Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke få lov til at, opsige forsikring!?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

For at, gøre en lang historie kort.
Jeg købte i sin tid lejlighed hvor min bank (sparkassen sj.) sagde at, jeg skulle oprette en gruppelivs-forsikring igennem dem for at, få lov til at købe lejlighed. Noget med de var stillet økonomisk hvis jeg nu kom til skade fysisk og ikke kunne betale mine bolig udgifter og de skulle så få min erstatning.

Jeg har efterfølgende fået det økonomisk dårligt som mange andre i disse tider, og jeg solgte med tab mm. Jeg skylder banken en del penge og jeg luftede at, jeg ville lave en gældssarnering grundet min samlede gæld er over 700K.

Banken opsagde mig og har ikke mig som kunde mere og bad mig betale ca 450K inden 10 dage i følge deres forretningsplaner som jo er okay. Men sagen ligegyldig vil jeg tro.

Men problemet ligger i at, jeg ikke gider betale sådan en dyr forsikring når jeg kan få samme dækning billigere ved et andet firma.
Jeg skrev til banken om at, jeg opsagde min forsikring - men fik så et brev tilbage at, det var helt umuligt da jeg har et uafklaret mellemværende med Sparkassen.

Så det store spørgsmål er; kan det passe jeg virkelig ikke kan opsige en forsikring fordi jeg skylder banken penge som jeg ikke er kunde i mere da de opsagde mig??

Håber at, høre fra en der kan sætte lys på problemet om jeg hænger fast eller de har været lidt for kreative.

Hilsen herfra og god weekend

Supply Chain blæksprutte

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:20

Hvorfor ikke bare lade være med at betale forsikringen, når du alligevel ikke er kunde og alligevel skylder dem en masse penge.

mvh

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:52

kejseren:
Så det store spørgsmål er; kan det passe jeg virkelig ikke kan opsige en forsikring fordi jeg skylder banken penge som jeg ikke er kunde i mere da de opsagde mig??

Teknisk set er du kunde så længe du har et engagement med den pågældende bank. Jeg kan godt forstå at Banken ikke er meget for lade dig slippe ud af den  pågældende gruppelivsforsikring. Den indeholder tilsyneladende et punkt, hvorefter banken får penge i tilfælde af du kommer ud for en ulykke eller det der er være.
Hvorfor skulle Banken give slip på den sikkerhed som netop var en af betingelserne for dit lån?

Frem med policen og se hvad der står under betingelserne for opsigelse af policen. Det er de spilleregler som du og banken har.

Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)