Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Følger denne SEO googles retningslinier?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer, 

Idag faldt jeg over et lidt spøjst link ved en google søgning. 

Jeg søgte på et "ord" og som nr. x på google.dk finder jeg FIRMANAVN A/S

Da jeg så klikker ind på den sender den mig automatisk videre til deres forside? 

Jeg prøver herefter at slå javascript fra i min browser og her ser jeg så noget helt andet, nemlig en side med tekst. En masse tekst.

Mit spørgsmål til Jer SEO eksperter: 

Er det her "lovligt" ifølge googles retningslinier? 

Det jeg tænker er at det ikke er lovligt, da den søgende ingen ting får ud af det han har søgt efter, da han automatisk bliver ledt væk fra den reelle tekst side og over på forsiden...

Er der SEO firmaer der gør det her ved derres kunder? 

For hvis der er det, er det så ikke katastrofalt? Det er jo på kundens domæne de laver det her.

Eller er det mig der tager fejl? 

Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 14:06

Uden at være ekspert vil jeg tro der er et problem.

Men vil egentlig hellere fokusere på dit indlæg frem for dit spørgsmål.

Jeg finder det lidt mærkeligt at du i dit første indlæg med en ny profil vælger at hænge (hvad jeg tror) er en konkurrent til tørre. Jeg syntes du burde benytte din rigtige profil og stå ved dine indlæg.

Nu er fluefiskeri ikke den størete branche her på amino, og det er bla det der sender mine tanker hen på en anden amino der netop sælger disse produkter.

Uanset om du er denne person eller ej, så er min personlige mening at man ikke hænger folk ud på denne måde. Konkurrent eller ej. Du ville godt have kunne få svar på dit spørgsmål uden at nævne navne.

Det er blot min mening og det er ikke alle der deler den. Jeg syntes dog ikke sabotage af konkurrenter er ok.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:06

Det er ikke "lovligt" ifølge Googles retningslinier.. Se fx her: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=66355

..Det kunne være lidt sjovt hvis man kunne finde ud af hvem som har lavet SEO for dem. (Hvis de ikke selv har gjort det).

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej "julsnart",

Som du godt ved, er cloaking ikke i overensstemmelse med Googles retningslinier. Som du også så pænt påpeger løber man en gevaldig risiko hvis man implementerer dette på et domæne, som man holder af. Man risikerer jo, at en konkurrent kommer forbi, opdager det, melder en til Google og skriver Amino-indlæg om det...

Nu kan vi så læne os tilbage og se, hvor længe der går, før der kommer en form for respons på dette indlæg og den spamklage, som du formentlig også har sendt til Google.

Og til andre: Jep, Google er slet ikke ufejlbarlig, og en del ting, som er imod retningslinierne får lov at slippe igennem - nogle gange igennem længere tid. Men konsekvenserne er grumme, hvis man bliver taget, så det kan ikke anbefales som strategi.

Tilmeldt 23. Oct 09
Skrevet kl. 14:59

det var nu ikke ment som at hænge noget firma ud, så nu har jeg rettet mit indlæg. 

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 18:48

Som regel er det sådan, at hvis man er i tvivl er google imod det.

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 07:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

julsnart:

det var nu ikke ment som at hænge noget firma ud, så nu har jeg rettet mit indlæg. 

Hold da op, så tog jeg måske fejl. Dit indlæg lignede bare helt præcist sådan et SEO-undercover-indlæg, hvor formålet er at afsløre en anden hjemmeside offentligt i håb om, at Google gør noget ved den.

Men som jeg trods den kække tone i mit første svar fik svaret, så er cloaking (som det her hedder) en høj-risiko strategi, og sider, der bruger det på eget domæne, risikerer at blive kylet helt ud af Googles indeks, når de bliver opdaget.

Tilmeldt 23. Oct 09
Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej, 

De eneste jeg ville bryde mig om, at der blev hængt ud i denne sammenhæng er det SEO firma der har lavet det her for det pågældende firma.(hvis det ikke er dem selv der har lavet det. Hvilket jeg tvivler meget på, at det er). 

Tak for svar.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)