Hej Brian Advokater tjener gode penge uanset om de vinder eller taber deres sager, så jeg er ikke helt enig i at, mange advokater ikke fører sager, som der ikke er hold i. En sag af denne type, en tvist hvor to parter er blevet uenige og næppe selv kan blive enige, skal måske løses via retten. Jeg er enig med dig i at nogle sager kan løses mellem 2 advokater uden rettens medvirken, ikke fordi advokaterne er geniale, men fordi parterne har brug for mellemmænd for at kunne tale sammen og et godt juridisk råd fra en jurafagmand. Men denne proces kan sagtens vente til en stævning foreligger. Spillet i denne sag, må være at se om modparten er parat til at stævne, for hvis de ikke er det, så sparer vores ven hele udgiften til en advokat, så hvorfor betale for udgifter, som måske ikke er nødvendige ? De bedste hilsener Finn |
Finn Pedersen:Hej Brian
Advokater tjener gode penge uanset om de vinder eller taber deres sager, så jeg er ikke helt enig i at, mange advokater ikke fører sager, som der ikke er hold i.
En sag af denne type, en tvist hvor to parter er blevet uenige og næppe selv kan blive enige, skal måske løses via retten.
Jeg er enig med dig i at nogle sager kan løses mellem 2 advokater uden rettens medvirken, ikke fordi advokaterne er geniale, men fordi parterne har brug for mellemmænd for at kunne tale sammen og et godt juridisk råd fra en jurafagmand. Men denne proces kan sagtens vente til en stævning foreligger.
Spillet i denne sag, må være at se om modparten er parat til at stævne, for hvis de ikke er det, så sparer vores ven hele udgiften til en advokat, så hvorfor betale for udgifter, som måske ikke er nødvendige ?
De bedste hilsener
Finn
Hej Finn
Jeg kan godt se dine pointer.. Det jeg skriver er bare at ved at vores kære virksomheds ejer sender en advokat på banen er også et direkte signal til modparten at han ikke ligger sig under for presset ej heller vil bruges hans værdifulde tid på at diskutere noget som der ikke kommer noget ud af, og at han har taget skridtet til at beskytte hans virksomhed og den investering han har lagt i den. Hvorfor gamble eller spille kortet "at det nok skal gå" ?
Det er da bedre at tage sit standpunkt og så bare melde klart ud..! ender det i retten, så ender det i retten og der kommer en afgørelse, gør det ikke så er det jo nok fordi advokaten for sagsøgeren ikke mener der er en sag at vinde og derfor ikke gider spilde tid på det..
dbh
Brian Knudsen