Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt markedsføringstiltag

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hej,

Jeg har en idé til et nyt tiltag indenfor markedsføring. Ideen indebærer bl.a. en hjemmeside. Jeg tror ikke ideen er ført ud i livet af andre. Jeg har søgt på nettet og læser mange aviser, men har ikke set noget, der kunne minde om det.  

Jeg har ikke selv nogen erfaring i at designe hjemmesider. Hvis ideen skal føres ud i livet, tror jeg, at jeg får brug for en partner. Der vil også være noget omkring finansiering, både af hjemmesiden men også af nogen af de andre aktiviteter, som er en del af konceptet og som jeg godt kan bruge hjælp til.

Men det der med at finde en partner har meget med tillid at gøre og tillid er måske ikke altid nok. Nu er jeg ikke så dreven i, hvordan man beskytter sig selv og sine ideer, men jeg har hørt om en ”fortrolighedserklæring”.  Det er måske nødvendigt, da jeg jo nødigt ser andre løbe med ideen.

Jeg har endnu ikke lavet et færdigt oplæg, mere nogen strøtanker, som jeg gerne vil diskutere med en evt. kommende partner, men hvordan gør man det uden, at han løber med ideen og måske får sat den i værk fordi han nu engang var hurtigere end mig?

Kan man forøvrigt beskytte markedsføringskoncepter?

Mvh

Preben Nielsen

Tlf. 5128 8918

Mail: preben.nielsen@mail.tele.dk

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:43

Hej Preben

Såvidt jeg ved, så kan du godt beskytte et koncept.
Men hvad angår omkostningerne omkring dette skal jeg ikke kunne sige så meget om.

Jeg har faktisk selv en original ide i denne forbindelse og hvis din ligner min, så skal jeg vist til at få fingeren ud af starthullet.

Du gør i første omgang klogt i, at holde lav profil indtil dine interesser er sikret juridisk.

Mvh.

James
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 21:53
Hej Preben

I modsætning til James vil jeg ikke anbefale dig at holde idéen så tæt til kroppen. Tag og snak med nogen om idéen og få noget input fra omverdenen. Det er uholdbart at gå alene og brygge på en forretningsidé. At fortælle den til én anden er også uholdbart. Du bliver nød til at komme lidt ud i verden, for at finde ud af om der overhovedet er behov for idéen. Lev livet farligt og fortæl andre om dit mesterværk Så kommer du meget hurtigere videre. Det kunne jo være at der intet behov er for det du har lavet, at det findes i forvejen eller at du ved hjælp fra andres input kan dreje idéen i lige præcis den retning som vil gøre dig til den succesfulde iværksætter. Vær dog opmærksom på ikke at fortælle om idéen i større forsamlinger eller på anden måde at offentliggøre den. Dette vil ødelægge nyhedsværdien og du vil ikke kunne tage patent på det. Men at præsentere idéen for flere udvalgte enkeltpersoner er i mine øjne et must!

Skal du præsentere idéen for en potentiel samarbejdspartner kan du bede ham skrive under på en fortrolighedserklæring. Tag evt. et kig på http://www.ebst.dk/file/933/hemmeligholdelsesaftale

Jeg vil anbefale dig at kontakte dit lokale Erhvervsservice eller Teknologisk Institut for vejledning omkring patentering. Jeg tvivler dog på at det er muligt og vil også sætte spørgsmålstegn ved om det er nødvendigt.

Med venlig hilsen
Martin Poulsen

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:02
bare en artikel til eftertanke: http://www.venturecup.dk/graphics/Network/Downloads/Articles/2004/ShareYourSecrets.pdf
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:28

Jeg har sendt dig en superhemmelig personlig besked.

mvh Hans
Tilmeldt 12. Aug 05
Skrevet kl. 08:53

Hej James,

Tak for dit svar. Det er nok ikke sandsynligt, at vi har fået samme idé. Indlæggene fra Martin og Valentina giver stof til eftertanke, og jeg kan godt følge dem i, at det jo mange gange ikke fører til noget at gå og ruge over en idé, men derimod få testet dens overlevelsesmuligheder ved at fortælle om den.

Mvh
Preben
Tilmeldt 12. Aug 05
Skrevet kl. 08:57

Hej Martin,

Det er meget relevant det du skriver og jeg kan bestemt følge dig. Og tak for den vedlagte "hemmeligholdelsesaftale", som er fin at have i baghånden. Det var netop den jeg mente.

Mvh
Preben
Tilmeldt 12. Aug 05
Skrevet kl. 09:02

Hej Valentina,

En tankevækkende historie, måske lidt rigelig amerikansk, men jeg tror der er meget sandt i den. Tak for indlægget.

Mvh
Preben
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 12:09

Hej Preben

Liiiiige for en god ordens skyld vil jeg nævne, at jeg sagde du burde holde "lav profil".
Det jeg mener er jo ikke, at du ikke kan dele ideen med nogle af dine nærmeste. Du bør nok bare ikke ukritisk formidle ideen til gud og hvermand efter feedback.

Det var sådan set bare det jeg mente.

OG hvis det ikke er samme ide vi har - og det er det jo nok ikke. Så er der jo håb endnu for at jeg kan sætte gang i den.

Mvh.

James
Tilmeldt 12. Aug 05
Skrevet kl. 12:41

Hej James,

Det gjorde du, og jeg holder også lav profil. Mit indlæg havde 2 formål: For det første lidt råd og vejledning og for det andet håbede på at få kontakt via Amino med nogen med erfaring fra internet- og reklame-verdenen. Den respons jeg har fået opfylder begge formål og jeg tager en snak med én i næste uge. Vedkommende har lovet fortrolighed.

Mvh
Preben Nielsen
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)