Hej Aminoer. Jeg har handlet lidt tøj med en herboende mand fra Pakistan. Hans far har en fabrik i Pakistan og den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at benytte mig af. Jeg har tegnet, beskrevet og syet en prøve på det design, jeg kunne tænke mig at få lavet. Vi har aftalt kvalitet, pris og levering men.... Han vil have halvdelen betalt på forhånd. Det vil sige inden, han sætter produktionen i gang og opkøber materiale til produktionen og den resterende halvdel 30 dage efter modtagelsen af varerne. Det er aftalt, at jeg skal se og godkende prøver inden produktionen går i gang. Problemet er dels: Jeg er bange for at betale noget uden en kontrakt, faktura eller lignende og dels er jeg bange for, hvad der sker med mine penge, hvis jeg ikke kan godkende den kvalitet prøverne har. Egentlig tvivler jeg ikke på manden (har også tjekket ham hos eogs) men på den anden side er det vel bedre at forebygge end at helbrede. Så, hvad er jeres erfaringer med hensyn til produktion og forudbetalinger? Hvordan sikre jeg mig bedst? Mange hilsner Miriam
|
Bankgaranti... Det er meget normalt at man skal betale 30-50% upfront før produktionen startes...