Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anti-stresskursus efterlyses.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Med-Aminoer

Har faktisk lagt samme spørgsmål ind i helt ny gruppe, men da ingen tilsyneladende ser denne, prøver jeg nu i dette forum :-)

Jeg søger efter et-eller-andet anderledes i stressbekæmpelse / forbyggelse til mig selv.

Et eller andet event-lignende med tre dages afkobling og så hjem med genopladede batterier.

Nogen der har et godt forslag?

PFT

Ohm

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:35

Hej Ohm,

Håber du får en masse svar herinde. Min kæreste er stress-ekspert og hun har da lært mig lidt (bla. fordi hun har skrevet nogle kapitler om det til en bog, jeg har på vej. Nå, men nu til sagen)

Det er vigtigt, at du finder ud af, hvad det præcist er, du har behov for, inden du beslutter dig.

Oplever du akut stress?

Har du bare brug for at koble af?

Har du brug for afspænding (mentalt og fysisk)?

Eller noget helt andet? Fx ferie?

Jeg vil gerne høre hende lidt mere ad, men så skal jeg lige vide lidt mere. Du kan evt. prøve at tage denne test, som skulle bygge på et meget solidt grundlag:

http://www.forebygstress.dk/stresstest_3.htm

I øvrigt er der nogle hammerdygtige eksperter på www.cfs.dk, men også mange andre steder.

Håber det får dig lidt længere mod det, du gerne vil vide, og så vender jeg gerne tilbage.

Dbh.

Tommy

Hej med dig :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:51

3 dage i sommerhus ALENE. Og så råber og græder du bare igennem. Derefter finder du af med dig selv, hvorfor du bliver ved med at overskride dine egne grænser og ikke gider lytte til din krop. Ledetråd : det handler altid om dårligt selvværd, og er ikke noget at skamme sig over. Men er noget man skal acceptere. I accepten af din uperfekthed finder du ægte perfektion: nemlig at du er et menneske ligesom alle os andre. Og DET giver ro, og får dig til at slappe af.. helt dybt inde.

Helt konkret : op i det sommerhus. Når du er færdig , så sæt dig ned og skriv nogle sider om hvorfor du ikke kan respektere dig selv og hvad du vil gøre ved det.

Dernæst kan du sætte grænserne selv på den her måde:

Lav en top 10 liste over hvad du vil byde dig selv.

Nr 1 er total afslapning

Nr 10 er din maksimale ydelse

Hvis nr 10 i dit hoved indbefatter at arbejde så hårdt at du bliver syg, er det en dårlig indlæring du har givet dig selv. Den skal du nu ændre.

Sæt nr 10 til at: jeg yder maksimalt med jeg er hele tiden bevidst om min krop og mit sinds tilstand, og jeg stopper inden jeg ødelægger mig selv.

Denne top 10 liste skriver du ned på et stykke papir. Det virker langt bedre end man tror. Du har simpelthen bare " programmeret " din hjerne til at tro at total udmattelse, er vejen til succes, men det er den ikke. Elite sportsfolk ødelægger heller ikke deres vigtigste redskab : kroppen. De rykker grænserne BEVIDST og i små doser over lang tid

Hvis du føler dig selvmordstruet skal du ikke tage i sommerhus alene, men opsøge en læge NU og eventuelt få noget beroligende til at falde ned på

held og lykke med og glæd dig til at lytte og respektere dig selv. DET rykker ! :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 23:15

Lej et sommerhus langt væk i jylland eller sverige i en forlænget weekend. Du må ikke lave aftaler i perioden. Sluk mobilen og lad bærbar blive hjemme.

Gå nogle lange ture uden musik i ørerne og helst i stille omgivelser. (Skov, strand eller lign.) Gå efterfølgende i et laaaangt varmt bad. (Gerne karbad.)

Hvis muligt lav en del fysisk arbejde, løbe/gå ture, hugge brænde til pejsen i sommerhuset eller lign. Fysisk træthed giver en bedre søvn, og sørg for at sove igennem uden nogen eller noget forstyrre dig..

Lad vær med at se tv og læs i stedet en god bog med et godt glas rødvin. (ingen musik i baggrunden). 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46

Det er hårdt at gå ned med stress. Sker der, er der ingen kære mor. Selv den sejeste person bliver pludseligt til en hjælpeløs 3 årig. Forebyg det derfor.

At tage på et kursus og så komme hjem som om alting er okay findes ikke. Problemet ligger i din hverdag og måden du kører dig selv ned på. Fortsætter du bare med din normale hverdag går der ikke mere end 1-2 uger og så går du ned med flaget igen. 
Sørg for at få hvilet din krop. Hvilet dit sind. Koble fuldstændigt af. Fysisk og mentalt.
Du skal finde ud af hvorfor du får det som du gør det. Er det for meget arbejde, så skær ned. Tag en slapper her og der.
Se det ligesom at du kører din bil med omdrejningstælleren i det røde felt. Bliver du ved brænder motoren ned. Stopper du i 4 timer vil motoren godt nok blive kølet ned. Men så snart du har kørt lidt i det røde felt, vil det samme problem opstå. Kunsten er at køre uden at komme i det røde felt. Så kan din bil klare at køre herfra og til Sibirien, skulle dette ønskes.

To every action there is an equal and opposite reaction.  Newtons tredje lov.
Hvis du knokler med fysisk arbejde er det derfor vigtigt at du også laver noget som er modsat. F.eks arbejde hvor du udfordrer din hjerne.
Knokler du med mentalt krævende arbejde, er det derfor vigtigt at du får noget fysisk aktivitet. Det er derfor lægerne tit anbefaler motion som en forebygger mod stress. Og det virker.

Får du nok motion? Personligt afhjælper jeg stressen med motion. Og det er også denne måde jeg i 11 time reddede mig selv fra det. Det og så en accept af at jeg ikke skal køre i 110% konstant. Det er altså i orden at geare ned, og lave ting som får en til at glemme den daglige trummerum.

Held og lykke med det. Det hele sker oppe i hovedet anyways. Og ingen forretning, opgave, deadline, kæreste som skrider, etc. er værd at gå ned over. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Daniel K:
læs i stedet en god bog

En lille reminder om det at læse en god bog. 
Da jeg havde stress arbejdede jeg meget. Online iværksætteri. Al min tid gik med at tænke og tænke og tænke, og finde løsninger på problemer, osv. få ting til at ske og så tænke lidt mere...
Jeg ville koble af og tog så en bog og gemte mig væk for at læse den. Det sjove der skete var at det at læse bogen havde den fuldstændigt modsatte effekt end jeg regnede med.  Jeg begyndte at ryste, og tankerne fløj rundt, kunne ikke fokusere, fik det fysisk dårligt af at læse bogen. Lagde jeg den væk fik jeg det bedre. Tog jeg bogen frem igen fik jeg det af helvedes til.
Hvorfor?...
Min teori er at fordi jeg netop havde kørt mig selv ud til kanten med det mentale, var det at læse en bog, som jo sætter gang i fantasi og tankerne endnu en opgave for hjernen. Det kunne jeg simpelthen ikke klare.
Jeg smed bogen og gik i stedet en time ved vanden, og lukkede alle tanker ud af hovedet. Det kunne mærkes ved første gåtur. Nu fik kroppen en ro som ikke krævede at hjernen arbejdede.

Hvem havde troet at bogen ville give mig mere stress... 

Fra Sjælland og Fyn
Tilmeldt 29. Jul 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:55

Hej Ohm

Jeg er stresscoach og holder foredrag, kurser og behandler stress. Du er meget velkommen til at ringe til mig, så har jeg sikkert nogle gode input som passer til dig.

Du kan kontakte mig på tlf.: 6037 7620 eller via mail til hsa@StressFriNu.dk

Mvh

Hagbarth Andersen

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 08:19

Hej Movement

Altså først vil jeg sige tak for at du tage tid til at svare, men når det så er sagt, må jeg sige, SIKKE DOG EN GANG SLUDDER ;-)

Du blander nu tre områder indenfor psykiatrien sammen i en pærevælling!

1) Stress

2) Depression

3) Mindreværdskomplekser

Jeg ved godt, at man indenfor det begreb der kaldes "Mindfull meditation" kæder disse ting meget sammen, men jeg mener stadig ikke det er korrekt.

Du starter med at konkludere, at jeg har lavt selvværd og slutter af med at bekymre dig om min snarligt forekommende selvmord. 

Det er netop den type holdning, der stadig gør stress lidt til, faktisk både tabu og modefænomen!  

Jeg har erkendt, at jeg har et lettere problem med stress som jeg skal have gjort noget ved!  Tro mig, min selvtillid fejler intet og mine sidste selvmordstanker kom og gik under en vis EM-fodboldkamp.

Du har dog ret i den med sommerguset i tre dage, hvid det ikke lige havde været fordi det lød kedeligt.  Hvor er kurserne med BS, bar røv i ødemarken kun ledsaget af kniv og feltflaske.  Hvor er aktionkurserner med rafting, faldskærmsudspring fra klipper etc etc.

Beklager hvis jeg lød lidt sur, det er kærligt ment :-)

Mvh

Ohm

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 08:58

Hej Ohm

Som certificeret integrative coach fra Ford Institutute i Californien er det min erfaring, som flere andre også nævner i deres indlæg, at der findes flere niveauer af stress. Jeg anbefaler derfor altid lige at kontakte lægen og få checket blodtryk mv. og få drøftet symptomerne.

Men da du selv bruger ordet stressforebyggelse, vil jeg foreslå dig at checke www.theshadoweffect.com og www.debbieford.com. Debbie Ford kommer til Danmark til januar, hvor hun holder en 3 dages workshop i skyggearbejde. Jeg har selv deltaget i denne workshop forrige år, og assisteret på sidste års Shadow Proces. Der kan du også finde hendes nye film om skyggearbejde, der viser klip fra workshoppen, ligesom der er filmtrailere der omhandler filmen.

Mange mennesker har en oplevelse af at leve inde i en usynlig glasbeholder. Barrieren består af dine hæmmende overbevisninger og de undskyldninger du bruger, for ikke at udleve dit fulde potentiale og leve det liv du ønsker og være den person du altid har drømt om at være. De er programmeret dybt ind i underbevidstheden. Vi kalder dem skyggeoverbevisninger. De kan give oplevelser af stress.

Debbie Ford anbefaler at kaste lys over de aspekter af os selv, som vi ubevidst skjuler eller fornægter - de mørke sider som vi har begravet i vores bestræbelser på at være gode eller perfekte. Men som hun siger: Hellere hel end pæn. Integration af skyggerne kan bidrage til, at vi kan blive bevidste, frie og hele mennesker samt leve et liv i balance, med adgang til at bruge alle egenskaber, når vi har brug for det. Så vi ikke længere skal bruge så meget energi på at skjule alt dette.

At leve i tillid i stedet for frygt, skyld og skam. Så vi slipper for at projicere de fordømte eller fornægtede egenskaber ud i andre og dermed undgå at tiltrække dem igen og igen i vore omgivelser i form af chefer, kollegaer, partnere etc. Og ikke længere risikerer at de popper op på ubelejligede tidspunkter eller på uhensigtsmæssige måder, og ødelægger alt det vi har fået bygget op.

Det handler om ikke længere at opleve sig selv som offer for omstændighederne, men tage ansvar for det man har kontrol over og acceptere og give slip på det vi ikke har kontrol over alligevel.

Håber du finder det inspirerende.

De varmeste hilsener Elsebeth FoghSmile

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:07

Psykiatrien er en institution og ikke et behandlings begreb.

Men jeg vil respektere dig og lade være med at komme med flere råd. Du kan sikkert finde alle de aktiviteter du søger på google.

God fornøjelse

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)