Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med IT-outsourcing?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Fra  PC Doctors Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Hej Michael og co.

Der er blevet skrevet flere kloge ting i denne debat, så jeg vil forsøge ikke at lave for meget dobbeltkonfekt.

Jeg har en IT virksomhed i Guatemala, som laver IT support for lokale og internationale virksomheder: www.pcdoctors.com.gt.

Mine observationer afgrænser sig til outsourcing af IT support og web-design. Der er efter min mening et par ting, der skal være på plads hos det firma, der vælger at outsource.

-Man skal kende alle sine grunde til at gøre det. Når man gør det, bliver det meget lettere at forklare leverandøren, hvad man vil have.

-Man skal forstå, at der automatisk vil være kulturforskelle. Hvis man ansætter en udlænding i sin virksomhed, kommer man langt ved at forsøge at forstå hinandens baggrunde. Hvis man derimod ansætter en udlænding, som man forventer skal agere ligesom en dansker, vil der utvivlsomt opstå problemer. Det samme gælder ved outsourcing. I princippet har man nogle udenlandske medarbejdere, der sidder langt væk. Man kan ikke forvente, at de skal kunne forstå sig på dansk kultur og mentalitet fra dag 1, specielt når de befinder sig langt væk. Hvis man ikke er kulturelt åben, så er der stor risiko for, at tingene ikke fungerer.

Er enig med Jørgen fra "dinmandiperu.dk" i fordelene ved Latinamerika. Det er den kristne baggrund, som binder Latinamerikansk mentalitet sammen med den europæiske. Der er ikke så mange forhold, der skal "afkodes" for en dansker, når man står overfor en latinamerikansk partner. Derudover er de meget "sultne" for at vise hvad de kan og samtidigt generelt meget servicemindede. Der kan være lidt problemer med tidsdisciplinen, men det kan i de fleste tilfælde overvindes.

For mig at se, er de største fordele for danske firmaer udover prisen, at man har en ekstra hjælp til de(n) lokalt ansatte. Denne bliver også udsat for stimuli udefra, nemlig et firma der ikke laver andet end support og derfor har erfaring fra mange scenarier. Desuden opnår man mulighed for fleksible arbejdstider og en meget fleksibel ansættelse, da man (i hvert fald i mit firma) hurtigt kan afslutte en kontrakt med leverandøren.

Mvh

Steffen Kohl Svegaard

Tilmeldt 3. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:57

Jeg ved godt at der er mange faktorer man skal tage ind i kalkulen, når man skal outsource noget der bare er lidt økonomisk tungt og forretningsbestemmende, men jeg synes også det bliver gjort sværere end det er. Så vidt man ikke ønsker usikkerheden, så kan man jo vælge en en anerkendt dansk udbyder istedet for at vælge en Inder. Vi valgte personligt at IT outsource fra http://www.techbiz.dk/it-outsourcing/ hos TechBiz, og det gik over alt forventning. Dyrere end at vælge en Østeuropæer eller en Inder, men det er sku tjent hjem i alt den sparede stress vi aldrig fik pga. ringe kommunikation. Der var skarp kommunikation og vi havde virkelig en god oplevelse med vores IT Outsourcing

Mvh Bjarne

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:57

Jeg har forsøgt outsourcing 4 gange og har gjort mig disse erfaringer.

Hvis du er ligeglad med hvordan koden er skrevet, både performance og sikkerhedsmæssigt, bare skidtet fungerer - så er outsourcing noget for dig.

Hvis du går op i koden, best practices, sikkerheden, performance og dokumentation af det udførte kode arbejde, så skal du tillægge din egen tid til kontrol af koden og enten rette til selv eller bruge tid på at løfte de kompetencer dem du arbejder med har. Dermed ender du med at bruge mindst lige så mange penge eller flere på det du får udført, som hvis du havde købt det af lokale udviklere.

Det er min oplevelse.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)