Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADWORDS: Skal det være specifike reklamer ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Hvordan sælger man bedst via google adwords ?

Jeg har altid tænkt man sælger bedst på feks. billige jakker, men fakta er vil man sælger bedre på helly hansen concent jakke.

Hvis jeg vil sælge helly hansen concent jakker, men også andre jakker. Så er det vil bedst og have den præcise jakke i hver adword annonce ik..?

Altså ikke søge på BILLIGE JAKKER, men på DEN PRÆSICE.

Håber i kan hjælpe.

Mikkel

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:22

Hej Mikkel

Det kommer an på hvilken målgruppe du søger

Ved du hvad de tænker når de søger ?

Mit råd til din kampagne vil være enten : "helly hansen jakker" eller " skijakker", " billige helly hansen " " billige skijakker " osv.

Blot " billige jakker " er for upræcist og har garanteret masser af konkurrence ; ergo høj klik.pris for dig.

Med mindre du har et stort markedsførings budget, vil jeg råde dig til at starte med at finde en niche, tjen lidt penge der og så kan du begynde at konkurrere lidt mere på de meget brugte søgeord senere.

Se om du kan finde nogle søgesætninger, som du ved dine kunder kunne bruge, og som dine konkurrenter IKKE bruger. Og du har fundet vejen til skattekisten

God fornøjelse

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:29

Jeg ved jo ikke hvad mine kunder tænker :-)

Jeg tænker bare at hvis man søger billige jakker er det jo nok kun fordi man er ude og se hvad der er billigt, hvor imod at hvis man søger efter en helly hansen skijakke vil jeg mene at man ved hvad man vil have og nok der at chancen for at man køber er større.

Mikkel

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:37

Du kan gå ind i Google Adwords. Der har de sådan en lille tjeneste der hedder : Forslag til søgeord

Det ER din guide til hvad dine kunder søger mest på.

Der indsætter du for eksempel ordet " Helly Hansen " eller " Skijakker" og så viser den dig hvad der bliver søgt mest og mindst på i den genre.

Derudover så tjek dine konkurrenter, hvad bruger de ? Og vær kreativ, brug noget tid på at overveje : " Hvordan kan jeg komme ind og tjene nogle penge, uden at bruge for meget på markedsføring "

Der er ALTID en vej, hvis du er sulten nok :-)

Du kommer ikke til at eje Google med ordet " skijakker " med mindre du har et stort budget, men så find DIN vej til at starte med. Og læg en strategi for hvordan du om nogle år kan komme til at EJE skijakker :-)

God fornøjelse. Jeg skal se fodbold i fjerneren

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 19:06

Super mange tak

Jeg vil prøve at arbejde videre med det ;-)

Jeg må i det krea hjørne og ikke være som så mange andre

God aften - God kamp

Mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 19:44

Hej Mikkel

Nu har jeg arbejdet med Google Adwords i nogle år og ved derfor det kan være meget forskelligt om du konvertere bedst på specifikke søgeord, eller mere generelle søgeord. Derfor er det altid en god ide at teste de to forskellige metoder af, så du kan gøre dig nogle erfaringer med netop din målgruppe.

De specifikke søgeord har ofte en langt større konverteringsgrad, hvorimod de mere generelle har en lavere konverteringsgrad. Men det kan altså være meget forskelligt. Ulempen ved specifikke søgeord er, at det ikke altid er så mange besøgende som de mere generelle.

Men det hele handler jo om, hvilke søgeord der sælger bedst - uanset om de hedder specifikke eller mere generelle søgeord. Derfor handler det om at gøre nogle erfaringer og gøre brug af dem.

Er økonomien til det, så test test test!

Håber svaret kunne bruges Yes

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:04

Jeg er sådan set ligeglad med om jeg får mere end 50 besøg om dagen, bare de 50 så giver et salg ;-) Håber du forstår..

Jeg er mest ude efter de 4-6 salg om dagen og så behøves jeg ikke ligge højt i google, da jeg mener at en super god adword med lille klikpris (alternative annoncer) er mindst lige så god. Jeg regner med at ligge et budget på ca 400 om dagen på den omtalte side. Jeg håber så det kan give de 4-6 salg.

Men som du siger Renè så skal begge ting da nok testes ;-)

Men 10 kampagner der er specifike og et budget er vel okay med de 400 kr om dagen ??

Mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 20:39

Hej igen

Det også det jeg skriver ovenfor Smile

Det svært at sige hvor stort budgettet skal være, da klikpriserne i de forskellige brancher svinger helt vildt. Nogle klikpriser ligger måske på 50 kr. nogle under en krone. Men der skal selvfølgelig sættes et estimat pr. dag, og så det ellers bare at klø på.

Kan du efter nogle måneder se hvilke søgeord der sælger bedst, så det jo med at skrue op for at se om det kan give flere end 4-6 salg pr. dag. Men det giver jo sig selv, så længe ROIen er god så det bare med at klø på Yes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)