Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvist ang. udgang af ApS!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Advokater tjener gode penge uanset om de vinder eller taber deres sager, så jeg er ikke helt enig i at, mange advokater ikke fører sager, som der ikke er hold i.

En sag af denne type, en tvist hvor to parter er blevet uenige og næppe selv kan blive enige, skal måske løses via retten.

Jeg er enig med dig i at nogle sager kan løses mellem 2 advokater uden rettens medvirken, ikke fordi advokaterne er geniale, men fordi parterne har brug for mellemmænd for at kunne tale sammen og et godt juridisk råd fra en jurafagmand. Men denne proces kan sagtens vente til en stævning foreligger.

Spillet i denne sag, må være at se om modparten er parat til at stævne, for hvis de ikke er det, så sparer vores ven hele udgiften til en advokat, så hvorfor betale for udgifter, som måske ikke er nødvendige ?

De bedste hilsener

Finn

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 00:31

Finn Pedersen:

Hej Brian

Advokater tjener gode penge uanset om de vinder eller taber deres sager, så jeg er ikke helt enig i at, mange advokater ikke fører sager, som der ikke er hold i.

En sag af denne type, en tvist hvor to parter er blevet uenige og næppe selv kan blive enige, skal måske løses via retten.

Jeg er enig med dig i at nogle sager kan løses mellem 2 advokater uden rettens medvirken, ikke fordi advokaterne er geniale, men fordi parterne har brug for mellemmænd for at kunne tale sammen og et godt juridisk råd fra en jurafagmand. Men denne proces kan sagtens vente til en stævning foreligger.

Spillet i denne sag, må være at se om modparten er parat til at stævne, for hvis de ikke er det, så sparer vores ven hele udgiften til en advokat, så hvorfor betale for udgifter, som måske ikke er nødvendige ?

De bedste hilsener

Finn

Hej Finn

Jeg kan godt se dine pointer.. Det jeg skriver er bare at ved at vores kære virksomheds ejer sender en advokat på banen er også et direkte signal til modparten at han ikke ligger sig under for presset ej heller vil bruges hans værdifulde tid på at diskutere noget som der ikke kommer noget ud af, og at han har taget skridtet til at beskytte hans virksomhed og den investering han har lagt i den. Hvorfor gamble eller spille kortet "at det nok skal gå" ?

Det er da bedre at tage sit standpunkt og så bare melde klart ud..! ender det i retten, så ender det i retten og der kommer en afgørelse, gør det ikke så er det jo nok fordi advokaten for sagsøgeren ikke mener der er en sag at vinde og derfor ikke gider spilde tid på det..

dbh

Brian Knudsen

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:01

Hej Brian

Jeg forstår godt dit synspunkt, og det er et valg for vores ven at tage, hvilke strenge han vil spille på.

Jeg synes det er godt at han får både dine og mine vinkler på sagen

Mit synspunkt er et koldt omkostningssynspunkt, hvor jeg har skrællet alle de "bløde" ting væk og det er jo nemt nok når man ikke er dybere personligt involveret i en sag.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er en skidt sag, og du har allerede selv tilkendegivet hvor der er opstået fejl og mangler, men jeg håber på du får rettet op på selskabet og kommer videre.

Når det så er sagt, så er jeg ikke sikker på at Ferienloven træder i baggrunden for Aftaleloven f.s.a. beregning af feriepenge for udbetalt løn. 

Hovedreglerne er sådan her:

Ferieloven er som hovedregel ufravigelig. Du og din arbejdsgiver kan derfor som udgangspunkt ikke indgå aftaler i strid med ferielovens regler.

Der er dog intet til hinder for at indgå aftaler, der stiller dig bedre end ferielovens regler - eksempelvis længere ferie, større ferietillæg m.m.

Formålet med ferieloven er at sikre dig mulighed for at holde ferie. Derfor kan du aldrig give afkald på din ret til at holde ferie eller til at få udbetalt feriepenge og ferietillæg i forbindelse med feriens afholdelse. Det er f.eks. ikke tilladt at aftale, at feriepengene er inkluderet i lønnen, eller at de løbende udbetales. Hvis der alligevel er indgået en sådan aftale, er den ugyldig.

MEN der er åbnet op for at ferieloven i sjældnere tilfælde kan afviges ved individuelle aftaler, men da du intet har på skrift, så tror jeg personligt det bliver meget svært for dig.

Du har så følgende muligheder:

1. Betale.

2. Undlade at betale og afvente krav fra advokaten, hvilket ikke anbefales for det bliver bare dyrere.

3. Lave en tilsvarende svinestreg ved at overdrage aktiviteterne til et andet selskab og lade dit nuværende selskab blive tvangsopløst ved ikke at indsende regnskaber. Dette kan du uden problemer gøre hvis jeres selskaber sælger serviceydelser, hvis der er fysiske varer i selskabet, så overdrager du naturligvis dem til kostpris. 

Men punkt 3 kræver igen at du kontakter en advokat der kan vejlede dig. Jeg tror du kan få professionel rådgivning til en pris af 3-5.000 for dine problemer og det er givetvis mindre end kravet for feriepenge, så det må du gøre op med dig selv.

Et anpartsselskab er en selvstændig juridisk enhed som du ved, og et ApS er ikke bedre ven med dig end et andet ApS, men et andet ApS kan give dig mindre hovedpine.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:12

Som jeg kan se det har din partner været uretmæssigt inde på jeres konto efter fratræden. Det er jo ulovligt.

" Beløbet vi aftalte var også incl. kørselspenge (befordring), men efter min partner havde fået sine penge, har hun selv været inden på banken og trække kørselspenge, herefter fik jeg selvfølgelig lukket banken for hende. "

Forelægger der et konkret bevis herpå på via banken med tid og lign.  - så ville jeg sende den kopi til modpartens advokat at der er fortaget ulovlig trækning på "din" konto. Dette vil få følger - herunder anmeldelse til politi - Med mindre de vil trække kravet tilbage.

Men det kommer an på hvormeget du vil gøre ud af det.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:26

Pauseklovn:

Forelægger der et konkret bevis herpå på via banken med tid og lign.  - så ville jeg sende den kopi til modpartens advokat at der er fortaget ulovlig trækning på "din" konto. Dette vil få følger - herunder anmeldelse til politi - Med mindre de vil trække kravet tilbage.

Du er opmærksom på §281 i straffeloven omhandlende afpresning, ikke?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:40

Anders,

Jeg er i princippet enig med min "fætter", at i det omfang der er hævet uberettiget, skal der gøres indsigelse øjeblikkeligt med krav om beløbet genindsættes. Men yes formuleringen er tæt på § 281.

Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:45

Henrik Krogh:

Jeg er i princippet enig med min "fætter", at i det omfang der er hævet uberettiget, skal der gøres indsigelse øjeblikkeligt med krav om beløbet genindsættes. Men yes formuleringen er tæt på § 281.

Jeg er også enig om at der skal gøres indsigelse imod hævningen, problemet opstår så vidt jeg kan lure i det øjeblik man gør truslen om politianmeldelse til genstand for opfyldelsen af det økonomiske krav.

Der tror jeg altså at fælden klapper.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:06

Mjaaa  - den ligger tæt på... 

Men med lidt omtanke kan man så gøre opmærksom på at der ligeledes er lavet "rav" i den fra den tidligere partners side...

Fra København
Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:49

Der er noget der hedder mundtlige aftaler. Bevisbyrden er svær at løfte.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)