Hermed et spørgsmål som jeg ikke kan blive klog på - hverken her eller i Google Help. So here we go...
Jeg har adskillige websites sammen med en kammerat. Vores Adsense konto er oprettet i mit navn, med min gmail som mail (man kan kun have én gmail pr. Adsensekonto).
Er der nogen der ved, hvordan min kammerat kan få adgang til vores sites, UDEN af kende mit pass til min google konto? Kan man flytte websites google-konti imellem? Eller kan jeg slette sites i min profil og så istedet blot anvende annonce-koder genereret i hans/vores fælles konto på vores websites? eller hvad f.... gør man??
Bør nævnes at vi ikke umiddelbart kan starte en virksomhed sammen.
På forhånd alt for mange tak for hjælpen, idet den falder på et MEGET tørt sted.
Som Andreas også siger, så vil det nemmeste være at oprette en google konto kun til jer to, hvor jeres fælles data er. Men det også muligt at give ham adgang til din Google konto (bemærk ikke udelukkende Adsense) ved at:
Gå ind på din Google konto > Min konto > Konto Adgang > Udfyld han email adresse og navn.
Herefter får han en mail hvor han skal indtaste sit eget kodeord etc. Hermed har han fået adgang til den konto, med hans egen mail og adgangskode.
Tak for jeres svar. Det der tynger mig en smule, er, at der kun kan vaere én betalingsmodtager. Derved er der kun én, der offcielt er berettiget til Adsense indkomsten. Jeg kan i hvert ikke finde nogle steder i tilmeldingsskemaet, hvor man kan vaere flere "tegningsberettigede". Er det mig der er helt gal paa den her?
Et andet spörgsmaal er: Min kompagnon og jeg har paa nuvaerende tidspunkt en adsense konto hver. Vi har en faelles hjemmeside, hvor Adsense annoncerne alle er oprettet paa min Adsense konto. Kan jeg oprette Adsense annoncer paa min makkers konto og indsaette dem paa samme hjemmeside? Altsaa kan én hjemmeside have ads fra flere adsense konti?
Det jeg er i tvivl om, er altsaa om en hjemmeside er tilknyttet en Adsense konto fremover, naar först man én gang har indsat Adsense paa den?