Jeg har (lige nu) to spørgsmål til Adwords
1) Jeg sælger LED produkter. Et af mine søgeord er derfor led. Men ordet led er jo ret så brugt i andre sammenhænge (som led i forhandlingerne, knæets led osv.). Det vil vel sige, at mine annoncer kommer frem – også når led bruges i disse sammenhænge? Omvendt er led jo det søgeord der overvejende viser mine annoncer – og også det søgeord der generere flest klik. Er lidt i tvivl, om jeg skal fjerne søgeordet, eller om det er fint som det er.
2) Jeg har en kampagne med tre annoncer. Disse tre annoncer deler alle mine søgeord. Men jeg vil jo gerne, at når der søges på led lysbånd, så er det annoncen med landingssiden led lysbånd der vises. Som det er nu, kan det ligeså godt være en af de andre annoncer der optræder på søgeordet led lysbånd. Nu er spørgsmålet så: kan jeg gøre noget ved søgeordet led lysbånd – så det er en bestemt annonce der er knyttet til dette søgeord?
Håber I vil give jer tid til at hjælpe mig
|
ad 1) Du skal bruge rigelige mængder af det, der kaldes negative keywords. Altså ord, hvor din annonce IKKE skal vises, når de forekommer. F.eks. forhandlinger kunne være sådan et ord. På den måde kan du skære nogle af de komplet irrelevante søgninger væk og øge din click-through-rate.
ad 2) Du kan oprette en ny annoncegruppe målrettet led lysbånd, hvor der er helt tæt sammenhæng mellem søgeord og annoncetekst. Så flytter du dine lysbånd-relaterede søgeord over i denne gruppe og får kun vist lysbånd-annoncen på lysbånd-søgninger. (måske skal du så også tilføje lysbånd som negativt keyword på din første annoncegruppe, så du er helt sikker på, at der ikke alligevel bliver vist annoncer fra den første gruppe).