Hej Morten,
Hermed noget feedback.
Ved første øjekast, er der ingen tvivl: Det handler om hårprodukter. Godt.
Kigger vi på det på overordnet plan, ser det hele lidt kantet ud, og der er ikke så meget luft i sitet - det minder lidt om en blog. Mange designere er begyndt at lave dejligt luftige sites, som f.eks. det her: http://www.mobilbasen.dk/ Som konklusion på det første indtryk, ser sitet altså ikke helt splinternyt ud - men som om det var designet for 3 år siden.
Når det så kommer til funktionaliteten, henter det en del ind. De enkelte elementer har jeg følgende kommentarer til:
Navigationen i venstre-baren deler de vigtigste informationer op: Menu, mærker og Om/kontakt. Jeg ville dog have lavet en blå "mærker" sektion også, da "mærker" og "Menu" kommer til at flyde meget sammen - og det vil være naturligt at dele dem op. Søgefeltet i banneret forsvinder også i spejlingen, det ville jeg gøre mere hvidt, for at fremhæve det.
Når det kommer til selve produkterne, synes jeg billeder og beskrivelse er fint. Jeg savner ikke at der står side op og side ned om hvert produkt. Til genæld vil jeg foreslå lidt mere padding i højre-margenen. Det ser lidt sammenpresset ud oppe ved "tip en ven."
På startside bryder de røde farver for meget med den blå baggrund. Det kommer til at se lidt Aldi-agtigt ud - det prøver at råbe for meget op. Derfor ville jeg også vælge farver der minder mere om resten af sitets farver - eller vælge nogen mere rolige farver, hvis målet er at de sektioner skal skille sig ud.
Men alt i alt er sitet intuitivt at bruge, og det er det vigtigste. Informationerne er lette at finde.
Når det kommer til SEO, kan jeg se at i ikke har inkluderet særligt mange ord i meta-beskrivelsen. Her kan i tilføje nogen flere. Ellers gælder det vel mest af alt om at tilmelde sitet til en søgemaskine og bruge adwords.
Håber du kan bruge de input.
Mvh Stefan