Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man eje 2 enkeltmandsvirksomheder???

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Give
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 

GODAFTEN Smile

SOm spørgsmålet lyder kunne jeg godt tænke mig at vide, om jeg kan eje 2 enkeltmands virksomheder???

 

- MVh. Caroline

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ejer et enkeltmandsfirma og er medejer af et I/S. Det var der slet ingen problemer med at få igennem SKAT :)

Hilsen Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det lyder da underligt hvis man ikke skulle kunne det, hvis man beskæftiger sig med 2 vidt forskellige ting. 

Så hvis man vil have flere virksomheder alene, er man ude i noget s.m.b.a selskaber i stedet?

Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er lige præcist som Jonas skriver..

Jeg har mit logo og webdesign firma, men vil gerne lave noget indenfor en hel anden branche, da det ikke giver nok..! Men det bliver noget rodet noget, hvis jeg skal have to regnskaber, over en konto..! Og så ville det jo være rigtig rart, hvis jeg kunne adskille det 100% fra hinanden..

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg spurgte min revisor om det samme for et par dage siden. han sagde i store træk at jeg godt kunne have to firmaer på samme cvr (enkeltmandsfirma) og jeg måtte selvom jeg ville køre to forskellige regnskaber eller bruge det samme, så længe tallene der opgives til skat er lagt sammen.

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt kan man kun registreres med ét hoved cvr nummer pr. person, men sagtens registrere flere under-cvr-numre, som til sidst bliver koblet sammen med hoved-cvr-nummeret. Netop fordi folk beskæftiger sig med flere forskellige forretninger. Skat blander sig ikke i, hvordan du opgiver til dem, men udleverer under-cvr-numre kun for din skyld, så du kan holde regnskab adskilt, hvis du har gang i flere forretninger ad gangen. det var sådan jeg blev informeret hos Skat.

Venligst

Allan

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan eje alle de enkeltmandsvirksomheder du vil, men du kan kun have et cvr. per juridisk person (her dig),

Du kan så til de øvrige firmanavne få et såkaldt administrativt se-nummer.

Dette se-nummer kan ikke ses ved opslag på f.eks. cvr.dk og er kun tilgængeligt hos Skat.

Hvis du således har virksomhed A (cvr.nummer) og ved siden af driver virksomhed B (Se-nummer) så kan du ikke oprettes (normalt de steder der har brug for cvr nummeret, med mindre de først får cvr nummeret og så ændrer navnet til det du har på se-nummeret.

Du får dog registreringsbevis på se-nummeret med det navn du har registreret og det kan være de kan burge det.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :

til dagligt er jeg ejer af et enkelmandsvirksomhed men ønsker at investere i en butik som jeg også skal være ejer af. Betyder det at jeg skal kører min butik under min Enkelmandsvirksomhed? jeg forstår ikke helt hvad der er kommet frem til her?

Inde for et par år åbner jeg underligere en butik så jeg har 2 butikker og en enkelmansvirksomhed ved siden af så vil gerne lige have det hele på plads

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 02:31
Hvor mange stjerner giver du? :

KBH

Hvis du i dag har virksomhed A

og med penge fra A ønsker at investere i B som også er enkletmandsfima med en anden ejer, så skal I oprette et I/S eller ApS og få udfærdiget interessent-/anpartsovernskomster. Fordelen ved ApS er mange så tænk over det. Og der er vist noget med, at kapitalkravet til nystiftede ApS´er falder efter nytår, men snak med en revisor om det.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)