Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stop Spec-Work

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-10-2006 13:47:29 Forfatter: AndersSaugstrup .
Undskyld mig, men det er jo bare et marked. At kalde folk, som ønsker et tilbud på en bestemt måde for respektløse, er vist det man kalder for spild af tid..

Det handler jo ikke om, at de vil have tilbud. De vil have en række forskellige færdiggjorte, specialfremstillede produkter, hvorefter de vil have lov til at smide de af dem væk, som de ikke kan bruge. Og så vil de kun betale for den, de vælger.

Det svarer lidt til at jeg sætter 8 murere i gang med at bygge hver sit 200 m2 hus. Når de 8 huse står klar, vælger jeg hvilket af dem, jeg vil bo i, og betaler 1 million for det. Resten af dem kører jeg en bulldozer igennem.

Om det er respektløst - det ved jeg såmænd ikke. Jeg tror bare ikke, jeg får det bedste hus hos en murer, som vil arbejde på de betingelser.

mvh Hans

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:13
Dato: 02-10-2006 14:05:58
Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation 
Det svarer lidt til at jeg sætter 8 murere i gang med at bygge hver sit 200 m2 hus. Når de 8 huse står klar, vælger jeg hvilket af dem, jeg vil bo i, og betaler 1 million for det. Resten af dem kører jeg en bulldozer igennem.

Ha ha ha - altid skarp for en hurtig sammenligning

Tror ikke der er noget korrekt eller forkert, men at det derimod handler om udbud og efterspørgsel. Hvis der var mangel på grafiske designere, var Spec-work ikke eksisterende, men det er der bare ikke. Så lang tid at der er mange der udbyder den samme vare i stor konkurrence, vil der også være mange der ofrer meget for at få de rigtige kunder, fxa med SpecWork

Da vi startede op lavede vi fx en del projekter til 1/10 af hvad vi skulle have for at lave dem i dag - vi gjorde det for at få de rigtige kunder. På samme måde kan man satse med SpecWork for at få de rigtige i hus.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:15
hehe godt billede, Hans! Men på den anden side.. Hvis der var murere, som ville gøre det, tror jeg da nok at man kunne fristes til at vælge den løsning.

Er det i øvrigt ikke næsten sådan at arkitekter arbejder ved store projekter med konkurrencer osv? De bygger selvfølgelig ikke bygningen, men der bliver da lagt en masse tid i "tilbudsgivningen" - lige som de fleste virksomheder ofte må investere en hel del for at få solgt deres produkt.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 14:16
Arh, jeg synes nu det må stå folk frit - både de der ønsker arbejdet gjort, og de som er villige på de betingelser.

Mon ikke de fleste har prøvet at "prutte" om priser - eller er det en forkert sammenligning ?

MvH/

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 14:17
Det er jo absolut ikke det samme, i hvert fald ikke i min verden. En grafiker sælger sin tid, altså ikke noget decideret vareforbrug, hvorimod man ved murer har udgifter til sten, spartel osv., eller hvad det nu hedder. Men selv der, altså hvis en mure kan se fornuft i at lave et eksempel på 1 m2 mur for at få opgaven, så lad da folk, i stedet for at puste det op.

Dermed vil jeg sige et en udbyde af en opgave af denne type med glæde må lave den slags udlicitering af opgaven, hvis det ikke behager folk, så lad da være. Jeg har da lavet såvel logoer som komplette hjemmesider for at få referencer – og for at blive dygtigere.

Jeg vil dog give ret i, at det måske ikke er de dygtigste man får fat i, men det er man jo heller ikke garanteret ved at se folks referencer. Den enkelte udbyder af løsninger kan jo have kopieret tekst eller andet fra andre steder.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 14:18
Hans-> Det er ikke helt ligesom at lade murere bygge huse. De kan trods alt sælges til andre, hvis ikke du vil have dem. Et logo er mere unikt og specifikt for et firma. Så det er nærmere som at bede 5 arkitekter om af TEGNE huset efter helt særlige ønsker.

Al ære og respekt for dem, der vil have og dem der vil udføre spec-work. Det er helt fint at det findes. Men vær utroligt opmærksom på, når du kommer med dit logo til mig, og beder mig lave det om til et skilt. For hvis dit logo ikke er tilpasset et standard arbejdsflow i skiltebranchen, så tager jeg altså penge for at omdanne det.

Det kan lade sig gøre at få et logo, som både udstråler den energi og de konnotationer, som firmaet ønsker, og som samtidig gør sig godt i utallige fremstillingssammenhænge. Men det kræver altså mere end en kr. 1000,- mand at have den tilstrækkelige viden. Og de kr. 1000,- kommer ofte til at koste det 4-5 dobbelte på sigt med grafikere der skal rentegne, konvertere og finde alternative fremstillingsmetoder for at få dit logo til at stå godt i lige netop den sammenhæng, som det kræves.

Som jeg plejer at sige: Man kan ikke både skide og slå på tromme. Vil du betale lavt for din ydelse, så får du også en lav ydelse. Vil du betale højt, så stiger kvaliteten proportionalt. Eller... I hvert fald kan du tillade dig at brokke dig, hvis du har betalt meget for noget, som du ikke er tilfreds med.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:24

Off topic, men nu hvor alle folkene er samlet: Hvad koster det egentligt sådan cirka at få lavet et godt logo, som kan tisses i sneen, trykkes på skilte, som har gode medbudskaber osv.?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:35
Dato: 02-10-2006 14:23:32
Forfatter: AndersSaugstrup

Off topic, men nu hvor alle folkene er samlet: Hvad koster det egentligt sådan cirka at få lavet et godt logo, som kan tisses i sneen, trykkes på skilte, som har gode medbudskaber osv.?

Hvad koster en bil?

Samme svar - kommer an på hvad du vil have

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 14:38
Dato: 02-10-2006 14:23:32 Forfatter: AndersSaugstrup

Off topic, men nu hvor alle folkene er samlet: Hvad koster det egentligt sådan cirka at få lavet et godt logo, som kan tisses i sneen, trykkes på skilte, som har gode medbudskaber osv.?

Ha ha....   Det kommer an på hvor god du er til at tisse...

Men vi tager typisk ca. 2000 kr. for et logo (Hvilket efter min erfaring er billigt)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 14:39
Anders-> Det er forskelligt fra firma til firma. Nogle vælger at sende dig 3 udkast, fast pris og arbejder med det udkast du bedst kan lide indtil du er tilfreds. andre vælger at gøre det på tilbud udfra dine krav.

Her er det iøvrigt vigtigt, at du enten selv har godt styr på dine krav, eller at du finder en, der kan hjælpe dig med at stille de rette krav.

Hos PB Tryk & Grafik arbejder vi udfra devisen: Et logo skal kunne tåle at blive mishandlet. Det vil sige, at selvom du vælger at trykke det med en dårlig nåleprinter på lokumspapir, så skal det stå flot.

Prisen er afhængig af de anslåede arbejdstimer - altså timepris. Men det går ret hurtigt at fastsætte en pris for den komplette opgave, når specifikationer er på plads.

Jeg har lavet logoer i prisklassen kr. 1200,- men også i prisklassen kr. 9000,-

Der findes simple logoer og komplicerede logoer. Der findes logoer, som kun skal bruges på web og logoer, som kun skal bruges på en facade. Men jeg foretrækker at lave logoer, der kan klare både web, facader, brevpapir, visitkort, bukket omkring en cylinder, pisset i sneen og tegnet i sandet.

Et godt logo = genkendelighed. Og den menneskelige hjerne skal tages i betragtning. Et alt for kompliceret logo er svært at huske.

Tag f.eks. Irmas logo. Det er en stregtegning af en pige i kjole med en kurv. Men branding har gjort at kun den nederste del af kjolen giver den fornødne genkendelighed.

Det er et godt logo i mit hovede. Og det koster også en del penge at få udviklet.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)