Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visninger på adwords

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er igang med en adwords kampagne med en hel del søgeord hvor jeg udover at få nogle hits også gerne vil se den relative vigtighed på disse søgeord - hvilke søgeord giver bedst resultat at optimere på.

Jeg havde en ide om at jeg kunne anvende "visn." men med det kendskab jeg har til den pågældende branche er jeg ikke helt sikker på at visninger dækker over hvad jeg troede, hvilket var visninger af min reklame på flere sider.

Dækker visninger kun over antal visninger på side 1 ???

Mvh Count666

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:01

Hej Count666

Visninger dækker over nøjagtig det som ordet betyder:

Hvor mange gange blev annoncen på dette søgeord vist for en besøgende.

Det er uanset, om det er sket på side 1 eller en hvilken som helst anden side.

Du kan desværre ikke bruge visninger til ret meget.

Hvis du lige er startet op, vil Google snart stoppe med at vise dine annoncer ved at sætte klikprisen drastisk i vejret på de søgeord, der ikke er relevante i forhold til dine annoncetekster og din landingsside.

Visninger giver heller intet billede af, om disse søgeord har mulighed for at konvertere dine besøgende til kunder (læs om relevans lidt nede på siden) .

Jeg fortæller også om værdien af søgeord i artiklen under videoen om AdWords på Marketing Magasinet

Venlig hilsen,

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 10:38

Hej Count666

Som Christian også er inde på, så er antal visning et tal for hvor mange gange dine annoncer er blevet vist. Det kan du ikke bruge til så meget, da du ikke ved om de visninger har givet et salg. Bemærk jeg går ud fra det er en e-butik, men ideen er faktisk den samme uanset.

Det du skal have gjort, er at få indsat en sporingskode, der kan tracke når en kunde fra Google trykker på dine annoncer og herefter køber dit produkt. Denne sporingskode kan så se, at når kunden har søgt på Vinterjakke, klikket ind på din e-butk samt lagt en ordre, kan du direkte se på Google Adwords oversigten at der foretaget et salg på præcis det søgeord.

Når du så skal optimere, er det med at se på hvilke søgeord der giver salg, og dem der ikke gør. Derudover skal du have optimeret dine annoncetekster, dvs. skrive forskellige annoncetekster og se hvilke af disse der sælger bedst. Derudover skal du også finde ud af, på hvilke placeringer, er det mest lønsomt at være. Ja det en videnskab i sig selv, som ikke alle kan magte.

Sporingskoden finder du sådan her: Log ind på din Google Adwords Konto - Rapportering - Salg - Opret handling - Indtast info - Tryk Gem Handling og få kode - kopier koden ind på din "Tak for dit køb side".

TIl jer andre der læser dette indlæg, så er der alt for mange e-butikker der ikke gør brug af denne sporingskode og direkte losser penge ud af vinduet hver eneste dag. Så kom igang NU, ellers skriv til mig, så skal jeg få smidt det op til jer.

Håber svaret kunne bruges Yes

Mvh, René Sørensen
RSconsult.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:16

René Sørensen:

Håber svaret kunne bruges Yes

Det kunne jeg ikke selv formulere bedre Yes

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Sep 07
Skrevet kl. 22:01

Hej Rene og Christian

Jeg takker for svar og mener bestemt at jeg kan bruge visninger til noget. Lad os sige at jeg fx sælger tøj og vil se om folk søger mest efter mærke x eller mærke y så kan jeg vel bruge resultatet til at beslutte hvilket søgeord jeg skal bruge mest tid at optimere på.

Mht tracking kan jeg godt se pointen, men man skal vist bare huske at der også er en milion andre parametre der fører til salg og det ikke altid er søgeordet i sig selv.

Jeg takker for svarene og har stadig lidt min tvivl om visninger dækker over hvor mange folk har googlet søgeord x eller y - for det er vel det samme som at min annonce pga søgeord x på side 1 til mange, men jeg må vist være lidt tålmodig og se om resultaterne ikke kommer til at passe lidt bedre ind til mine forventninger

mvh Count666

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 08:54

Count666:

Hej Rene og Christian

Jeg takker for svar og mener bestemt at jeg kan bruge visninger til noget. Lad os sige at jeg fx sælger tøj og vil se om folk søger mest efter mærke x eller mærke y så kan jeg vel bruge resultatet til at beslutte hvilket søgeord jeg skal bruge mest tid at optimere på.

mvh Count666

Hej,

Husk at være opmærksom på matchtyperne, hvis du gerne vil undersøge ovenstående i AdWords. 

Mvh.
Andreas..  

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 11:28

Hej igen

Hvis du kan tjene penge både på x og y, så det jo med at gøre det. Men hvis du gerne vil fokusere, kan disse to værktøjer giver dig en bedre fornemmelse af markedet:

Google Adwords Søgeordsværktøj
Google Trends

Håber det kan give dig en bedre fornemmelse af, hvad du vil fokusere på.

Mvh, René Sørensen
Rsconsult.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:41

Count666:

Hej Rene og Christian

Mht tracking kan jeg godt se pointen, men man skal vist bare huske at der også er en milion andre parametre der fører til salg og det ikke altid er søgeordet i sig selv.

Jeg takker for svarene og har stadig lidt min tvivl om visninger dækker over hvor mange folk har googlet søgeord x eller y - for det er vel det samme som at min annonce pga søgeord x på side 1 til mange, men jeg må vist være lidt tålmodig og se om resultaterne ikke kommer til at passe lidt bedre ind til mine forventninger

mvh Count666

Antal visninger er ikke det samme som antallet af google søgninger på ordet, med mindre du er placeret på side 1 ved hver søgning. Hvis du er placeret på side 2 og der der bliver klikket på en annonce eller et søgeresultat på side 1, så får du jo ikke en visning på den søgning. Du kan iøvrigt ikke være sikker på at være på side 1 hver gang, heller ikke selvom du ikke har loft på dit bud. En mere relevant annonce med et lavere bud kan sagtens blive vist længere fremme end en mindre relevant annonce med et højere bud.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Sep 07
Skrevet kl. 22:07

Tak Nikolaj

Hvor er det dog klart når du nu skriver det - det giver også langt bedre mening med de resultater jeg ser og det havde jo også været alt for nemt

Rene - Jeg kigger lidt mere på de to links du har posted - det lader til at det er den første jeg skal kigge lidt på

Over & out

Count666

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)