Yes, første gang jeg har fået din respons på et indlæg jeg har skrevet
Det står selvfølgelig for egen regning, men jeg vil gerne prøve at bevise det.
Skal vist lige have lagt hovedet i blød med hvordan jeg skal bære mig ad og så skal jeg nok komme tilbage.
Elsker udfordringer.
mvh
Hej Jean-Michel
En gang skal være den første ;-) MSN og Google har ikke meget til fældes og slet ikke algoritmen. Det er ikke fordi jeg kender så meget til det, men en ting er sikkert, Google og MSN samarbejder ikke og de har hver deres patenter og måder at gøre det på... Der skal nok være nogle fællestræk, men det er sikkert ikke mange.
MSN og Google er baseret på nøjagtigt det samme matematiske system og burde derfor vise nøjagtige de samme resultater.
Hvor i alverden har du det fra? Den slags påstande kræver vist en smule dokumentation, der indeholder andet end links til suspekte debatfora med vandvittige konspirationsteorier...
Og hvis de synes du har optimeret den lidt for godt, dumper de dig ned igen.
Ja, undskyld mig, men hvordan tror du at den procedure fungerer i praksis? "Øhh, hr. Übergüggler, nu har TV2 igen optimeret lidt for godt. Skal vi ikke dumpe dem lige under TV3 eller måske under Radio Nibenitten?"
Hvorfor? Jo tænk hvis verden fandt ud af at søgemaskinerne var identiske sammen med de fleste andre i verden og viste nøjagtigt de samme resultater som hvilken som helst søgemaskine, hvem ville så gide bruge google?
Kan vist høre man mener jeg siger noget være vrøvl.
Derfor lover jeg at tie stille indtil jeg kommer med noget mere kvalificeret end en påstand slynget ud i luften. Det skal selvfølgelig give reaktioner, undskyld mig.
Og derfor skal jeg nok komme tilbage med noget andet end en påstand.
Også morsomt at du, Misel, samtidig er i gang med et indlæg om historiefortælling
Hvis du har nogen interessante synspunkter om månelandingen, Kennedymordet, 9.11 mm, så kunne det være spændende at høre om dem! :)
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Der er nok ingen grund til at du gør dig de store anstrænegsler for at dokumentere dine påstande, for det kan ikke lade sig gøre. Faktum er at Google og MSN helt forskellige på alle punkter. Bortset fra at de begge to driver det vi kalder en søgemaskine, og at de bygger på en agent-baseret indsamling af web-dokumenter, som så gøres søgbart har de ingenting til fælles. De benytter hver sin teknologi til dataindsamling, til filtrering, til opbygning af deres indekser og ikke mindst til den måde de rankerer dokumenter i indekset på, når der søges. Deres datamateriale, deres filtrering og den måde det gøres tilgængeligt er helt igennem forskelligt.
> En tredje ting er at det er bevist at en tredjedel af alle søgninger sker gennem billededsøgning!
Billedsøgningen i Google har ikke tilnærmelsesvis 1/3-del af alle søgninger. Hvor har du dog fået det tal galt i halsen fra? :)
Hej Du skal huske at Google meget tit laver om på sine algoritmer og derfor kan man komme højere op eller længere ned grundet dette. Men klart at dit site altid vil opleve at lægge på forskellige pladser...
Det bedste råd jeg kan give dig er at gå ind på google og søg efter ' SEO ' og læs så meget du kan om emnet...
Tro kun hvad Martin T. og Mikkel skriver......
hilsen Mogens
Hos Mikkel kan du også købe dig til proff hjælp om emnet SEO,,, han er bare GO
Dato: 29-09-2006 23:31:11 Forfatter: Martin Tygsen Tillader lige at ligge et lille indlæg, så jeg får en mail når du engang har regnet de 2 algoritmer ud og sammenlignet dem