Dato: 02-12-2006 19:08:10 Forfatter: vierhurtigst hvorfor skal man lede Jeg forsvarer ingen, men jeg syntes at folks holdning herinde nogle gange er meget negativ, men lad os prøve noget mlm. Dette forum duer squ næsten kun hvis man har en lille webshop som ingen besøger, så kan man komme her og få en masse kritik (tag det ikke personligt)
Hej Jesper,
Jeg mener det er for overfladisk blot at konstaterer at amino.dk er negativt og et sted hvor man kan blive kritiseret (tage det ikke personligt )
Enhver udvikling er baseret på debat - uanset hvem der er tale om.
M.h.t. Vidensbanken er det relevant at spørge ind til de ting, man som amino debattør er usikker på. Hvis vidensbanken ikke var interesseret i at få stillet spørgsmål til deres koncept, kunne man med rette sige at deres henvendelse var sendt til en forkert modtager, taget amino.dks debatflade i betragtning.
Vi har i PL Brake valgt at sige ok, ting skal prøves af - og derfor er en anmodning om projektevaluering sendt til vidensbanken. Så må vi se hvad der sker.
Dato: 07-12-2006 10:39:25 Forfatter: Thomas1974 Bare af nysgerrighed, er der nogen der har været i dialog med, eller haft succes med vidensbanken, efter promoveringen i denne tråd?
Hej Thomas,
Ja vi har modtaget en hemmeligholdelsesaftale fra dem, og jeg venter spændt på deres svar omkring udformningen af denne.
Vi har været naive og troet, at vi kun ville møde positivitet i forbindelse med opstarten af Vidensbanken. Men AK, der er åbenbart altid nogen der skal beklage sig. Og det er ovenikøbet inden man har sat sig ind i noget som helst.
Vi har også allerede haft fornøjelsen af at blive kigget i kortene af konkurrenter, så vi er åbenbart en trussel.
Vi har opfordret til bredt samarbejde i iværksætterkredse, men det er heller ikke noget alle bakker op omkring.
Jeg spørger bare mig selv...hvorfor?
Jeg håber meget, at disse folk ikke ødelægger noget for andre, som har brug for hjælpen.
Nogen der er lidt paranoide i dag, jeg kan afkræfte at jeg er identisk med Lars, men jeg er pænt nysgerrig i hvordan det går, grundet jeres tydeligvis amatøragtige fremfærd.
Lars ser det fornuftigt ud, er også blevet lidt skeptisk efter debatten herinde, synes ikke Vidensbanken virker helt troværdige.
Er der andre med erfaring med Vidensbanken.
Hej Testcase,
Ok, amino skulle gerne kendetegnes ved en sober debat, derfor vil jeg blot anføre de punkter i Vidensbanken.com NDA (hemmeligholdelsesaftale) som jeg har fremført overfor Vidensbanken.com og som undertegnede og Vidensbanken.com har debatteret livligt i de sidste 3-4 timer.
Nedenstående 3 punkter burde ikke være i en NDA, idet dette dokument gerne skulle beskytte idemager.
§8. At I ikke er forpligtet til at gemme intern korrespondance i mere end 3 år.
Dette punkt skal enten udelades eller ændres til 5 år.
§10 Ved brud på hemmeligholdelsesaftalen betaler I en konventionalbod på DKK50.000.
Dette beløb er alt for lavt, det bør som minimum andrage DKK1 mill - eller også skal punktet helt udelades af NDA''en.
Desuden er den fremsendte NDA kun underskrevet af dig (Christian Walther Jacobsen), selvom det fremgår af Vidensbanken.com A/S tegningsregler, at tegning sker af minimum to medlemmer af bestyrelsen eller bestyrelsen som helhed.
Tegningsreglerne skal overholdes, såfremt vi skal være istand til at underskrive NDA''en.
Vidensbanken.com har repliceret at jeg blot kan smide den fremsendte NDA ud.
Måske Vidensbanken.com vil afklarer om ovenstående tre punkter, er den måde de vil kører forretning overfor iværksættere på, vel og mærke iværksættere der er stærkt afhængige af et godt forhold til deres långiver og derfor ikke kan tillade sig at kritiserer dem?
Jeg vil gerne afslutte debatten for vores side herinde med at sige. Hvis der er nogle der har noget de vil tale om eller spørge om, så er alle hjertligt velkommen til at ringe.
Vi gir også gerne en kop kaffe og tager en god snak.
Jeg vil gerne afslutte debatten for vores side herinde med at sige. Hvis der er nogle der har noget de vil tale om eller spørge om, så er alle hjertligt velkommen til at ringe.
Vi gir også gerne en kop kaffe og tager en god snak.
Synd og skam, blot at feje tingene ind under gulvtæppet.
Selve basisoplægget til Vidensbanken.com er både et frisk pust og et særdeles tiltrængt alternativ til denne branche.
Derfor er det synd og skam at der ikke er det fornødne mod og åbenhed hos Vidensbanken.com til at tage den dialog der skal til.
Postulatet om at Vidensbanken.com skulle være en konkurrent til os i opfinderkonsortiet PL Brake, er langt ude. Vi er en R&D virksomhed, der i høj grad har brug for virksomheder som Vidensbanken.com, hvilket bl.a. kan ses af vores henvendelse til dem samt lysten til at gennemgå deres materiale og bruge tid på at kommenterer og være konstruktiv.
Jeg mener at enhver virksomhed bør være åben, hvis der forventes positiv respons og vækst - den tid hvor man blot kunne gemme sig bag en fin facade og forgyldte ord er forlængst forbi. Det har mange virksomheder efterhånden fundet ud af, jeg håber også at Vidensbanken.com kommer frem til denne løsning, således at de kan blive det alternativ de selv lægger op til.