Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny blog; Fejl og mangler i Joomla

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 04:20
Hvor mange stjerner giver du? :

På min nyoprettede Blog har jeg lagt ud med at skrive et lang indlæg omkring fejl og mangler i Joomla CMS.

Jeg kunne godt tænke mig lidt feedback på såvel bloggens opbygning, som indlægget. Hvad siger I andre garvede brugere af Joomla CMS? Hvad mener I mangler i det ellers så glimrende system? Og er I enige i mine kritikpunkter?

Forsat god (J-)fredag Smile

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Jeg er enig i flere af dine observationer, men uenig i argumentationen (Bemærk, følgende er min egen mening)

1. Du nævner problemer med dublicate content, men argumenterer med tredjeparts udvidelser. Hvorfor så ikke også medtage de tredjeparts udvidelser der tager hånd om problemet? Desuden behøver man ikke installere tredjeparts udvidelser for at få problemer med dublicate content. Det største problem ligger i den måde Joomla håndterer menustrukturen på, så www.dinhjemmeside.dk/index.php?...?itemId=1 og www.dinhjemmeside.dkindex.php?..?itemId=3 sagtens kan pege på samme indhold.

2. Der er problemer med kategori håndteringen, men ikke i forhold til visning. Det kan du selv styre via dit template. Problemerne med kategori håndteringen er nærmere at det kun kan foregå i 2 niveauer (og SKAL foregå i 2 niveauer) uden mulighed for nestede kategorier etc.

3. Her er jeg til gengæld helt enig! Også opdatering af core kunne laves mere optimalt, direkte fra kontrolpanelet (og så vidt jeg er orienteret er det faktisk allerede planlagt i 1.6 som jo netop er udgivet i alfa).

4. Her mener jeg igen at begrænsningen ligger i templatet. Suffixes og andet er ikke en "feature" til at style menuer som sådan, det er en mulighed for template udviklerne at skabe afveksling i sine templates. Problemet kan være at der mangler bedre værktøjer til drag and drop templates.

Joomlas største problem (igen efter min mening) er at det er alt for bloated. Jeg gider ikke at have afstemning, kontakter, RSS, nyhedsfeeds, weblinks, søgefunktion og andet snask i min menu som jeg aldrig får brug for. Skær det ned til kernen og lad mig selv installere det jeg har brug for. Det forvirrer mere end det gavner for slutbrugeren.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)