Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendoms- og lejlighedsinvestering

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Til alle som har  erfaring inde for køb af ejendomme / lejligheder og leje / fremleje -

Jeg håber at kunne få besvaret nogle spørgsmål og evt få nogle tips om hvordan i kører det?

Jeg er ung studerende - og har fulgt meget med på boligmarkedet de sidste 2 år

Hvor stor et  afkast kigger i efter, når i skal finde ejendomme / lejligheder med potentiale ?

1 værelses , 2  eller  3?  hvor ligger det største afkast?

hvilken virksomhedsform er mest optimal?

og hvis jeg nu kan få det til at løbe rundt, kan jeg overhovedet låne pengene?

mvh

Mark

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 17:21

Hej Mark - velkommen til udlejer markedet :-)

Korte spørgsmål - korte svar:

- Afkast i byer - 5-10%, Afkast i landområder 8-12%
- Størrelsen er ikke så vigtig. Faste lejere er derimod.
- Det største afkast er på små lejligheder - men der skal beregnes hyppigere lejerskifte end på store lejemål. (Min erfaring..)
- Virksomhedsform kommer an på temperament - du kommer nok ikke uden om personlig kaution i disse tider. Men jeg ville da klart vælge ApS.
- Realkredit finanser kun 60% men til billig rente. Pantebrevs finansiering kan ske 100% men til lidt dyre rente - og lidt mere risikofyldt, vil nogen sige..
- Banker har klart NO-GO på udlejningsejendomme - så du skal selv have nogen form for kapital at lege med. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:43

Per B. Lauridsen:

- Realkredit finanser kun 60% men til billig rente. Pantebrevs finansiering kan ske 100% men til lidt dyre rente - og lidt mere risikofyldt, vil nogen sige..
- Banker har klart NO-GO på udlejningsejendomme - så du skal selv have nogen form for kapital at lege med.