Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup af min computer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg har en ekstern hardisk jeg gladeligt benytter mig af. Jeg vil gerne have at den automatisk tager en backup af min bærbare computer hver gang jeg tilslutter den.

Findes der et program jeg kan bruge?

Rigtig god weekend

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:21

Det er sådan noget TimeMachine kan finde ud af.. Men nu har du så ikke skrevet noget om hvilket operativsystem du bruger Cool

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 11:25

Jeg bruger windows xp, indenfor nogle dage windows 7. Ville TimeMachine kunne bruges her.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 11:30

Hvor meget data drejer det sig om? En gratis løsning er at bruge dropbox til backup. Jeg bruger det til alle mine vigtige filer. Du kan oprette en gratis bruger og have op til 2gb data her. For en skærv om månedne kan du endvidere få opgraderet din konto til 50gb plads. 

Det fungerer på den måde, at vælger en eller flere mapper på din computer, som automatisk synkroniseres med dropbox'ens servere. Rent teknisk uploades de filer du smider i de valgte mapper automatisk til dropbox-serveren. Disse kan du så i fremtiden tilgå gennem disse mapper, eller via et online interface (hvilket er meget rart, hvis du pludselig ønsker at tilgå dine filer fra en anden computer).

Drejer det sig om store mængder data, så er denne løsning dog ikke smart, idet al backup foregår via upload til en ekstern server, hvorfor store filer kommer til at flå din internetforbindelse.

Programmet kan hentes her:

Download dropbox

rettelse: Hov, jeg har læst dit spørgsmål forkert. Så ikke lige, at du allerede havde en ekstern harddisk. Beklager...

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 11:31

okay kan se at det er til mac.. Nogen der kender et program af samme skuffe til windows?

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 11:36

Rasmus Hoeks:

Hvor meget data drejer det sig om? En gratis løsning er at bruge dropbox til backup. Jeg bruger det til alle mine vigtige filer. Du kan oprette en gratis bruger og have op til 2gb data her. For en skærv om månedne kan du endvidere få opgraderet din konto til 50gb plads. 

Det fungerer på den måde, at vælger en eller flere mapper på din computer, som automatisk synkroniseres med dropbox'ens servere. Rent teknisk uploades de filer du smider i de valgte mapper automatisk til dropbox-serveren. Disse kan du så i fremtiden tilgå gennem disse mapper, eller via et online interface (hvilket er meget rart, hvis du pludselig ønsker at tilgå dine filer fra en anden computer).

Drejer det sig om store mængder data, så er denne løsning dog ikke smart, idet al backup foregår via upload til en ekstern server, hvorfor store filer kommer til at flå din internetforbindelse.

Programmet kan hentes her:

Download dropbox

Jeg har allerede konto hos keepit som laver en backup af mine vigtigste mapper.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)