedens verden ved vi jo godt begge to at dette ikke sker. Nu kaldte jeg dig dr. (jeg kan godt lide at se en udvikler i hvid kittel for mig) men derfor behøver diskussionen vel ikke blive teoretisk.

Jeg undskylder overfor trådstarter. Som allerede sagt mener jeg (og andre i tråden) at Magento i den grad sparker numse til både Danaweb og de fleste andre shop systemer. Bemærk at sælger shops baseret på Magento og derfor selvfølgelig har en farvet holdning.

Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 21:31

Hej Thomas

Det er ikke shopejeren som er min ven, det er ham som har lavet shoppen for hende, så hvis tilbuddet stadig står ved, så får jeg ham til at kontakte dig i morgen Yes

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)