Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nr. 1 på Google og

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har været så heldig at nå position nr. 1 på ordet "dekoration". Se http://www.google.dk/search?hl=da&q=dekoration&meta=

Google viser på min side og nogle andre søgeord en "specialvisning" hvor der linkes til mine undersider i samme moment.

Hvem kan fortælle mere om hvilke forudsætninger der skal opfyldes før denne specialvisning optræder? Hvorledes kan det udnyttes?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:38
Dato: 04-10-2006 13:47:42 Forfatter:Tekstsyndikatet
Hvem kan fortælle mere om hvilke forudsætninger der skal opfyldes før denne specialvisning optræder? Hvorledes kan det udnyttes?

Vi har haft en diskution om det i et dansk søgemaskineforum, uden dog at nå til nogen konklusion. Jeg har også set diskution om det i en håndfuld internationale forums, uden at disse er kommet frem til nogen forklaring. Måske ved Mikkel deMib det, men om han vil sige det, er en anden ting )

Jeg tror ikke du kan udnytte det yderligere, det giver bare en del mere opmærksomhed.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Skrevet kl. 08:47
Hej,

Tak for svar. Det ligger ikke så langt fra mine egne iagttagelser. Men det er pudsigt så lidt viden der synes at eksistere om dette fænomen - specielt i lyset af hvor mange der normalt ytrer sig om SEO.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:57
Nu er jeg ikke den største SEO-nørd, men jeg har lagt mærke til, at det
OFTE er "mapper" som den viser - altså undersider i mapper?

I dit eksempel feks:

Skilte - www.brondsholm.dk/webshop/skilte
Staffage - www.brondsholm.dk/webshop/staffage
Tilbudsvarer - www.brondsholm.dk/webshop/tilbud
Produktkategorier - www.brondsholm.dk/webshop/

Jeg har aldrig set dette være filer! Det er værd
at bide mærke i. Den opfatter det på den måde som "sektioner" af ens
hjemmeside - og man bør derfor åbenbart samle alle ens filer i mapper,
også på små sites.. :)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:09
Problemet med dette fænomen er, at hvis man undersøger det længe nok vil man altid finde en undtagelse - ligesom min teori (navnet 2xmy) på førnævnte link.

Hvis du søger på "avis", vil du også opleve et tilfælde hvor det ikke er undermapper men filer der henvises til. Det samme sker hvis du søger på "ønskeseddel", "bog" eller "opskrifter".

Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 13:18
Hej med jer.

Min teori er, at dette skyldes popularitet baseret på clickstream analyser, den pågældende hjemmeside har andre elementer som har stor popularitet i form af søgninger og trafik der sendes til de pågældende sider.

Google bruger popularitet som en afgørende faktor mange steder, hvis I kigger på udbuddet af mulige hjemmesider der findes i Google''s personlige hjemmeside er disse også baseret på popularitet, det er simpelt hen de sider der modtager mest trafik fra google indenfor bestemte teamer.

Jeg forhørte mig på et tidspunkt hos en jeg kender der arbejder for Google, han undersøgte sagen for mig og kom tilbage med den melding at man på ingen måde kunne købe sig til placeringen i Googles personlige hjemmeside, de medier der findes dér, findes der fordi de er populære indenfor deres område (nyheder og lign.)

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Skrevet kl. 13:29
Hej,

Dvs. en aktør i et marked som ikke er præget af monopolitisk konkurrence og tiltrækker mange hits på et specifikt term vil få en særstatus hos Google?

Ja - det er et muligt bud.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hvor kom monopolistisk konkurrence ind? Bøger vil jeg umiddelbar placere under monopolistisk konkurrence, og "bog" har særstatus. Det kan godt være at den vælger de ekstra-sider den viser, udfra hvilke der er mest besøgte... men jeg synes stadigvæk ikke at spørgsmålet om hvorfor nogle får det når de ligger nummer 1 og andre ikke gør, er besvaret.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Skrevet kl. 13:46
Hej,

Det Kristian formendtligt antager er at besøgstal har muligvis en betydning for tilstedeværelse af underlinkene. Det er jo i strid med de almindelige antagelser om at besøgstal har nogen betydning for den generelle rankning. At en hjemmeside i særlig grad kan tiltrække besøgende på et term (eksempelvis Bog & ide) på "Bog" udløser måske underlinkene?

Og ja - selvom der er monopolistisk konkurrence på bøger i den "virkelige", verden kan Google måske anskue det fra en anden vinkel og belønne enkelte sites?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:50

Dato: 10-10-2006 08:57:16 Forfatter: Mattias Skovhøj Nu er jeg ikke den største SEO-nørd, men jeg har lagt mærke til, at det OFTE er 'mapper' som den viser - altså undersider i mapper?

I dit eksempel feks:
Skilte - www.brondsholm.dk/webshop/skilte
Staffage - www.brondsholm.dk/webshop/staffage
Tilbudsvarer - www.brondsholm.dk/webshop/tilbud
Produktkategorier - www.brondsholm.dk/webshop/

Jeg har aldrig set dette være filer! Det er værd at bide mærke i. Den opfatter det på den måde som 'sektioner' af ens hjemmeside - og man bør derfor åbenbart samle alle ens filer i mapper, også på små sites.. :)

Hej

Nej - det er ikke rigtigt:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=lene+bjerre&meta=

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)