Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Hej Michael og co. Der er blevet skrevet flere kloge ting i denne debat, så jeg vil forsøge ikke at lave for meget dobbeltkonfekt. Jeg har en IT virksomhed i
Guatemala, som laver IT support for lokale og internationale virksomheder:
www.pcdoctors.com.gt. Er enig med Jørgen fra "dinmandiperu.dk" i fordelene ved Latinamerika. Det er den kristne baggrund, som binder Latinamerikansk mentalitet sammen med den europæiske. Der er ikke så mange forhold, der skal "afkodes" for en dansker, når man står overfor en latinamerikansk partner. Derudover er de meget "sultne" for at vise hvad de kan og samtidigt generelt meget servicemindede. Der kan være lidt problemer med tidsdisciplinen, men det kan i de fleste tilfælde overvindes. For mig at se, er de største fordele for danske firmaer udover prisen, at man har en ekstra hjælp til de(n) lokalt ansatte. Denne bliver også udsat for stimuli udefra, nemlig et firma der ikke laver andet end support og derfor har erfaring fra mange scenarier. Desuden opnår man mulighed for fleksible arbejdstider og en meget fleksibel ansættelse, da man (i hvert fald i mit firma) hurtigt kan afslutte en kontrakt med leverandøren. Mvh Steffen Kohl Svegaard |
Jeg ved godt at der er mange faktorer man skal tage ind i kalkulen, når man skal outsource noget der bare er lidt økonomisk tungt og forretningsbestemmende, men jeg synes også det bliver gjort sværere end det er. Så vidt man ikke ønsker usikkerheden, så kan man jo vælge en en anerkendt dansk udbyder istedet for at vælge en Inder. Vi valgte personligt at IT outsource fra http://www.techbiz.dk/it-outsourcing/ hos TechBiz, og det gik over alt forventning. Dyrere end at vælge en Østeuropæer eller en Inder, men det er sku tjent hjem i alt den sparede stress vi aldrig fik pga. ringe kommunikation. Der var skarp kommunikation og vi havde virkelig en god oplevelse med vores IT Outsourcing
Mvh Bjarne