Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udskyde beskatning ved tvangsindløsning af medarbejderaktier

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg har nogle medarbejderaktier som bliver tvangsindløst i starten af 2010. Det er dog et uheldigt tidspunkt i forhold til beskatning pga. en række andre faktorer i min økonomi. Derfor vil jeg høre om der er nogen som kender til metoder hvorved man kan udskyde beskatningen til et senere tidspunkt (2-3 år)?

 

Mvh.

 

Mikkel Jørgensen

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er du sikker på at de bliver TVANGSINDLØST.. normalt er der blot en tvangs BINDINGS periode (5-7 år), altså en periode hvor de IKKE kan sælges.

medarbejderaktier skal beskattes på salgstidspunktet, altså når DU vælger at sælge dem. du kan derfor blot vælge at vente med at sælge dem.

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Aktier bliver tvangsindløst, da virksomheden fusionerer med en anden virksomhed og i den nye konstruktion ønsker den nye ejer, at eje 100% af aktierne.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre.

Når afståelsen sker ved tvangsindløsning efter reglerne i Aktieselskabslovens § 20 b og aktierne ikke overdrages inden udløbet af den frist, der efter ASL § 20 c, stk. 1, fastsættes ved bekendtgørelse i Statstidende, så anses aktierne for afstået på den i Statstidende anførte dato for fristens udløb.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)