Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etablerings kapital.. hvordan og hvor?

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas,

Vi har valgt, at vi ikke vil gøre Vidensbanken så personorienteret, da det er vigtigt for os, at man bruger vores "kommandovej" og ikke kontakter forskellige personer i Vidensbanken personligt. Når man starter en proces i Vidensbanken hvor målet er at få tilført venturekapital, vil man få et indgående kendskab til folk i Vidensbanken.

For at en iværksætter skal føle sig i trygge hænder i Vidensbanken er det vigtigt, at al kontakt overholder nogle retningslinier hvor vi blandt andet underskriver diverse kontrakter, så iværksætterne er sikre på vores tavshed.

Selv om vi gerne vil fortælle vidt og bredt om vores egen trackrecords, som er ganske pæne, så er de ikke så relevante. Det er nemlig ikke os, men en helt tredje part som skal investere i et projekt. Og det er ikke sikkert, at vi overhovedet kender dem idag. Så vi kender ikke deres trackrecord endnu.

Vi glæder os til at lære så mange iværksættere at kende som muligt, og involvere os i jeres spændende projekter.

Med venlig hilsen

Christian Walther Jacobsen

Innovativ Direktør

Vidensbanken.com A/S

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 17:04
Jeg hører hvad du siger, men er ikke enig i approachen, mener det skader seriøsiteten. Man kan ikke se om det er 5 studerende med studiejobs de fine steder, eller nogle tunge drenge der står bag.

Tilmeldt 28. Nov 06
Skrevet kl. 17:18
Hej Thomas,

Hvis du kigger på vores hjemmeside, så har vi faktisk beskrevet hvilke steder og virksomheder vi har folk fra. Blandt andet Mærsk, Nordea, Deloitte og TannerMedico. Vi har også fortalt hvordan de er uddannet. Feks. revisor og økonom. Vi fortæller også, at vi alle både har prøvet at modtage og give venturekapital osv. Det fortæller, at vi ikke er 5 tilfældige studerende, men seriøse erhvervsfolk.

Vi er 100% fokuserede på, at vi skal hjælpe iværksættere med at skaffe venturekapital, og det er det som tæller for os.

Med venlig hilsen

Innovativ Direktør

Vidensbanken.com A/S

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 17:25
Som sagt, det kunne være en revisor = ikke beskyttet titel, en med en økonomisk uddanelse og 3 studerende, med et fint studiejob.

Forstår stadig ikke I ikke fremtræder med navn, referenceliste eller lign., det virker useriøst, I kan jo bare lade være med at give direkte kontaktdetaljer, hvis I ønsker at følge en bestemt procedure.

Det eneste der virker seriøst er at i er organiseret som A/S

Tilmeldt 28. Nov 06
Skrevet kl. 17:32
Du mener det eneste der er seriøst ved os, er at vi er et A/S.

Du kan da bare lade være med, at kontakte os, det står dig frit for.

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 18:27
Dato: 30-11-2006 17:32:04 Forfatter: Vidensbanken.com A/S
Du mener det eneste der er seriøst ved os, er at vi er et A/S.

Du kan da bare lade være med, at kontakte os, det står dig frit for.

Hej Christian Walther Jacobsen,

Jeg har et par spørgsmål til dig, når det nu ikke er muligt at se hvilke fysiske personer der står bag vidensbanken

• Hvad er Pregnogram A/S

• Hvad er Oilsticker A/S

Iøvrigt pudsigt at dit foto ikke fremgår af jeres website, men kun en køn kvinde fra et callcenter

Med venlig hilsen

Lars C

Tilmeldt 28. Nov 06
Skrevet kl. 18:48
Hej,

Pregnogram A/S og Oilsticker A/S er 2 af de projekter vi har hjulpet til verden. De starter op om 3-4 mdr. Jeg har tavshedspligt, så jeg kan ikke tilfredsstille din nysgerrighed.

Med hensyn til om personkredsen i Vidensbanken er offentlig kendt, så er jeg i dag glad for at jeg lyttede til det råd, at vi skulle stå lidt i baggrunden. Det her denne debat bevist.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 22:13
Hej Christian,

Nu står jeg ikke i den situation at jeg mangler kapital, og hvis jeg gjorde ville jeg absolut anvende en virksomhed, der gav mig tiltro til at det var seriøst, og i hvert fald hvor jeg umiddelbart vidste hvem der stod bag. Jeg ville næppe vælge en tilfældig hjemmeside hvor jeg kan lægge en anmodning om at få en aftale der så kommer til underskrift hvorefter jeg kan aflevere mine ideer ved kasse 1. Enhver fornuftigt CDA/NDA udarbejdes i samarbejde mellem partnerne og ikke som et underskrevet diktat. Som jeg kan se det, er i opgivet til 0 ansatte, hvis det er et hobby projekt eller i opstartsfasen, er det da langt mere tillidsvækkende at spille ud med det, frem for at prøve at få ingenting til at lyde stort.

Jeg skal således undlade at kontakte jer.

Forstår i øvrigt ikke helt at I planlægger at køre andre projekter i samme firma. Hvis et af projekterne trækker tæppet væk under selskabet, hvad sker der så med de ejerandele I har akkumuleret i andre selskaber.

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 18:27
Jeg må sige at jeg ikke forstår negativiteten omkring dette, men i hopper squ alle sammen fra det ene mlm til det andet, men en mand eller firma der prøver at hjælpe igang som jeg ser det, hvis det ikke havde været som folk som Christian havde jeg ikke mit firma.

Manden sender en kontrakt hjem, dvs. du har al tid i verdentil at læse den, han hiver dig ikke op på et kontor op presser dig til at skrive under.

Jeg kan squ heller finde billeder af folk på plbrake.dk.

Giv manden en chance, for at hjælpe og hvis man ikke vil have hjælp kan man jo undlade kontakt

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 18:32
Så skal du nok lede lidt længere, for det er da klokkeklart hvem der står bag plbrake og de fremgår endda med billeder.

Jeg forstår bare ikke hvorfor vidensbanken skal være så hemmelighedsfulde om hvem der står bag, det virker bare lusket.

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)