Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Novicespgsm. om domæneregistrering og webhoteller

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cheetah:

Hvad mon sådan en navnebeskyttelse kan løbe op i?

Jeg har registreret Sponsorplay som et varemærke, men kun i DK og i 3 såkaldte grupper. Jeg kan ikke huske prisen, men den har været nævnt flere gange herinde. Mener det er 2-3.000 kr., men det kan jo hurtigt løbe op, hvis du skal have sådan en i hvert land Smile

Men helt ærligt, hvis du navnebeskytter herhjemme og køber .dk + .com, så bliver de svære at tage fra dig og hvem har interesse i at starte noget op internationalt, hvis .com er uden for rækkevidde.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34

Nå men nu har jeg så snakket med Patent - og Varemærkestyrelsen omkring registrering af domænenavne.

Jeg fik det (nedslående) svar, at jeg kun kan få beskyttet mit domænenavn hvis jeg udelukkende sælger et produkt der relaterer til navnet. Det har jeg selvfølgelig også tænkt mig - men derudover er planen også at sælge andre produkter/og mærker, men i samme genré.

Tænkt eks:

Jeg har fundet et særlig luxuriøst kaffe mærke (Kaffe X) der er kun få der forhandler WW. Det vil jeg gerne lave et forretningsfremstød for og jeg mener at der er en uopdyrket marked. Der er jo mange der sælger kaffe, men ikke lige denne helt lækre model. Derfor laver jeg et domæne der hedder Xcup.com - det vil jeg gerne navnebeskytte. Det kan jo være, at det går hen og bliver en bragende succes.

Men da jeg også ønsker at sælge kaffe generelt - dog stadig kun feinsmaker kaffe, så kan jeg ikke registrer mit Domæne XCup.com, da det så vil være "at vildlede kunderne", hvis de kan købe andre mærker end lige den lækre kaffeX.

Kan det virkelig være rigtigt? Der kommer jo tydeligt til at fremgå både på webshop og på mærkaterene, om det er kaffe X  man køber eller om det er et af de andre lærke kaffeprodukter.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:44

Cheetah:

Men da jeg også ønsker at sælge kaffe generelt - dog stadig kun feinsmaker kaffe, så kan jeg ikke registrer mit Domæne XCup.com, da det så vil være "at vildlede kunderne".

Det vil være lidt det samme som at du går ind på audi.de og kan se at du kan købe en trabant der ;)

Hvorfor så ikke købe domænet xcup.com og så KUN sælge den kaffe på det og købe et andet til de andre kaffer (hvad hedder det i flertal). Det kræver lidt mere arbejde, men gøres det rigtigt så burde du kunne styre det fra ét sted.

Du har også den fordel at kunderne vil se kaffe x som værende meget speciel fordi der ikke sælges andet på siden.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56

Niels:

Cheetah:

Men da jeg også ønsker at sælge kaffe generelt - dog stadig kun feinsmaker kaffe, så kan jeg ikke registrer mit Domæne XCup.com, da det så vil være "at vildlede kunderne".

Det vil være lidt det samme som at du går ind på audi.de og kan se at du kan købe en trabant der ;)

Hvorfor så ikke købe domænet xcup.com og så KUN sælge den kaffe på det og købe et andet til de andre kaffer (hvad hedder det i flertal). Det kræver lidt mere arbejde, men gøres det rigtigt så burde du kunne styre det fra ét sted.

Du har også den fordel at kunderne vil se kaffe x som værende meget speciel fordi der ikke sælges andet på siden.

OK - den med Audi'en gjorde det klart for mig Big Smile - det ville jo være en skandale.

Nej pjat...jeg kan selv følgelig godt lidt se problematikken. Det kan jeg da - tænkte bare at det var smart at der var lidt kaffe for enhver smag. Men ja - jeg laver da bare et firma mere. Er man så ude i at det vil være smart at oprette et holding selskab?!Huh?

Ps. jeg måtte lige Google flertalsformen af kaffe... *LOL*...det er sådan en tvangspræget adfærd jeg har omkring grammatik, men altså reglen er at:

"Ord for ting, der ikke kan tælles, har ikke flertal: Sand, luft, vand, kaffe, mel, sukker osv."

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:02

Cheetah:
Er man så ude i at det vil være smart at oprette et holding selskab?!

Lige det område er jeg ikke erfaren i, men hvad jeg har hørt/læst osv. så vil det nok være en ide at have et holdingselskab der ejer dine 2 kaffe-shops.

Cheetah:

Ps. jeg måtte lige Google flertalsformen af kaffe... *LOL*...det er sådan en tvangspræget adfærd jeg har omkring grammatik, men altså reglen er at:

"Ord for ting, der ikke kan tælles, har ikke flertal: Sand, luft, vand, kaffe, mel, sukker osv."

Takker :) Så lærte jeg lidt idag herinde også

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:37

Cheetah:

Jeg deler vandene fordi jeg drikker en god kaffe.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:46

Nicolaj:

Cheetah:

Jeg deler vandene fordi jeg drikker en god kaffe.

Ja ja..... alt sandet, alt luften (i rummet), alle vandene, alt kaffen, alt melet og alt sukkeret - hvad var din pointe?

Forskellen ligger i om det er bestemt eller ubestemt flertalsform. Der er jo undtagelser i al grammatik - der er jo også navneord der kun bruges med flertalsform - selvom der kun er 1 af dem ;-).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49

Næh du skulle hellere bruge din dyrebare tid på lige lynhurtigt at sætte mig ind i hvad disse begreber betyder:

CMSeCommerce.

Big Smile

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:52

Mener bare godt at man kan have flere kaffer, ligesom man kan have flere olier.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:54

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)