Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Peugeot 407 - er den god?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Inden for nogle måneder vil jeg nok skille mig af med min højt elskede Renault Megane, som har tjent mig godt..

Vi bliver måske i det franske, altså bilmæssigt, og jeg har set mig lun på en Peugeot 407 fra 2004 - til 2006.

Er der nogen der har erfaring - gode som dårlig med sådan en??

Vil gerne høre om nogen der e.v.t. har sådan en i diesel, og om denne har levet op til de km/pr. liter som der er forskrevet?

Tak for hjælpen

M.v.h.

Stones

www.sw-handel.dk - ej bilhandler men så meget andet..

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:41
Syntes du skal prøve lidt forskellige biler inden du beslutter dig.

Tænkte selv på både Citroen C5 og Peugeot 407 men syntes faktisk Renault Laguna kørte bedre men jeg endte alligevel med at købe en Volkswagen da jeg sad bedre i den og jeg syntes der var mere kvalitet i den den var godt nok lidt dyrere men jeg føler også den er bedre samlet og mere støjsvag

Men som sagt prøv lidt forskelligt held og lykke

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:42
Inden du tager nogen beslutning - så husk at trille omkring KIA og lån dig til en times tid i KIA Cerato´en med 1.5 liters Diesel - den kører fantastisk - og har masser af overskud og moment, selvom den på papiret er lille qua 1,5... however - den trækker point hjem i allerhøjeste grad - og bilklassen til trods, rummelig - prismæssigt er den også i bund. Især hvis man vil finde en bil med tilsvarende kraftoverskud og køreglæde, så skal der alt fra 70-80.000 OG MERE op af lommen for en anden bil.

Prøv den - du bliver overrasket - jeg gjorde: Vi havde en demobil til et møde sydpå, hvor den 700 km senere blev leveret tilbage - og så var jeg solgt - og kører idag Kia Cerato netop ned den 1.5 diesel... og glæder mig samtidig over at jeg handlede den godt under listeprisen ;-)

Udstyrsmæssigt er der ikke så meget tingel-tangel som - men seriøst: Vælger man bil p.g.a. af tingel-tangel, kan det jo være flintrende ligegyldig hvilken man vælger... ;-)

Der er ikke solgt så mange Cerato´er i Danmark - og jeg ville heller ikke have skænket den en tanke, hvis ikke jeg havde prøvet den - og det samme siger Kia forhandlerne... når først folk har prøvet Ceratoen med 1500 diesel, så er de solgt ;-)

Ceratoen afløses i 2007 af en ny model, "Cee´d" - som uden tvivl også tager point hjem.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:53
Det man bare altid skal tænke på det er gensalgsværdien (man ved jo først hvad en bil har kostet den dag man sælger den igen)

Og Gensalgsværdien er altså ikke så høj på de ukurante mærker som på de mere anerkendte og samle kvaliteten er jo heller ikke på højde med de andre det er med biler som med alt andet pris og kvalitet hænger sammen og man får hvad man betaler sådan er det bare og hvis man har et STORT kørselsbehov og vil have bilen i mere end 3 år så ville jeg vælge at købe et anerkendt mærke det er trods alt rart at sætte sig i en bil der er 3-4 år gammel og den bare virker og ikke lyder til at den er ved at falde fra hinanden.

Har Netop købt to nye kassevogn og en ny Lastbil hvis jeg kun kiggede på pris der så havde jeg nok endt med to Fiat Ducatoér og en Iveco Lastbil men jeg kiggede på kvalitet og samlinger i kabinen og køreegenskaber.

Så valget faldt på VW Crafter/Mercedes Sprinter og en Scania Lastbil

Det skal jo køre og virke hverdag fordi Tid er penge som du ved

Tilmeldt 18. Nov 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:32
Hej Stone Jeg kører selv i Peugoet og har tidligere kørt Renault og jeg må nok indrømme at jeg er faktisk lidt ked af det skifte så når min Peugeot skal skiftes igen bliver det ikke til Peugeot igen men jeg kunne sagtens finde på at gå tilbage til Renault men har faktisk også set mig lun på den nye Skoda Octavia St.car med TDI motor den kører altså fremragende så hvis jeg skal give dig et råd så lad vær med at købe Peugeot jeg fortryder det og har snakket med andre som også gør men valget er jo dit og det kan jo sagtens være at du bliver tilfreds med den
Fra Helsinge
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 12:52
Jeg har et par venner som begge har haft en 407 årgang 2005, det var de bestemt ikke glade for.

Begge havde store problemer med airconditionanlægget som periodevis stopper med at fungere, Peugeot''s løsning er at man holde ind til siden slukker motoren og venter 10 min. så virker det igen

Begge har også haft problemer med at pærerne konstant springer samt at fartpiloten er noget nær de ringeste de har oplevet, den kan ikke håndter flydende kørsel, men giver istedet en hakkende kørsel.

Samtidig er det værditabet, Peugeot taber i forvejen kraftigt i værdi som brugbil, hvilket bestemt ikke bliver bedre af at 407 er en populær firmabil.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:17
Dato: 19-11-2006 11:52:35 Forfatter: Pers29
Det man bare altid skal tænke på det er gensalgsværdien (man ved jo først hvad en bil har kostet den dag man sælger den igen)

Du har givetvis ret - men omvendt handler det jo også om hvad du har handlet bilen til initially - den forhandlingsevnes værdi vil jo følge bilen til du skal af med den; som en "merværdi".

Desuden holder teorien om at man ikke får så meget for de koreanske biler ikke vand på sigt - især taget den øget populariet i betragtning og det faktum at du heller ikke som udgangspunkt betaler det samme for bilerne som andre mærker.

Det er da en fornøjelse at race rundt i en bil, som ikke så mange kører i: Tænk hvis man kørte Touran, 3 serie Peugeot eller en Toyota... dem har alle jo - man skiller sig ikke ud ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 13:59
Vi fik tilbudt en Renault Megane for et par uger siden af en veninde til min kæreste rigtigt billigt og vi var helt oppe at kører og fik en mekaniker til at kigge på den. Han fortalte dog at reserve delene generalt til franske biler er svine dyre og mange af de billige mekanikere vil ikke røre dem med en ildtang, så det blev nok på et autoriseret renault værksted den skulle laves hvis der blev noget galt med den. :-)

Vi sagde nej, selvom prisen lå 15.000 under hvad de kunne havde fået hos en forhandler og sikkert en del mere hvad de kunne havde fået hvis de havde solgt privat.

Ærgeligt for det er en hammer fed bil, vi kørte i den hele forrige sommer da vi arbejde på deres restaurant i skagen, den kører som en drøm, men mekanikeren fik os til at indse at det ikke blev den. :-(

Måske også noget at tage med i overvejelserne.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:06
Peugot? Er det ikke de biler som terroristerne er begyndt at bruge, fordi de er helt fri for at montere bilbomber - de sprænger i brænd af sig selv :)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:22
jeg køre rundt i en 407SW.. og det er godt nok gudebilen, ej helt seriøst så er det en lækker bil med masser af plads, og så er der glastag :-).. hvilket giver en rumlig fornemmelse, dette gør sig dog ikke gældende for den alm, 407. men det er de samme sæder osv. og man bliver ikke træt af at køre lange ture. selvfølgelig kan en tur til Italien give lidt ondt i r**en men til normalt brug er det altså den bedste bil, hvis du sprøger mig, en klart bedre bil end 406''eren som ellers også var en af deres gode modeller.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)