Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Saglig kritik af MLM - måske konstruktivt

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :
John,

En usædvanlig gennemført website du har udi i saglig, konkret og brugbar information - hatten af for den!

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 07:16
Dato: 29-09-2006 17:53:11 Forfatter: Magnus Lund

Din drømmesituation er at stå med et netværk på 7 niveauer med en duplikeringsfaktor på 5? Og du forstår ikke problematikken I at samtlige af de folk du har under dig, for at nå drømmesituationen, skal have det samme?

Der er forskel på DRØM og VIRKELIGHED; det vil tage ret så lang til at duplicere sig ud med 5 personer i eks. 7 niveauer - men det tager ikke så lang tid at nå 10, 20 eller 50 niveauer. "Drømmen" var vist alle sponserede 5 personer, der alle gør brug af de FORDELE de får, nemlig (for mine aktiviteters vedkommende) at få nødvendige tilskudsprodukter direkte leveret til døren en gang om måneden til en mere fordelagtig pris end hvis den købes retail.

Virkeligheden er at de 5 du sponsere ikke alle gør det samme som dig - nogensinde - men duplicering kan meget vel se sådan ud:

Niveau 1 - dine 5

Niveau 2 - 11

Niveau 3 - 33

Niveau 4 - 43

Niveau 5 - 110

Niveau 6 - 130

Niveau 7 - 205

Med andre ord... dine 5 har i gennemsnit sponseret 2 hver (det kan lige så vel være 2 af de 5 ingen sponsere, men udelukkende har valgt at få selskabets produkter gennem en fordelspakke, fremfor egentlig at være involveret i kontinuerlig markedsføring).

De 11 i niveau 2 har i gennemsnit sponseret 3, der så bliver til 33 på niveau 3 - men igen er virkeligheden, at en blandt de 11 har sponseret 10 af de 33 - og de øvrige har 1 eller 2.

..and the list goes on! - Men totalt set vil du i det regnestykke have  5 + 33 + 43 + 110 + 130 + 205 totalt set der hver måned OMSÆTTER produkter som du får en procentdel af. Mange af dem SÆLGER ikke varer, men alt det de køber til eget forbrug, OMSÆTTES til din fordel.

Comprende?

Lasse

NB! Hvor laves der de store "gab"; huller mellem afsnittene for tiden???

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:38
Hej Lasse!

Tusinde tak for roseren - ja vi mener at denne virksomhedsform trænger til det - seriøs rådgivning og information.

Så vi kan få erhvervsfolk og andre med af den rette kaliber med i vore teams og give dem en chance for at komme igang med en virksomhed.
Jeg har da også været på studitur omkring dine gøremål !
Ser meget flot ud der er her noget vi kan arbejde sammen om  ?

Hilsen 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 22:40
@Lasse

Godt, det forklarede det - det du kalder ''omsætte'' er det jeg kalder at forbruge. I min verden er den totale omsætning dine ''forbrugeres'' (repræsentanter) forbrug samt dine repræsentanters (inkl. dig selv) salg til folk uden for strukturen. Det jeg hører dig skrive (sikke noget ævl) er netop min pointe - at drømme-scenariet med den fuldkomne duplikation samt gennemsnitligt høje omsætning i hvert led er utopi og i sidste ende direkte skadeligt for strukturen og firmaet bag.

@John
Mine problemstillinger har intet med kompensationsplanen at gøre. Jeg er her fordi jeg er nysgerrig i alle forretningsformer - og dermed inkl. MLM. Jeg er ikke interesseret i at blive MLM-forhandler, da jeg er en rådden sælger. Eneste grund til at kompensationsplanen kom på banen, var fordi du trak den med herind. Jeg (og I) kan lave regnestykker til vi er blå i hovederne, og uden at vi kommer en tøddel nærmere de oprindelige spørgsmål.

Dine problemstillinger baseret på meninger,
formodninger og risikovurderinger, men det er naturligvis også der man
bør være vagtsom du finder vore råd angående dette under
forretningsudvikling, ledelse og økonomi

Du må undskylde mig, men jeg har ikke tænkt mig at gå samtlige dine links igennem på din hjemmeside for at se om jeg måske kan finde svar på mine spørgsmål. De tre sider du henviser mig til gav mig følgende resultat:
Økonomi: Giver mig eksempler på hvilke produkter forskellige firmaer kan finde på at sælge mig og hvor meget jeres koster.
Forretningsudvikling: Giver mig eksempler på ting, man skal være opmærksom på ved valg af producent.
Ledelse: Giver mig lidt information om at ledelse er vigtigt.
Jeg indrømmer gerne at mine problemstillinger ikke ligefrem er raket-videnskab, men jeg håber heller ikke de var så tyndbenede. Når du siger at du vil rådgive om valg af MLM, så må bare nogle af de her problemstillinger da være dukket op?
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 13:13
Hej Magnus!

Citat:

"Du må undskylde mig, men jeg har ikke tænkt mig at gå samtlige dine links igennem på din hjemmeside for at se om jeg måske kan finde svar på mine spørgsmål."

Jammen Magnus - du skal da ikke undskylde at du vælger IKKE at opsøge information der kan give dig svar på dine spørgsmål - det jo dit valg - men det vanskeliggør jo din situation med debat her, for når man IKKE vil sætte sig ind i emnet og benytte henvisninger til områder hvor der faktisk er noget at hente - ja så er det ok.

Men det er alt andet lige en god måde, at søge oplysninger selv og vurdere disse forud for en beslutning om at iværksætte dette eller hint - ikke - derfor min opfordring til at studere alle min links for der er informationer om dine spørgsmål der. Og så behøver vi jo ikke at skrive det hele her i Amino igen vel ?

Hvad arbejder du med pt.?

Hvad kunne du tænke dig at arbejde med ?

Hilsen

mvh john sommer

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 13:25
Hold, stop, stands. Du henviser mig til din hjemmeside - jeg kigger din hjemmeside - der er der ingen informationer. Du beder mig om at kigge alle dine links igennem? Du har links til bl.a. hovedsiderne for FLP, DFS, wfDSA. Du tager dig ikke en gang tid til at fortælle mig i hvilke af disse kæmpemæssige sider jeg skal lede?

Det synes jeg ikke er seriøst. Jeg leder jo netop efter information, men jeg starter ikke ved A i et leksikon for at finde svar om Whiskey.

Ikke at det har nogen relevans - så arbejder jeg som IT/System-udvikler og med et par små hobby-projekter.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 13:27
Hej pbtryk!

At du vælger IKKE at opsøge information der kan give dig svar på dine spørgsmål - det er jo dit valg - men det vanskeliggør jo din situation med debat her, for når man IKKE vil sætte sig ind i emnet og benytte henvisninger til områder hvor der faktisk er noget at hente - ja så er det ok.

Men det er alt andet lige en god måde, at søge oplysninger selv og vurdere disse forud for en beslutning om at iværksætte dette eller hint - ikke - derfor min opfordring til at studere alle min links for der er informationer om dine spørgsmål der. Og så behøver vi jo ikke at skrive det hele her i Amino igen vel ?

Du undre dig over at man skal kvalificers forud for et møde med vor virksomhed:

Man kommer gennem et ansøgningsforløb vi vil være sikre på at vi får de rette personer med i vort team.

Som du ved er ikke alle ansøgere kvalificeret til et job det ved du godt ved jeg.

Personer der er interesseret i at indgå i vort team vil blive kvalificeret pr. tlf. hvor vi taler om baggrund ect. Hvis det lyder ok ja så kan vi aftale et møde og der få en forretningspræsentation. Der er ingen grund ti at mødes hvis vi derved spilder hinandens tid vel ?

Hilsen

mvh john sommer

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 13:55
Hej John,

jeg kan se, at Magnus allerede har svaret meget godt på din kommentar,

At du vælger IKKE at opsøge information der kan
give dig svar på dine spørgsmål - det er jo dit valg - men det
vanskeliggør jo din situation med debat her, for når man IKKE vil sætte
sig ind i emnet og benytte henvisninger til områder hvor der faktisk er
noget at hente - ja så er det ok.

Du behøver ikke at skrive nøjagtigt den samme igen - det er trods alt et forum, hvor jeg har mulighed for at læse dit identiske svar til Magnus.

Men, vil jeg lige tilføje til Magnus'' svar, hvis jeg bliver spurgt om hvordan mine visitkort føles at have i hånden, så henviser jeg ikke til mig hjemmeside og forventer at folk selv kan finde svaret der. De kan finde information om gramvægt og efterbehandling, men har måske brug for en lidt mere målrettet "kundeservice" - også selvom det må formodes at svaret *kan* findes gennem søgninger på google og min hjemmeside.

Gentagelser skader ikke - især ikke, hvis de omformuleres en gang i mellem. Så får du en større brugerskare, der forstår hvad du laver.

Denne tråd handler generelt om MLM, og ikke om JOMA Company. Vi stiller generelle spørgsmål til MLM-konceptet og du skriver, at man skal godkendes før man kan få svar. Det forstår jeg ikke.

Jeg forstår godt, at ikke enhver kan få indsigt i ethvert firmas forretningsmetoder til bunds uden at blive "godkendt", enten gennem ansættelse eller som partner i en eller anden forstand. Men det er *ikke* hvad vi efterspørger her.

Måske der skal nogle andre på banen, som lige kan vinkle spørgsmålene eller svarene på en måde, som ingen af os i denne debat åbenbart kan se. Jeg ved det ikke - men jeg er ikke blevet klogere af denne tråd endnu. Tværtimod er jeg blot blevet mere forvirret.

Jeg troede, at MLM i høj grad handlede om åbenhed og om at hjælpe andre igang - og pirre nye nysgerrige sjæle til at stille spørgsmål. Men jeg oplever at der ikke er åbenhed overfor de spørgsmål, der stilles - eller at der ikke er nogen, der kender svarene.

Skulle du finde på at stille tilsvarende spørgsmål til min branche, så vil jeg gøre hvad jeg kan for at besvare dem efter bedste evne. Og jeg håber at jeg evner at svare i samme verdenshjørne som dine spørgsmål bliver stillet.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 18:31

Hej Magnus, Claus, PR Tryk mf.:

Nu har vi så taget en rigtig spændende og afklarende tur på ”Network Marketing” og da jeg forstår at I ikke har givet jer selv den gave, at studere et rimeligt samlet sæt af dokumenter på JOMA Compny´s site – ja så har jeg her nu hjulpet jer alle lidt mere på vej i en afklaring af nedenstående problemstillinger.

God fornøjelse og såfremt I skulle ønske yderligere – ja så må I enten studere videre selv eller også anmode om en tlf. Kvalificeringssamtale for at afklare om der er grundlag for at vi afholder et møde i JOMA Company med det formål:

-          at drøfte forretningspræsentation

-          at I og vi kan vurdere om dette er noget vi troer på er en god ide at samarbejde om

Citat:

Problem nr. 1:
Markedsføringslovens §6a - den med uopfordret henvendelse til private personer med salg for øje. Stort set alle de MLM-koncepter der har været oppe at vende her på siden mener jeg har et noget ''lummert'' forhold til den. Nuvel, den er ikke blevet prøvet ved en retssag mig bekendt - og hvis den gjorde ville det være en enkelt repræsentant og ikke MLM-firmaet, der kom til at hænge på den.

mvh john sommer

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 18:31

Hej Magnus, Claus, PR Tryk mf.:

Nu har vi så taget en rigtig spændende og afklarende tur på ”Network Marketing” og da jeg forstår at I ikke har givet jer selv den gave, at studere et rimeligt samlet sæt af dokumenter på JOMA Compny´s site – ja så har jeg her nu hjulpet jer alle lidt mere på vej i en afklaring af nedenstående problemstillinger.

God fornøjelse og såfremt I skulle ønske yderligere – ja så må I enten studere videre selv eller også anmode om en tlf. Kvalificeringssamtale for at afklare om der er grundlag for at vi afholder et møde i JOMA Company med det formål:

-          at drøfte forretningspræsentation

-          at I og vi kan vurdere om dette er noget vi troer på er en god ide at samarbejde om

Citat:

Problem nr. 1:
Markedsføringslovens §6a - den med uopfordret henvendelse til private personer med salg for øje. Stort set alle de MLM-koncepter der har været oppe at vende her på siden mener jeg har et noget ''lummert'' forhold til den. Nuvel, den er ikke blevet prøvet ved en retssag mig bekendt - og hvis den gjorde ville det være en enkelt repræsentant og ikke MLM-firmaet, der kom til at hænge på den.

mvh john sommer

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)