Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt til smba

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke uenig i det scenarie men personligt ville jeg aldrig købe en sådan færdig løsning hvis jeg ikke samtidig kunne få den fornødne rådgivning herunder garanti i form af forsikringsdækning hvis noget går galt  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:34

Præcis Bent!

Jeg affinder mig blot med at nogle er mere risikovillige end jeg/(vi) er. Jeg håber da, at folk som er villige til at betale 500 kr. kan se at pakken til måske 5.000 kr. indeholder mere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51

Tja...et er en rådgiveransvarsforsikring, noget andet er....dækker den, når det kommer til stykket?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:49

En væsentlig ting er selvfølgelig spørgsmålet om rådgiveransvarsforsikring. Det er en yderst relevant spørgsmål. Størstedelen af alle dem der bruger rådgiverydelser sikrer sig aldrig, at deres "rådgiver" reelt har en rådgiveransvarsforsikring forinden de indgår et aftaleforhold. Det er specielt et forhold, som man skal være opmærksom på når man indgår aftaleforhold med den brogede skarer af folk, der kalder sig revisorer - udenfor kategorien  registreret eller statsautoriseret - og eksempelvis blandt de rådgivere, der til tilbyder juridisk rådgivning, selskabsfabrikanter mv.

Om en rådgiveransvarsforsikring dækker eller ej vil altid afhænge af det konkrete forhold. Men en ting er sikkert - hvis der ingen rådgiveransvarsforsikring er er du dårligere stillet, da der oftere og oftere ses at disse udbydere lægger deres aktiviteter i selsskaber med både begrænset kapital og ikke mindst ansvar.

Henrik

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 21:41

Tænker om man kan blive gjort personligt ansvarlig ved fejlrådgivning i ejet selskab ? Findes der nogen tilfælde.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:18

Om en rådgiverforsikring dækker afhænger jo af hvordan den er udformet og karakteren af rådgivningen. De fleste rådgiverforsikringer dækker ikke grov uagtsomhed men ellers er udgangspunktet at de dækker når rådgivningen ligger indenfor det område som den pågældende beskæftiger siger med (og har fået tegnet forsikringen på grundlag af ) 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28

Har du kigget paa smba.dk?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)