Hej Over flere omgange har flere forskellige forsøgt at lave en klub/diskotek hvor tricket var at man skulle være medlem for at komme ind, og på den måde omgå ryge- og alkolhollovgivning. Idéen virker da utrolig smart, men hvorfor virker det ikke? Er det for svært at tjene penge, fordi man ikke få nogen "vi skal bare i byen" kunder og fordi det generelt er for besværligt for kunden? Er det en fiasko fordi man ikke kan fastholde den samme kunde til at gå meget i byen ét sted? Er det en fiasko fordi man skal bruge al sin tid på at omgå lovgivninger? Jeg er interesseret i dette, da jeg tit har tænkt på at lave sådan et sted, men da jeg ved at flere har fejlet med det ville det være interessant at få belyst hvor filmen knækker og om det har fejlet fordi folkene bag bare ikke har været dygtige nok. Hvad siger i? |
Hej
Spørgsmålet er jo også om man rent faktisk kan omgå reglerne, da ejerne af klubben jo skal have klubdriften som erhverv.
Derudover er det jo også sådan at mange vennegrupper består af både rygere og ikke-rygere og for sidstnævnte er tobakslugten i tøjet et absolut turn-off så de vil næppe med, uanset udlufting og hensyn fra rygerne. Derudover er det vel heller ikke særligt trendy at ryge mere, og vel næppe noget man kan score på.
Så en sådan klub vil jo henvende sig til et et forholdsvis smalt publikum, og så er det ikke sikkert at den økonomiske side holder, og jeg tror det er en kombination af de ting jeg har nævnt som har lukket de forskellige forsøg. Derfor er det nok også svært lige at sætte fingeren på præcis hvad der er gået galt for de forrige.
Michael Sørensen