Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trunkeret søgning m. Google Keyword Tool?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det lade sig gøre at foretage trunkeret søgning / søgning med wildcards med Google Keyword Tool?

Fx -- genbrug* = genbrugstøj, genbrugsmøbler, osv.? Pt. får jeg kun kollokationer bestående af enkeltord -- fx genbrug byggematerialer, din genbrug, genbrug århus, genbrug butik, osv.

På forhånd tak,

---
Kasper Bergholt
Bergholt opskrifter
Wiki om genbrug

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 09:40

"Wildcard" søgningen foregår ved bred match. Tjek fx en søgning på Cyklerprisen: 
http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1C1CHMB_daDK348DK348&q=cyklerprisen&btnG=Søg&meta=&aq=f&oq= 

Jeg ved, at et par af de her annoncører ikke har det søgeord, men bliver vist alligevel. 

Du skal dog passe på med at have en sådan fremgangsmåde. Ja, det er meget lettere at sætte op, men så har du kun ét søgeord og ingen mulighed for at måle på hvilke der virker, hvilken CTR de forskellige har osv. 

Pt. får jeg kun kollokationer bestående af enkeltord -- fx genbrug byggematerialer, din genbrug, genbrug århus, genbrug butik, osv.

Hvis du vil komme frem med søgeordet genbruggenbrugstøj, så skal du skrue op for klikprisen. Men igen, jeg vil ikke anbefale det. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07

Hej Andreas!

Tak for hurtig feedback.

Jeg beklager, hvis jeg ikke har fået betonet kraftigt nok, at min ønske om trunkeret søgning / wildcard-søgning 100% gik på Google Keyword Tool -- og ikke egentlig AdWords-opsætning. Man kunne også argumentere for, at har ramt det forkeret forum, i såfald beklager jeg.

Jeg er ude i researchærinde på tidligere søgninger, herunder volumen -- ikke adwordskampagner.

Alt godt,

Kasper

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:26

Hej Kasper

Det kan man desværre ikke selvom det ville være en cool feature. Der er dog andre mere manuelle måder at opnå det samme på.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:57

Hej Jesper!

Mange tak for svar!

Det anede mig, al den stund jeg ikke kunne findet noget om fremgangsmåde noget steds -- jeg kan umuligt være den første, der har haft det ønske.

Kan du gi' et par idéer til manuelle approaches?

På forhånd tak,

Kasper

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper

1) Tast google.dk ind i din browser og tryk retur

2) tast "genbrugsa" ind i søgefeltet (de mest populære søgninger der starter med "genbrugsa" vises)

3) Skriv de viste søgninger ned

4) Gentag for genbrugsb, genbrugsc osv.

5) Tag listen af ord og fyr dem af i Googles søgeordsværktøj

Mvh Jesper Jørgensen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)