Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link-kataloger - nytter det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst flere steder at tilmeldling til link-kataloger kan bidrage "lidt" til page ranking på Google. Men er der nogen der har en mere præcis idé omkring hvor lidt "lidt" er? Der er jo nok ikke nogen som kender Googles eksakte formel men er der nogen her som har et kvalificeret gæt på hvor meget det egentlig nytter?

Eksempelvis om tilmelding til 10 linkkataloger svarer til 1 almindeligt link på eks. en side med page rank 2 el.l.?

Er der nogen der har erfaring med effekten af tilmeldinger til linkkataloger?

Tak for alle bidrag!

DinSolbrille.dk - Din genvej til billige solbriller!

- Uden at gå på kompromis med kvaliteten...

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 19:45

Ja, tilmelding til linkkataloger nytter. Det er ikke guds gave til hjemmesideejeren og vil ikke sende dig til tops i konkurrenceprægede nicher. Men på områder, hvor konkurrencen er mere begrænset, kan tilmelding til kataloger godt sende dig ganske pænt op af søgeresultaterne.

Jeg kan ikke hjælpe med en konkret formel for, hvor meget det hjælper i forhold til et "almindeligt link" - men så skal du også kunne definere et almindeligt link først, og det er heller ikke nemt Smile

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:54

Du skal også tage højde for at en tilmelding ikke automatisk er et nyt link til din hjemmeside, som Google Kan se:

Du tilmelder dig, men linket bliver ikke godkendt (eller aldrig behandlet).
Du tilmelder dig, men der er mange års ventetid på at få linket lagt på. Nogle steder op til 2år.
Du tilmelder dig, men de linker ikke direkte tilbage til dig.
Du tilmelder dig, men den side dit link står på bliver ikke indekseret af Google.
Du tilmelder dig, linket bliver optager, det linkes direkte tilbage, og linksiden er indekseret af Google :-)

Under alle omstændigheder, så har jeg haft rigtig gode erfaringer at benytte linkkataloger, sammen med andenform for linkbuilding. Du kan eventuelt også outsource dine linkkatalog tilmeldinger.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:20

DinSolbrille.dk:

Jeg har læst flere steder at tilmeldling til link-kataloger kan bidrage "lidt" til page ranking på Google. Men er der nogen der har en mere præcis idé omkring hvor lidt "lidt" er? Der er jo nok ikke nogen som kender Googles eksakte formel men er der nogen her som har et kvalificeret gæt på hvor meget det egentlig nytter?

Eksempelvis om tilmelding til 10 linkkataloger svarer til 1 almindeligt link på eks. en side med page rank 2 el.l.?

Er der nogen der har erfaring med effekten af tilmeldinger til linkkataloger?

Tak for alle bidrag!

Hejsa!

Du kan slet ikke stille links så firkantet op. Pagerank er kun en indikator - ikke noget som du kan stole 100 % på. Linkets ankertekst på siden du modtager et link fra spiller også en stor rolle.

For nogle år siden fjernede google deres anbefaling af linkkataloger. Du kan dog stadig godt få noget ud af dem, hvis du skriver nogle gode varierede tekster, vælger de rigtige kataloger - og spreder det lidt ud over tid. 200 links med samme beskrivelse inden for et par dage er ikke godt!

Mit råd: Spil på flere heste. Fokuser ikke kun på linkkataloger - for hvad gør du så den dag hvor søgemaskinerne helt nulstiller værdien af links fra linkkataloger?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)