Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab - hvordan skal det gøres ?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob,

Bent har sådan set givet dig svaret. Skattefri aktieombytning kan være vejen frem. Som du både vil se af denne tråd (og et par på andre relativ nye tråde på Amino) kan det være en "omstændig" opgave for ikke fagfolk.

Det bedste vil være at søge råd hos eksempelvis Skattekonsulenterne eller evt. din egen revisor. Du vil få en meget bedre og ikke mindst målrettet rådgivning i forhold til din situation og ikke mindst nogle tal på bordet, som du kan genkende og relaterer øvelsen til.

Held og lykke med det.

Henrik

Fra København og nordsjælland
Tilmeldt 24. Nov 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:26

Lige et par afsluttende beærkninger fra min side - først og fremmest var det min intention, at prøve at hjælpe Selvstændig4040 ved at henvise til en dygtig advokat i mit netværk -  og ikke, at rådgive ham omkring dette, men skrive om nogle erfaringer jeg har haft med aktieombytninger - synes bare ikke jeg ville slynge advokatens navn ud, hvis han i bund og grund ikke var interesseret i opgaven, jeg er ked af hvis det blev tolket anderledes.

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 10:35

Hvis du mangler en revisor, så kan jeg med glæde hjælpe. Kan kontaktes på stesnjak @ deloitte . dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:34

Ja sådan fremstod det ihvertfald ikke. Noget andet er at aktieombytninger typisk er noget som revisor laver. Der hvor advokaten typisk kommer på banen er hvor anpartshaverne skal igang med at lave anpartshaveroverenskomster o.l. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København og nordsjælland
Tilmeldt 24. Nov 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:51

OK, nu tror jeg jeg taber tråden - du skriver, at revisorer ikke tør rådgive, men godt foretage arbejdet, hvordan hænger det nu sammen??

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:04

De større revisionskontorer har egne skatteafdelinger og mange af de "mindre" har et samarbejde med skatterådgivere som eksempelvis Bent. Så ja aktieombytninger laves som oftes af den finansielle revisorer i samarbejde med en skatteafdeling.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:30

Det er så meget forskelligt. Hele øvelsen med hvorvidt man bør og skal indhente tilladelse eller ej vil revisor typisk drøfte med en skatterådgiver. Det samme med selve de løsninger man anviser når vi taler om generationsskifter. Selve gennemførelsen af anpartsombytningen er i princippet dog blot papirarbejde samt værdiansættelse af anparterne (det sidste er jo revisors bord). I min verden er det meget forskelligt fra firma til firma og fra partner til partner hvordan det sker rent praktisk. Hos nogle firmaer laver jeg det hele og revisor underskriver så blot vurderingsberetningen og kreditorerklæring. Hos andre laver revisoren, eller revisormedarbejderen det selv men der er jeg som regel med lige i starten og gennemgår ofte også dokumenterne inden de skydes af.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)