Navigationen på mit website er en lang liste med links i en php-fil, der hentes ved hjælp af include med php på alle sider.
Skal man af hensyn til søgemaskineoptimering angive, hvad der er navigationen? Koderne <span> og <div> er brugt mange gange for at give menuen det rigtige udseende. Kan det være til hinder for, at Google læser links i menuen rigtigt?
Nej, du behøver ikke at angive noget specielt når blot links er i <a> tags. Rent kode mæssigt er det nok best practice at bruge <li> tags (listelementer) til dine links.
Jeg ved ikke meget om det her. Jeg troede, at det ville blive et problem at lave en liste med punkter. Derfor lavede jeg en <span>, der henviser til stylesheetet, der rykker nogle links ind til højre på siden (margin-left). Dermed opnåede jeg den samme effekt, som hvis jeg havde lavet en liste med punkter. Men er det mindre søgemaskinevenligt?
Der er mindst en <span> om alle links. Foran alle links er et tal, der omkranses af flere <span>-funktioner. Kan det forvirre robotten?
Der er mindst en <span> om alle links. Foran alle links er et tal, der omkranses af flere <span>-funktioner. Kan det forvirre robotten?
Hvis du vil have en hurtig idé om, hvorvidt dit side er til at gennemskue for en søgerobot, så prøv at surf på siden med den tekstbaserede Lynx-browser - eller tjek med seo-browser.com. Så kan du få en nogenlunde idé om, hvordan søgerobotterne ser dit site.