Giver et link til min butik i et lukket forum effekt hos Google?
Giver et link i et lukket forum (hvor man skal have password for at kunne læse med) lige så god effekt som et link i et åbent forum (som f.eks. Amino)?
Nogle forums gør det muligt for Google bot at crawle siderne selvom man normalt skal logge på for at få adgang. Det kommer helt an på hvordan forumet er sat op.. Du kan hurtigt teste det ved at finde en tekst i det lukkede forum og søge efter det på Google. Hvis teksten dukker op så ser den også evt. links. :)
Jamen i samme øjeblik der er én der klikker på linket, så får min netbutik et besøg via et indgående link. Det kan Google vel registrere, selv om botten ikke kan komme ind og læse ankerteksten?
Men det vil sige, at trafik til en side ingen indflydelse har på placeringen i Google?
Altså: 5 links som der aldrig er nogen der klikker på er bedre end ét link som genererer 100 besøgende hver dag - hvis vi kun snakker placering i Google?
Altså: 5 links som der aldrig er nogen der klikker på er bedre end ét link som genererer 100 besøgende hver dag - hvis vi kun snakker placering i Google?
Ja, Google kan som udgnagspunkt ikke vide hvor mange der klikker på de forskellige links så alt andet lige er 5 links bedre end et. Og Google læser ikke indhold på password beskyttede sider.
Hvis det ene link skaber 100 besøgende om dagen, ser google det som et relevant site og giver mere kredit på placering end de 5 link der ikke giver trafik, sådan som jeg forstår det.
Hvis det ene link skaber 100 besøgende om dagen, ser google det som et relevant site og giver mere kredit på placering end de 5 link der ikke giver trafik, sådan som jeg forstår det.
Hej Tom,
Google ser det nærmere som et relevant site, hvis der er mange, der linker til sitet.
Direkte besøgende fra et site til et andet er ikke en faktor, man skal regne med bliver brugt i ranking.(Det er jo trods alt ikke alle, der bruger Google Analytics på deres sites eller Google Toolbar mm. - så Google ved ikke alt).