Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unikke brugere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har lige installeret StatCounter på mit site. I den forbindelse bliver man spurgt om, hvor lang tid der skal gå inden en besøgende igen kan betragtes som unik. Hvad er de normale retningslinier for dette, hvis der altså er nogen?

Mvh
Henrik
Jobfisk.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 22:49
Mener du unik bruger eller unikt besøg.

Hvis det er en unik bruger skal han for så vidt ikke betragtes som unik efter nogen periode men altid være den samme.

Et unikt besøg er som regel efter 20-30 minutter.

Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 08:24
Ok - vidste ikke der var forskel på det også.

Det, jeg er ude efter, er, at jeg gerne vil have fat i det tal, der
svarer til eksempelvis DR's 1.099.997 unikke besøgende om mdr.

Er det så et unikt besøg efter 30 min.?

Og hvordan passer page loads / hits ind i alt dette?

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 10:03
Nu ved jeg ikke hvor du har DR''s formulering fra, så jeg kan ikke lige tjekke hvad det er de præcist mener.
Men hvis de skriver at de har det antal unikke BESØGENDE om måneden. Så er bør det være reelt unikke besøgende, hvilket vil sige at du ikke tæller som 2 hvis du ser sitet både i dag og i næste uge.

Hvis de skriver det som unikke BESØG vil det betyde at du tæller 2 gange så snart der er gået et stykke tid (typisk 20-30 minutter) mellem 2 sidevisninger.

Ved unikke BESØGENDE vil du ikke kunne tage unikke besøgende per dag og gange med antallet af dage i måneden for at få dit månedstal da det sikkert vil være langt færre på månedsbasis. Det vil du i højere grad kunne med unikke BESØG.

Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:25
DR''s tal betyder at de har haft 1.099.997 unikke besøgende på en måned. Hvis en person besøger DR to eller flere gange på en måned, tælles de ikke igen.

Visits er besøg og de er ikke unikke. Så hvis en person besøger DR''s site 500 gange på en måned, så er det 500 visit, men stadigvæk et unikt besøg. For at tælle et visit, skal der så vidt jeg husker gå 20-30 min. før det tælles som et nyt. Så hvis du besøge DR''s website og laver noget andet i 30 min og går ind på DR igen, så er det to visits.

Pageviews eller sidevisninger er viste sider. Hvis en person besøger dit website og ser på 5 sider, så er det 5 pageviews eller sidevisninger.

Hits er komplet ubrugeligt i marketing sammenhæng. Et hit er en hentet fil fra din server og hvis du har 20 elemeter på din side, så giver det 20 hits for en sidevisning.

Dbh Martin
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)