Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det med sammenhæng i Adwords?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har søgt rundt omkring nettet om hvordan sammenhæng mellem søgeord>Annonce>landingpage er.

Et kort spørgsmål jeg ikke har kunne finde svar på var:

Søger google på ord der er i din tekst på din forside?

Eller:

Sørger google i dine <META> tags i din index.html?

Er det ikke rigtigt, at google søger efter sammenhæng og relevans alle "tre" steder for at få et bedre kvalitets resultat?
Eller er jeg helt forkert på den?

Eksempel på en cykelhandlers hjemmeside:

Søgeord: cykel (herudover over 100 forskellige "sætninger" som "ny cykel" osv.)
Annonce inderholder: køb din cykel her
Hejmmesiden tekst (landingpage) indgår cykel flere steder i teksten.

Den burde da efter min mening give et højt kvalitetresultat.

Vi har dog ikke sat en kampagne op endnu. Man læser og hører jo så meget om at google æder dine penge, ved at foreslå unaturlige høje klikpriser.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:57

Jeg tror du blander Adwords og søgeresultater lidt sammen.

På Adwords annoncer er Google sådan set ligeglade med hvad du har af indhold på din side. Her tæller din klikpris, din placering, samt relevans af annonce i forhold til de søgeord du har budt på.

Alt afhængigt af søgeord, så kan du sagtens få kvalitets trafik til under 1 kr. pr. klik.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 16:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dommer

Det er lidt teknisk, for der er mange faktorer der spiller ind. Skal du have en god landingspage, har jeg et par råd til dig – hvis det er en e-butik du driver.

Søgeordet skal indgå på landingspagen

Det giver sig selv, søger kunden efter et produkt hvorefter han klikker ind på din hjemmeside, skal du have produktet han søger efter. Søger han efter en jakke, skal du ikke vise ham et flot tilbud med veste du lige har på. Nej du skal vise ham dit udvalg af jakker.

Call to action
Det er også vigtigt at der ikke er for meget støj på landingspagen, da kunden ellers forsvinder med det samme. Giv kunden et hurtigt overblik over hvad du har at tilbyde, og gerne knapper der kan give mere info eller lægge produktet direkte i kurven.

Kort tekst
En landingspage behøver ikke at have en masse tekst. Kunden skal ikke bombaderes med alle mulige informationer, før kunden er klar til det. Derfor fokuser på at give kunden et klart budskab om, hvad du har at tilbyde. Husk det gælder om at holde på kunden indenfor få sekunder, ellers er han videre til konkurrenten.

Test test test
Der kan være forskel på om din landingpages er produktoversigten eller om det er direkte ind på et produkt. Jeg har set nogle virksomheder der udelukkende tjener på at vise produktoversigten, og nogle som kun kan tjene penge ved at linke direkte til produktet. Derfor test og se hvad der virker for dig. En kombination kan der også være tale om.

Blondine testen
Tænk på du er en blondine der klikker ind på din hjemmeside. Hun er på udkig efter et par billige sko gerne røde. Derfor er det vigtigt du præsentere hende for røde sko sorteret efter billigst pris, ellers så er hun væk med det samme. Derfor kan det være meget vigtigt, at ens navigation på hjemmesiden er ordentligt opdelt. 

Dynamisk landingspage
En god landingpage, er en der indeholder de produkter som du har angivet i din Google Adwords kampagner. Derfor er det vigtigt at du tænker på hvordan du opdeler dine produkter på siden, og herefter tilrettelægger dine kampagner herefter. En statisk landigepage vil give dig en dårlig konverteringsrate, hvorimod en dynamisk vil få kronerne til at rulle ind.

Der er et hav af andre ting der også kan sikre en bedre landingspage, men sørg for at have disse i tankerne, når du laver Google Adwords. Jeg håber mit svar kunne bruges og ellers pøj pøj med projektet. Google Adwords er en videnskab, men utroligt fedt - hvis man er til så noget Cool

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 16:55

Hej Nicolaj og Rene

Tak for de gode svar.
Så Adwords er altså ligeglad med hvad din landingpage indeholder af ord.

Adwords er faktisk "afsluttet" når en kunde har klikket på Adwords-annoncen!

Dynamisk landingpage! Det lyder spændende! Gad vide om min er dynamisk....

Dvs. at det optimale for adwords super relevante søgeord og en super indbydende annonce (eller to)

Tror jeg vil købe, den det populære bog...... Adwordsbogen af ham Sebastian.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:01

Det er også muligt at gøre sådan at søgeordet automatisk bliver til din titel i annoncen, herved får du en højere klikprocent og derved højere placering og/eller en billigere klikpris. Det skal så holdes op mod at de flere klik kan have en ringere konvertering på din side, da annoncen så retter sig mere efter søgeordet end efter indholdet på din side.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 17:11

Dommeren:

Hej Nicolaj og Rene

Tak for de gode svar.

Dvs. at det optimale for adwords super relevante søgeord og en super indbydende annonce (eller to)

Hej Drengene,

Det er forkert! Landingssiden indgår også i bedømmelsen af dit kvalitetsresultat. Den er ikke lige så stor, som CTR eller annoncerelevans, men ikke desto mindre er det en aktiv faktor.

Mvh.
Andreas..  

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:16

Andreas Lolk:

Dommeren:

Hej Nicolaj og Rene

Tak for de gode svar.

Hej Drengene,

Det er forkert! Landingssiden indgår også i bedømmelsen af dit kvalitetsresultat. Den er ikke lige så stor, som CTR eller annoncerelevans, men ikke desto mindre er det en aktiv faktor.

Mvh.
Andreas..  

Hej Andreas,

Har du et link til info om det?

/Nicolaj

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 17:18

Hej Andreas.

Jeg mener at det hele hænger sammen.

Adwords går da også ind og "vurderer" din landingpage.

Fandt et citat fra "Den Perfekte Landingpage"

Det synes jeg er rigtig ærgerligt, da en velovervejet landing page vil give et langt større udbytte og en større konverteringsrate. Jeg har selv erfaret, at en god landing page gør en verdens til forskel i forhold til både afvisningsprocenten, og hvor mange antal sider brugeren klikker på.

Det mange virksomheder glemmer er, at når de arbejder med f.eks. Google AdWords annoncer, så linker de til forsiden på hjemmesiden. Men hemmeligheden er jo netop at linke til en landing page, så brugeren føler, at han eller hun bliver taget i hånden og ført hen til en relevant side, som handler om præcis det, som din annonce lovede.

Som minimum skal brugeren videre på dit site, da det ellers vil resultere i, at din afvisningsprocent stiger. Hvis din afvisningsprocent stiger vil Google tolke din side som uinteressant, og Det betyder med andre ord, at du skal betale endnu mere for at få en bedre placering på Google.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 17:24

Hej igen.

Nej det slutter ikke når kunden klikker på din annoncetekst, beklager hvis jeg fik smidt det budskab i hovedet af dig. Google Adword kører med ”Landing Page Quality Score” som går ind og kigger på hvilke ord du har på landingspagen hver eneste gang kunden laver en søgning. Du får hermed en karakter hver gang.

Dog er det ikke livsnødvendigt at det præcise søgeord er på landingspagen, men jo tættere på søgeordet jo bedre. Der er fx mange der linker direkte til deres forside, som kan give en dårligere score. Men der findes mange hundrede forskellige faktorer der kan spille ind på din Quality Score, det er en kæmpe videnskab.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 17:34

Hej René

NETOP!
Adwords "vurderer" altså på en eller anden måde din landingpage om så det er billeder eller tekst og dermed har det vel indflyelse på din QS - enten negativt eller positivt.

Men vil det være en fordel at have Adwords søgeord i META tags for landingpage, samt have dem selve landingpage?

Det mest relevante, der giver en høj QS er vel eksemplet omkring cykelhandleren i indledningen af denne tråd.
Jeg er klar over at der er over 100 faktorer der spiller ind omkring QS.

Den perfekte landingpage beskriver det jo meget kort. - Men godt!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)